2009-07-03, 17:23
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soapmaster
Tänkte investera i en stone island keps.

Denna, https://www.vanmildert.com/mens-1/accessories-93/island-baseball-10159184-143068-632_zoom.jpg

Ärligt kommer jag få mycket skit för att jag bär en SI keps?

Bor iaf inte i någon av de 3 stora städerna, bor i en stad där vi inte ens har ett lag i allsvenskan. :P

Kan inte riktigt tänka mig att huliganer bryr sig om jag bär en SI keps.

Har blivit berört FLERA gånger i denna tråd, skumma bara igenom några sidor bak kommer du hitta svar på frågan om du kommer åka på stryk.

Annars förstår jag ändå inte varför du vill ha en SI keps om du inte kör, som att ha "hej jag är wannabee huligan" inpräntat i pannan / "hej jag är huligan" om man faktiskt kör..

Edit, såg att du ville ha snygg vit keps utan märke.

http://highlights.nu/index.php?setID=setID&id=2&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=&search_brand=80&sida= 2&page=14&shophex=&pid=447

finns i lite olika färger osv. och kostar bara 200kr/st.
Citera
2009-07-03, 20:49
Medlem
soapmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Har blivit berört FLERA gånger i denna tråd, skumma bara igenom några sidor bak kommer du hitta svar på frågan om du kommer åka på stryk.

Annars förstår jag ändå inte varför du vill ha en SI keps om du inte kör, som att ha "hej jag är wannabee huligan" inpräntat i pannan / "hej jag är huligan" om man faktiskt kör..

Edit, såg att du ville ha snygg vit keps utan märke.

http://highlights.nu/index.php?setID=setID&id=2&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=&search_brand=80&sida= 2&page=14&shophex=&pid=447

finns i lite olika färger osv. och kostar bara 200kr/st.

Tack tar nog och köper en sån.

Fast kulle hellre vilja ha en som inte är flexfit, utan har en vanlig justerbar "flappp".
Citera
2009-07-04, 11:14
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soapmaster
Tack tar nog och köper en sån.

Fast kulle hellre vilja ha en som inte är flexfit, utan har en vanlig justerbar "flappp".

Har du testat en flexfit? Sjukt soft om man jämför med "vanlig". Fast det är ju vad jag tycker . Du kan ju gå in på nån affär i din ort och testa en S/M eller L/XL eller vad storlekarna var och se hur den känns innan du beställer bara.
Citera
2009-07-04, 11:46
Medlem
JoliQuZs avatar
Någon bra hemsida där de säljer stone island?
Citera
2009-07-04, 13:10
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Någon bra hemsida där de säljer stone island?

www.terrace.se
www.casualclothing.dk

Terrace har f.ö markbutik i Sthlm (SOUK gallerian) och om du har vägarna förbi kan du kicka in på Nitty Gritty som ligger på Söder också.
Citera
2009-07-04, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Kan tips om att Stayhard har 70% rea på HELA sitt sortiment (om jag förstod det rätt) och koden är "sommar"

Bla finns henri lloyd tröjan som det snackats om och några sjyssta Paul smith skor osv.
http://www.stayhard.se/Productlist.aspx?attribute1Value=4527&page=237

"Sommarrean gäller följande märken som upphör hos oss:

Acane Rezetti | American Vintage | Artful Dodger | Bamboo A | Borka | Cox Industries | Ganesh | Havaianas | Hunkydory | Jee Vice | Jenny Hellström | Junk Food | Lacoste | m dot b | Midway Inferno | Milkshake | Monarchy | Nude Footwear | Panos Emporio | Peoples Market | Plain Jane | Roberto Cavalli | Red Label By Affliction | Red Monkey RMC By Martin Ksohoh | Rokin | Scervino Street | Trespass | Triple Five Soul | Trousers | William Rast | Vsct | Z-Brand

"...
Citera
2009-07-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelnation
"Sommarrean gäller följande märken som upphör hos oss:

Acane Rezetti | American Vintage | Artful Dodger | Bamboo A | Borka | Cox Industries | Ganesh | Havaianas | Hunkydory | Jee Vice | Jenny Hellström | Junk Food | Lacoste | m dot b | Midway Inferno | Milkshake | Monarchy | Nude Footwear | Panos Emporio | Peoples Market | Plain Jane | Roberto Cavalli | Red Label By Affliction | Red Monkey RMC By Martin Ksohoh | Rokin | Scervino Street | Trespass | Triple Five Soul | Trousers | William Rast | Vsct | Z-Brand

"...

Ja den rean var ju inte mycket att hurra för om man säger så.
Citera
2009-07-07, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
Vad tycker ni om dessa märken, som många huliganer använder. Jag själv tycker Stone Island har en massa snygga tröjor. Har dock inget speciellt tycke för Ben Sherman.

Huliganmärke?

Är det en tillfällighet att dem använder just dessa kläder?
Dem är ju populära i england, eller är det snarare än dresscode?
Citera
2009-07-07, 09:01
Medlem
Förstår inte varför folk fortfarande köper SI grejer, det har blivit så jävla mainstream att det inte finns någon charm i att bära grejerna längre

SI är nya Mouli
Citera
2009-07-08, 21:59
Medlem
Argones avatar
Jag vet att det är en väldans massa tjat om henri lloyd tröjan ifrån mig men vill ju ha en som sitter riktigt bra, men men.

Det var någon som nämnde att dom skulle göra en ny version på tröjan, vet någon när nästa kollektion är väntad och lite mer detaljerat hur den kommer bli ändrad förutom lite längre och smalare modeller? Får bara hoppas att det finns där jag befinner mig nu, inte många casuals här kan jag tro, hehe.
Citera
2009-07-11, 23:27
Medlem
Promenerade hem från gymmet tillsammans med en tjejkompis med min nya SI-tröja på, första gången jag använde den i Sverige. Då häver sig en grabb ut ur en bil och skriker "Vilken firma kör du för? Jävla tönt!".

Vad är det för fel på dagens huliganer? Att man slåss efter eller i samband med en match har jag förståelse för, men att man blir så pass provocerad av att se någon med SI-tröja förstår jag inte.
Citera
2009-07-12, 02:45
Medlem
Riekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Promenerade hem från gymmet tillsammans med en tjejkompis med min nya SI-tröja på, första gången jag använde den i Sverige. Då häver sig en grabb ut ur en bil och skriker "Vilken firma kör du för? Jävla tönt!".

Vad är det för fel på dagens huliganer? Att man slåss efter eller i samband med en match har jag förståelse för, men att man blir så pass provocerad av att se någon med SI-tröja förstår jag inte.

Och så var vi tillbaka här igen! Du är säkert en bra människa, men jag orkar inte läsa om samma sak en gång till. "Jag hade på mig en SI så kom det en mupp och frågade om jag körde för en firma"

Hur relevant är detta? Det har behandlats i tråden fram och tillbaka och det finns aldrig någon vettig diskussion om vad som är "rätt" och vad som är "fel". Lägg ner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in