• 1
  • 2
2007-09-18, 18:01
Medlem
På aftonbladet idag kan vi se Petters nya musik video. Jag tänker inte kommentera något om låten, eller petters musikaliska förmågor.

Däremot har han rätt intressanta kläder på sig, som vi inte ännu sett i sånna här officiella sammanhang. Hoodien Petter har på sig är av märket BAPE, likaså Sneakersen de zoomar in och riktar kameran mot väldigt frekvent..

Om ni inte vet vad BAPE är kan jag göra en kort sammanfattning: Grundades i Japan av Nigo, mottot är att göra kläder inte alla har tillgång till, limiterade upplagor, färgstarka mönster och Sneakers. BAPE betyder A Bathing Ape.

Vad anser ni om detta? Kommer förortskidsen, eller kanske t.om "stureplanseliten" få upp ögonen för märket och försöka få tag på det?
Att allt blir likadant som EVISU?

Länken till videon: http://wwwc.aftonbladet.se/atv2/popu...commercial=yes

En annan sak jag upptäckte när jag såg videon var att Petters hoodie kan med ganska stor möjlighet vara Fake. Eftersom just den modellen enbart såldes till Gold Card Members via BAPES online butik, som ENBART japanska medborgare har tillgång till. Visserligen har han kanske köpt den via en Re-seller, men detta är föga troligt.. Vad tror ni?
Citera
2007-09-18, 18:13
Medlem
Abunais avatar
Nu kanske detta bara är något jag fått för mig, men har inte BAPE tappat en hel del mark på krädd-listan den senaste tiden? Nigo & Co har kanske insett att det inte är så hett bland den mest medvetna eliten längre och skiftat fokus till en bredare marknad, där märket fortfarande har en såpass exklusiv status.

Så ja, det kan mycket väl gå samma öde till mötes.
Citera
2007-09-18, 18:21
Medlem
xallos avatar
Har inte BAPE kommit och gått redan, det var ju flera år sedan det var "häftigt".
Citera
2007-09-18, 18:23
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Har inte BAPE kommit och gått redan, det var ju flera år sedan det var "häftigt".

VM i kukmäteri!

Gå in lite i CS (inte counter strike : ) forumet också och skriv i nån "kola pris" tråd att alla andras är så himla dyrt o att från din kran köper du för 38 öre /kilot.

ÅÅÅÅH
Citera
2007-09-18, 18:33
Medlem
Bryshans avatar
jag tror märket aldrig kommer riktigt invardera som andra märken gjort(evisu osv.) eftersom det orginella(non-fake) utbudet är så pass litet och svårt att få tag i.
Citera
2007-09-18, 18:44
Medlem
abathingapes avatar
Det skulle ju va fan om de skulle börja sälja det överallt nu i Sverige, när man sedan länge sedan tröttnat på det (mkt pga. alla kopior och att det är så djävulskt svårt/dyrt att få tag på).

Skulle man haft chansen att få tag på lite BAPE grejer under Bibel-eran -98 hade det vart andra grejer. Minns att jag satt och dreglade över Andres Lokkos ständiga hyllningar till märket...

Ps. observera mitt namn, coolt va.
Citera
2007-09-18, 18:50
Medlem
h8_religions avatar
Min polare köpte en, i mitt tycke, väldigt ful klocka av märket BAPE. Eller ja, inte själva klockan, men klockans design var av BAPE. Den gick på mellan 2-3000kr. Nu till frågan, är klockan med all sannolikhet falsk, eller finns det en chans att den är äkta? För om den är falsk så vore det väldigt roligt, då han förmodligen blir väldigt gnällig om så är fallet.
Citera
2007-09-18, 18:56
Medlem
ojvamysigts avatar
Svårt och dyrt? Finns i drivor på t ex Ebay. Den här får väl räknas som hyggligt lik den som Petter har i videon: http://surl.se/ebjq
Citera
2007-09-18, 18:56
Medlem
tältpinnes avatar
Jag håller med om att BAPE är passé, i min garderob har jag ett gäng hoodies som jag brukar knata till gymmet i titt som tätt, utöver detta fungerar dom utmärkt som dammsamlare. Men det är väl kul om dom breddar sig så att fler får tillgång till lite udda plagg, men klientelet lär ju bli detsamma som för FUBU och HOMEBOY.
Citera
2007-09-18, 18:58
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Svårt och dyrt? Finns i drivor på t ex Ebay. Den här får väl räknas som hyggligt lik den som Petter har i videon: http://cgi.ebay.com/Bape-Baby-Milos-...QQcmdZViewItem

Givetvis fejk. Köpa av en nyreggad Thaisnubbe med 4 i feedback? go for it.
Citera
2007-09-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo

Stämmer mycket väl.
Citera
2007-09-18, 19:07
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Givetvis fejk. Köpa av en nyreggad Thaisnubbe med 4 i feedback? go for it.
Hoho! Jag tänker då rakt inte köpa den själv! Kanske har Petter köpt sin av just den snubben?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in