På aftonbladet idag kan vi se Petters nya musik video. Jag tänker inte kommentera något om låten, eller petters musikaliska förmågor.
Däremot har han rätt intressanta kläder på sig, som vi inte ännu sett i sånna här officiella sammanhang. Hoodien Petter har på sig är av märket BAPE, likaså Sneakersen de zoomar in och riktar kameran mot väldigt frekvent..
Om ni inte vet vad BAPE är kan jag göra en kort sammanfattning: Grundades i Japan av Nigo, mottot är att göra kläder inte alla har tillgång till, limiterade upplagor, färgstarka mönster och Sneakers. BAPE betyder A Bathing Ape.
Vad anser ni om detta? Kommer förortskidsen, eller kanske t.om "stureplanseliten" få upp ögonen för märket och försöka få tag på det?
Att allt blir likadant som EVISU?
Länken till videon:
http://wwwc.aftonbladet.se/atv2/popu...commercial=yes
En annan sak jag upptäckte när jag såg videon var att Petters hoodie kan med ganska stor möjlighet vara Fake. Eftersom just den modellen enbart såldes till Gold Card Members via BAPES online butik, som ENBART japanska medborgare har tillgång till. Visserligen har han kanske köpt den via en Re-seller, men detta är föga troligt.. Vad tror ni?