• 1
  • 2
2007-09-18, 19:16
Medlem
h8_religions avatar
HAHAHA! Det där var nog bland de fulaste hoodisarna jag nånsin har skådat.

tältpinne, du kan ju inte vara seriös med att använda de där ohyggliga tröjorna på gymmet? Nu menar jag inte att man ska gå catwalk på gymmet precis, fast det är ju iofs. lite vad man gör om man har en "äkta" BAPE-tröja på sig (japansk catwalk), men någon självinsikt måste man ju ha.
Citera
2007-09-18, 19:20
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
tältpinne, du kan ju inte vara seriös med att använda de där ohyggliga tröjorna på gymmet? Nu menar jag inte att man ska gå catwalk på gymmet precis, fast det är ju iofs. lite vad man gör om man har en "äkta" BAPE-tröja på sig (japansk catwalk), men någon självinsikt måste man ju ha.

Jag ser det precis tvärt om, dom är inte vidare snygga och duger bara som myströjor. Värt att notera är att jag inte äger någon av rosa/vit/gul/apa/banan/stjärna/fågel/neon-varianterna, utan lite diskretare varianter.
Citera
2007-09-18, 19:21
Medlem
abathingapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Svårt och dyrt? Finns i drivor på t ex Ebay. Den här får väl räknas som hyggligt lik den som Petter har i videon: http://surl.se/ebjq

Köpte ett par BAPE skor på en affär brevid teknikmagasinet på Klarabergsgatan i Stockholm för 200 spänn, kanske borde ta tillbaks mitt påstående.
Citera
2007-09-18, 19:24
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jag ser det precis tvärt om, dom är inte vidare snygga och duger bara som myströjor. Värt att notera är att jag inte äger någon av rosa/vit/gul/apa/banan/stjärna/fågel/neon-varianterna, utan lite diskretare varianter.

Gav du 2k eller vad dom nu kostar för en (flera?) hood du tycker är ful och bara duger till slapptröja?
Citera
2007-09-18, 19:27
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snacks
Gav du 2k eller vad dom nu kostar för en (flera?) hood du tycker är ful och bara duger till slapptröja?

Det var väldigt länge sen jag köpte prylarna, jag är väl ändå inte ensam om att tröttna på plagg.
Citera
2007-09-18, 21:11
Medlem
Apspektakels avatar
BAPE var från början till för folk som ville ha något som inte speciellt många andra hade, kosta och se ut hur det vill (skitfult dvs).
Nu har varannan förortsgangster nån kopia av dessa hemska kläder och således är det inte speciellt häftigt att ha dessa ohyggligt fula samt dyra kläder längre.
Citera
2007-09-19, 00:11
Bannlyst
1. Petter har bra kontakter när det gäller kläder..

2. BAPE är inte så jävla svårt att få tag på som folk tror..
Citera
2007-09-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini3
1. Petter har bra kontakter när det gäller kläder..

2. BAPE är inte så jävla svårt att få tag på som folk tror..

Dessa hoodies såldes år 2005, om jag inte missminner mig.

Nej, är väl medveten om de internet-shoppar som handlar med äkta saker.

Mvh
Citera
2007-09-20, 10:26
Medlem
Herr_Oins avatar
De enda jag sett som bär dessa plagg är modeefterblivna småkids som anser att BAPE är lite unikt, därför coolt.

Hemskt.
Citera
2007-09-20, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
De enda jag sett som bär dessa plagg är modeefterblivna småkids som anser att BAPE är lite unikt, därför coolt.

Hemskt.

Okej, jag är alltså mode-efterbliven och småkid.. Shysst.. Alltid bra och bli kallad kid när man är runt 30..
Mode-efterbliven vet jag inte riktigt hur jag ska se på.. Jag klär mig som dom jag umgås med tror jag.. Eller så klär dom sig som mig..

Förövrigt så ska din signatur vara såhär:

I'd rather have a full bottle in front of me than a full frontal lobotomy.
Citera
2007-09-28, 15:37
Bannlyst
Jag tycker väldigt mycket om BAPE själv, har en del kläder. Visst, märket är kanske inte vad det har varit, men de gör ju ändå heta kläder.
Märket har bland annat i USA blivit allt lättare att få tag på genom att man nuförtiden kan göra telefonbeställningar via butiken i NY, och i Japan kan man köpa från deras hemsida.

Kan förövrigt säga att jag såg Petter på söder igår, då hade han ett par andra bapestas och en annan hoodie på sig. Så det kanske är något han satsar på just för tillfället?

Det där med att BAPE inte är speciellt tufft längre stämmer kanske till en viss del, men många amerikanska hiphoppare och rnb-artister kör ju med BAPE för hela slanten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in