2009-03-18, 15:57
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelnation
hur ska jag veta det?

http://www.cpcompany.com/item/YOOX/C.P.+COMPANY/tskay/A8A99C61/rr/1/cod10/41134801SA/areaid//sts/ fast svart

Var mer en allmän fråga för att få igång lite disskution

sjysst jacka f.ö.
Citera
2009-03-18, 20:38
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outtry
gärna med ett par svarta goggles på luvan, kan inte bli fel!

... Och nej, inte direkt (Ben Sherman). Förstår inte vart alla fått att allt som ser brittiskt är Casual av något slag, en polares lillebror blev "påhoppad" för att han hade en rutad jc-skjorta på sig. wtf

Påhoppad 2009?
Trodde större delen av casualvågen hade dött ut här i Sverige. Finns en ganska bra regel, ju större man blir desto färre dumma frågor får man.
Inte fått en enda fråga i stil med "ey, vilket lag vevar du för?" på det senaste året. Bär ändå min trasiga SI-jacka rätt ofta.

Efter egna observationer har hysterin kring SI minskat avsevärt de två senaste åren. Kanske ser någon enstaka på söder eller kring östermalm, men annars är det jävligt ovanligt överlag. Någon som minns käzualvågen som översvämmade Sverige 2003/2004?
Citera
2009-03-18, 21:02
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Påhoppad 2009?
Trodde större delen av casualvågen hade dött ut här i Sverige. Finns en ganska bra regel, ju större man blir desto färre dumma frågor får man.
Inte fått en enda fråga i stil med "ey, vilket lag vevar du för?" på det senaste året. Bär ändå min trasiga SI-jacka rätt ofta.

Efter egna observationer har hysterin kring SI minskat avsevärt de två senaste åren. Kanske ser någon enstaka på söder eller kring östermalm, men annars är det jävligt ovanligt överlag. Någon som minns käzualvågen som översvämmade Sverige 2003/2004?

Var väll i samband med Fotball factory och Green street~? Men det är nog sant som du säger, 04 nånting.
Citera
2009-03-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outtry
gärna med ett par svarta goggles på luvan, kan inte bli fel!
Nu har ju SPW stoppat googles på varenda plagg de senaste säsongerna men varför på en trench?(Som iofs inte ens är en trench..) Synd det där med din bror också, finns på tok för många idioter där ute.

Skulle snarare säga att fjällräven är på väg ner på de brittiska öarna då det har blivit lite för överexponerat för finsmakarna det senaste året. Själv bär jag det så ofta jag kan. Varvat med Barbour. Skogsmulle är väldigt 2009 har jag hört. Haglöfs har jag bara när det vankas fisketur eller vandring. Har inte heller att det skulle vara på gång i casualsvängar heller. Men jag kan ha fel. Det skulle inte vara första gången
Citera
2009-03-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
Vad tycker ni om dessa märken, som många huliganer använder. Jag själv tycker Stone Island har en massa snygga tröjor. Har dock inget speciellt tycke för Ben Sherman.

Ben Sherman är mitt favo-märke!
Citera
2009-03-19, 10:36
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wannbee
Är Ben Sherman ett huligan märke? :-<

Säkert många huliganer som använder Ben Sherman, men det är knappast ett "huliganmärke"
Citera
2009-03-26, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Säkert många huliganer som använder Ben Sherman, men det är knappast ett "huliganmärke"

Ni för tiden är det ju mest ett vanligt mode märke från England. Utan några direkta förknippningar med huliganer
Citera
2009-03-26, 12:17
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAviator
Ni för tiden är det ju mest ett vanligt mode märke från England. Utan några direkta förknippningar med huliganer

Precis, och skulle det vara förknippat med något så är det skinnskallar
Citera
2009-03-26, 15:40
Medlem
Me.rawrs avatar
Citat:
Precis, och skulle det vara förknippat med något så är det skinnskallar

skiter fullständigt i vad det accosieras med, märkerna och kläderna är snygga, det är ju det som avgör om du köper dom elr inte.
Citera
2009-03-26, 15:58
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me.rawr
skiter fullständigt i vad det accosieras med, märkerna och kläderna är snygga, det är ju det som avgör om du köper dom elr inte.

Märket på Ben Sherman syns knappt, du får kolla noga efter vad det är. Och deras skjortor liknar jävligt många andras.

Du köper det för att det är Ben Sherman...
Citera
2009-03-26, 17:01
Medlem
Me.rawrs avatar
Citat:
Märket på Ben Sherman syns knappt, du får kolla noga efter vad det är. Och deras skjortor liknar jävligt många andras.

Du köper det för att det är Ben Sherman...

använder dom flesta märken. Burberry, och ja, ben sherman, Stone island osv.

och nej, jag köper det för det är snyggt. okej, ben sherman har sina goda sidor på kläderna.

men stone island jackorna köper jag för att dom är snygga, och Burberry för att deras skjortor är grymt snygga och stilrena.
Citera
2009-03-26, 17:09
Medlem
A.Chigurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Påhoppad 2009?

Tror inte det är extremt ovanligt att man får en käftsmäll om man går runt i en SI tröja och enligt lokala huliganer inte är "befogad" till att använda det. Så var det i alla fall 07-08 i Malmö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in