2014-10-28, 22:16
  #7777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provisional
Nån som bild på hus Adidas Stockholm skon kommer se ut? Hitta inget.
Smart av snubben som svarade dig att länka till lmgtfy där man inte hittade en enda bild från 2014 upplaga...

Kolla deadstock_utopia på Twitter. Las ut en bild där för typ 10h sen. Ska släppas 8 nov men hittar ingenstans man kan förboka.
Citera
2014-10-28, 22:32
  #7778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Smart av snubben som svarade dig att länka till lmgtfy där man inte hittade en enda bild från 2014 upplaga...

Kolla deadstock_utopia på Twitter. Las ut en bild där för typ 10h sen. Ska släppas 8 nov men hittar ingenstans man kan förboka.


Missade du Twitter länken till ovan nämnda deadstock_utopia?
Citera
2014-10-29, 07:21
  #7779
Medlem
Bern, Rouge, Stockholm ser ju inte klok ut. Har även hört att kvalitén på Bern lämnar en del att önska. Topanga var rätt snygga - lär väl finnas på ebay för 2 papp, fniss..

Island series nästa år blir nog trevliga sommarskor i alla fall.
Citera
2014-10-30, 17:50
  #7780
Medlem
Vilken längd/vikt sitter folk på och vad har ni för storlek på SI kläder?

Bara lite roligt att veta hur folk vill att sina kläder ska sitta

Själv är jag 186 och väger runt 72 och kör L!
Citera
2014-10-31, 16:56
  #7781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Inte en krona mer än 2000. Kostar inte 530£ ny. Kika på deras hemsida, finns fodrade jackor där för 250-300£. http://www.mastrum.com/jackets-coats

Läs det med. Kanske sänk till 1500 tom.
"Notera även att jackan är lagad vid ena fickan, jackan fastnade i handbromsen när jag skulle stiga ur bilen. Detta syns inte utanpå jackan, utan enbart på insidan."

Frågade via meddelande på Tradera, verkar stämma, hänvisades till modellnamn, originalpris pris o kvitto. 135£ för innerjackan och 350£ för ytterjackan, med frakt också.

Men det spelar ingen roll ändå, tror jag kör på Stone Island President knittade tröjan istället. :-)
Citera
2014-10-31, 21:01
  #7782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suxess
Vilken längd/vikt sitter folk på och vad har ni för storlek på SI kläder?

Bara lite roligt att veta hur folk vill att sina kläder ska sitta

Själv är jag 186 och väger runt 72 och kör L!

190cm, 95 kg och kör XL
__________________
Senast redigerad av sensess 2014-10-31 kl. 21:03.
Citera
2014-10-31, 21:28
  #7783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suxess
Vilken längd/vikt sitter folk på och vad har ni för storlek på SI kläder?

Bara lite roligt att veta hur folk vill att sina kläder ska sitta

Själv är jag 186 och väger runt 72 och kör L!

Beror på. Vill ha lite längd, så går till skräddaren om den e lite för stor i midjan o armarna. Har bra deal hos min skräddaren
Citera
2014-10-31, 23:51
  #7784
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensess
190cm, 95 kg och kör XL
Vad pratar vi för plagg?
Hur sitter det på dig?
Citera
2014-11-01, 08:33
  #7785
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suxess
Vilken längd/vikt sitter folk på och vad har ni för storlek på SI kläder?

Bara lite roligt att veta hur folk vill att sina kläder ska sitta

Själv är jag 186 och väger runt 72 och kör L!

Har skrivit tidigare, jag är 183cm / 80kg och har Large
Citera
2014-11-01, 09:42
  #7786
Medlem
185cm+/ 90kg. Kör XL på SI, stl 52 på CP. Large/ XL på alla andra märken.

Bara jag som börjar få problem med att hitta kläder som sitter bra både över axlar och mage? Antingen ser man ut som en jävla spännis med för små tröjor eller så blir det för slappt över magen om det ska sitta bra över axlarna.. Fan är det för fel på tillverkarna, gjort för spinkiga eller korta tjockisar.
Citera
2014-11-01, 10:07
  #7787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
185cm+/ 90kg. Kör XL på SI, stl 52 på CP. Large/ XL på alla andra märken.

Bara jag som börjar få problem med att hitta kläder som sitter bra både över axlar och mage? Antingen ser man ut som en jävla spännis med för små tröjor eller så blir det för slappt över magen om det ska sitta bra över axlarna.. Fan är det för fel på tillverkarna, gjort för spinkiga eller korta tjockisar.

Du är inte ensam, har man lite pondusöverkropp så sitter typ allt tajt över axlar, bröst och framför allt nacken! Sen för stort över midjan allt som oftast.

Har stört omöjligt att hitta en skjorta jag kan knäppa ända upp i halsen och har ofta svårt att hitta jackor som när jag knäppt har fri rörlighet i armarna i.

Köpte en jacka från Barbour för ett tag sedan, en "vidare" modell som man skulle kunna ha kavaj eller innerfoder i. Perfekt tänkte jag som önskar bära skjorta och knit under... tji fick jag, får inte ens igen sista knappen i halsen med t-shirt under och då är jackan rymlig i övrigt.

Säsongens sweatshirts från SI är förresten underbara, de vanliga alltså inte de tunnare.
Citera
2014-11-01, 12:34
  #7788
Medlem
191cm, 95-98kg. XL, även om det sitter lite väl tight. Har dock inte samma problem som övriga verkar ha, det vill säga att det för löst runt magen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in