Citat:
poängen är att det inte är vetenskap utan kvacksalveri. du bör alltid bli misstänksam när undersökningar eller behandlingar inte rekommenderas/betalas av socialstyrelsen.
du kommer få samma svar som hos en homeopat eller irisdiagnostiker det är bara terminologin som skiljer
Vad är de som är kvacksalveri? Även inom sjukvården görs liknande tester vid en del sjukdomar (även om de är ovanligt), Skillnaden är att man då undersöker blodplasma. Anser du att den vanliga undersökning av blodpasma är mer rättvisande än undersökning av ”helblod”, och i sånna fall varför? Är de för att de är så man gör på inom sjukvården och att de därför helt enkelt måste de var rätt? Känner du till vad skillnaden mellan blodplasma och ”helblod” i praktiken är? Anser du att de är av relevans eller litar du på Socialstyrelsen?
Jag skulle inte säga att jag är en förespråkare för den analys metod sun-stream har använt men du antar utanvidare en rad saker utan grund, eller närmare kunskaper, vilket irriterar mej; sen placerar du de hela i samma kategori som homeopat och irisdiagnostik.
Precis som nämns högre upp i tråden så håller jag med om att man utanvidare kan få i sej alla näringsämnen i tillräckligt stora mängder genom mat, men de flesta äter så dålig mat att dom verkligen skulle behöva ett kosttillskott.