Citat:
Ursprungligen postat av koestler
Tänkte åka till London till våren, någon som har tips på butiker som säljer casualmärken?
(nu svarar jag på flera svar samtidigt men quotar det första inlägget)
Visst är Harrods och Selfridges bra! Båda två är de absolut inget fel på, känns enbart ondödigt att sitta och jämföra de båda i stil med "det ena är bättre än det andra". Två helt olika ställen med två olika typ av kunder. Själv föredrar jag Harrods då jag inte tycker om små kids som springer omkring när man ska köpa kläder och för att man får så extremt mycket bättre service på Harrods. Dock så är det inte för att man kan hitta mer på Harrods utan snarare för att atmosfären passar mig bättre, mitt råd är alltså att gå till båda för att bilda dig en uppfattning om vart du känner dig mest tillfreds! Sen att man behandlas som boskapsdjur som någon tidigare skribent sa stämmer inte. Kanske beror lite på hur man bemöter personal och hur stor plånbok man har som avgör hur du blir behandlad?
Allt beror ju på vilken budget du har också, du kan ju t ex köpa en SI tröja på rea bara för att det är SI eller så kan du köpa en skön vintage FILA tröja för extremt mycket pengar. Definera gärna vad du vill ha för sorts kläder så kan jag hjälpa dig via PM.
London är stort, finns många pärlor, de stora varuhusen är ju egentligen bara tråkigt då du hittar snarlika i vilken storstad du än befinner dig i.