Citat:
Ursprungligen postat av
GSE_
Nån/Några som har tips på att hitta tecken på fake SI plagg, i detta fallet två jackor?
Lite bakrund; Rensade en lägenhet idag med jobbet och blev tillsagda att vi kunde ta med oss vad vi ville(Dödsbo) och jag sprang på 2st SI jackor i garderoben. En Raso Gammato lite längre rock liknande modell samt en äldre bombarjacka liknande jacka.
Jag har enbart köpt SI i affär så jag har aldrig satt mig in i direkt hur man spottar fakes utom uppenbara saker som typ patchen osv. Det jag har googlat mig till nu är att kolla serienr, vilket stämmer på båda, samt patchen vilket jag inte ser nåt fel på. Nån som har nåt annat tips? Jag är nyfiken på om jag gjort ett jävla klipp eller ska slänga dom i närmsta container. Det som får mig att fundera är att den ena äldre jackan är en modell jag inte känner igen direkt. Men sen har jag inte stenkoll på allt dom släppt heller.
Och för att lägga lite mer till tråden så älskar jag min nya Weekend Offender Crew jacka, ett av dom bästa köpen denna hösten!
nu spekulerar jag här, så du får ha med det när du läser, men om du skulle uppskatta ålder på jackorna, vad tror du då? någon får gärna rätta mig här, men det känns som att fake-SI var något som började komma upp när de blev medialt uppmärksammade, exempelvis genom filmer