2009-04-05, 01:33
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
De som är riktigt insatta (firma killar) ser troligvis ändå, men som jag har förstått det är det mindre kids som bråkar om vilka kläder man har på sig och dom lär ju inte märka att det är en SI?

Småkillar? vah, dom har jag iof inte hört mkt om. dom har ändå ingen chans mot mig.

I min stad är det mer Firma killarna som slår ner folk som inte slåss för någon firma och har en sån jacka. Då det krävs "respekt" för att använda märkerna vad jag har hört av mina kompisar.
Citera
2009-04-05, 11:03
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roflstein
Småkillar? vah, dom har jag iof inte hört mkt om. dom har ändå ingen chans mot mig.

I min stad är det mer Firma killarna som slår ner folk som inte slåss för någon firma och har en sån jacka. Då det krävs "respekt" för att använda märkerna vad jag har hört av mina kompisar.

Vart bor du? Utav polare som bor i sthlm har jag bara hört att fenomenet är populärt bland de yngre, iofs blev en kompis ''bestulen'' på sin SI keps under ett derby av en äldre för att han inte körde men han ville nog bara ha en ny keps.
Citera
2009-04-05, 12:06
Medlem
Kalletraebens avatar
Vi som faktiskt har lust att bli nerslagna pga kläderna vi har på oss, vilka jackor är det som gäller i vår?
Student & sånt tjafs, så priset får iaf vara hyfsat rimligt.
Citera
2009-04-05, 13:24
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Mja det var det då inte dom hade bara snott beatet/ introt fast tack ändå.

Vet någon vilken firma, om det är någon som ligger bakom länkarna eller är det bara typ en fanzine?

Clash- straight to hell
Citera
2009-04-05, 13:38
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
Vart bor du? Utav polare som bor i sthlm har jag bara hört att fenomenet är populärt bland de yngre, iofs blev en kompis ''bestulen'' på sin SI keps under ett derby av en äldre för att han inte körde men han ville nog bara ha en ny keps.

vill helst inte outa vart jag bor, men är i en större stad inte allt för långt från Stockholm , så folk här slåss för AIK, Bajen & djurgården. finns inte många, men dom som gör det kan man acceptera slår ner en om man springer runt med SI.

sen om man som jag har kompisar, släktingar i Danmark som kan skicka vidare kläder är ju www.casualclothing.dk grym hemsida.
Citera
2009-04-06, 13:42
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletraeben
Vi som faktiskt har lust att bli nerslagna pga kläderna vi har på oss, vilka jackor är det som gäller i vår?
Student & sånt tjafs, så priset får iaf vara hyfsat rimligt.

Du vänder dig till fel tråd...
Citera
2009-04-06, 17:28
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Du vänder dig till fel tråd...

+1.

Kläderna här får du nog spendera åtminstånde 3000kr+.
Citera
2009-04-06, 17:44
Medlem
En sann kasual stjäl sina kläder, och marscherar (med den där vackande ankgången som GSE jätte skrämmande topboy har) stolt ut ur butiken.
Citera
2009-04-06, 17:59
Medlem
vart hittar jag denna SI tröja i butik inom gbg området?, Har kollat equip redan.
http://www.casualclothing.dk/images/SI_5015-6221_V0099-t.jpg
Citera
2009-04-06, 19:12
Medlem
Rhynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzyy
vart hittar jag denna SI tröja i butik inom gbg området?, Har kollat equip redan.
http://www.casualclothing.dk/images/SI_5015-6221_V0099-t.jpg

Testa NK herr trend eller Fever som är beläget i vasa. Köpte en sådan eller nästan likadan på fever i vintras.
Citera
2009-04-06, 22:24
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GArmfelt
En sann kasual stjäl sina kläder, och marscherar (med den där vackande ankgången som GSE jätte skrämmande topboy har) stolt ut ur butiken.

Tror nog det var mer så förritiden, runt 7-80 talet. Nu är det ju liite svårare att lyckas sno en tröja för 3 lax ur en butik utan att åka fast. Troligtvis var du ironisk men jag menade själva grejen med att folk snodde/ snor sina kläder.
Citera
2009-04-07, 16:14
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
Tror nog det var mer så förritiden, runt 7-80 talet. Nu är det ju liite svårare att lyckas sno en tröja för 3 lax ur en butik utan att åka fast. Troligtvis var du ironisk men jag menade själva grejen med att folk snodde/ snor sina kläder.

Mjo, men man har ju hört av vissa, att folk som har SI utan att köra för någon firma blir nerslagna och sedan bestulna på sina jackor.. har säkert hänt fler än 1 gång.

Men om någon / några hoppar på mig för att ta mina kläder elr bara slå ner mig får dom vänta sig motstånd, bara för att man inte slåss för firma så betyder det ju inte att man inte kan slåss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in