2009-01-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
Stone island har riktigt fina jackor, trenchcoat etc

Håller med, köpte trenchcoat häromdagen.
Citera
2009-01-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Lilla vän, de har ett stort utbud av de större "casualmärkena" som paul&shark, SI, CP company, burberry etc. Selfridges har också ett fint utbud, men när det kommer till upplevelse så slår Harrods det mesta.

Är väldigt tveksam till att Harrods har större utbud av SPWbrandsen än Selfridges men då jag inte besökt London på ett par månader så låter jag dig ta poängen.
Citera
2009-01-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Jadå! Komplett med SI-inspirerad patch på vänsteramen och allt.

Tack för ditt svar jag hade en liten dispyt med en kompis angående den.
Citera
2009-01-06, 00:42
Medlem
Riekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koestler
Tänkte åka till London till våren, någon som har tips på butiker som säljer casualmärken?

(nu svarar jag på flera svar samtidigt men quotar det första inlägget)

Visst är Harrods och Selfridges bra! Båda två är de absolut inget fel på, känns enbart ondödigt att sitta och jämföra de båda i stil med "det ena är bättre än det andra". Två helt olika ställen med två olika typ av kunder. Själv föredrar jag Harrods då jag inte tycker om små kids som springer omkring när man ska köpa kläder och för att man får så extremt mycket bättre service på Harrods. Dock så är det inte för att man kan hitta mer på Harrods utan snarare för att atmosfären passar mig bättre, mitt råd är alltså att gå till båda för att bilda dig en uppfattning om vart du känner dig mest tillfreds! Sen att man behandlas som boskapsdjur som någon tidigare skribent sa stämmer inte. Kanske beror lite på hur man bemöter personal och hur stor plånbok man har som avgör hur du blir behandlad?

Allt beror ju på vilken budget du har också, du kan ju t ex köpa en SI tröja på rea bara för att det är SI eller så kan du köpa en skön vintage FILA tröja för extremt mycket pengar. Definera gärna vad du vill ha för sorts kläder så kan jag hjälpa dig via PM.

London är stort, finns många pärlor, de stora varuhusen är ju egentligen bara tråkigt då du hittar snarlika i vilken storstad du än befinner dig i.
Citera
2009-01-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rieker
Sen att man behandlas som boskapsdjur som någon tidigare skribent sa stämmer inte. Kanske beror lite på hur man bemöter personal och hur stor plånbok man har som avgör hur du blir behandlad?

Plånboken hann aldrig bli luftad innan jag lämnade avdelningen, kanske det var min outfit som skrämde iväg den vänliga personalen, vem vet. Harrods kanske inte uppskattar skäggstubb, Clarks och en charmig vintage field.
Citera
2009-01-06, 13:23
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Är väldigt tveksam till att Harrods har större utbud av SPWbrandsen än Selfridges men då jag inte besökt London på ett par månader så låter jag dig ta poängen.

De kanske inte har större utbud, men de har ett väldigt bra utbud, men när det kommer till upplevelse så tror jag fortfarande att Harrods är bättre.
Citera
2009-01-06, 13:27
Medlem
Okej, kanske bara är jag som är luttrad men jag prioriterar shoppingen. Vill du ha en upplevelse, gå på museum eller något. Fotboll kanske kan locka herrn, a working class catwalk.
Citera
2009-01-07, 00:35
Medlem
Riekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Plånboken hann aldrig bli luftad innan jag lämnade avdelningen, kanske det var min outfit som skrämde iväg den vänliga personalen, vem vet. Harrods kanske inte uppskattar skäggstubb, Clarks och en charmig vintage field.

Haha! Öppna plånboken nästa gång då
Citera
2009-01-07, 15:04
Medlem
Citat:
Haha! Öppna plånboken nästa gång då

Besöker bara Harrods om jag vill ha något speciellt till hemmet eller något gott att stoppa i magen

Ontopic nu då; Fick hem min första Stonie på ett par år nu i mellandagarna. Blev GTXjackan från shadowkollektionen med en röd innerjacka.
Perfekt för långa promenader med hunden i regnet och i skidbacken.
Senast redigerad av Wezt 2009-01-07 kl. 15:06.
Citera
2009-01-07, 17:41
Bannlyst
idag skrattade jag gott.

på vegagatan, ser jag en man, cirka 45 år, som samtalar med sin kompis. han tar av sig sin jacka, för att visa sin nya tröja.

-kolla min nya tröja, det är en sån stone island.
-coolt.
-ja, det är en sån som huliganerna använder. man kan bli nedslagen för denna!
Citera
2009-01-15, 19:41
Medlem
EzZn0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seawno
30% på allt i butiken.

Vilken av butikerna? Terrace eller NG?
Citera
2009-01-15, 19:55
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Sen att man behandlas som boskapsdjur som någon tidigare skribent sa stämmer inte. Kanske beror lite på hur man bemöter personal och hur stor plånbok man har som avgör hur du blir behandlad?

Tidpunkten spelar nog också roll. Jag var där i mellandagarna och då var det verkligen boskapsstämning på Harrods! Gick snabbt därifrån och till Harvey Nichols som ligger i närheten. De har underbara kläder men jag har inte koll på om de är bra på just casual.

En annan äffär som jag rekommenderar är Aquascutums flaggskeppsaffär på Regent Street. Hur mycket fina grejer som helst!

Hörde också att Victorinox nya affär på New Bond Street frekventeras av fotbollsfans. De har ju inte funnits så länge men verkar redan populära bland sånt folk, i alla fall i London.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in