2012-09-10, 00:01
Medlem
NirvanAs avatar
I höst/vinter kommer jag variera mellan Baracuta G9, ST windbreaker, Hugo Boss Quilted, Fila "skidjacka"... Är ganska nöjd men såklart skulle man velat ha en fin Moncler men jag kan tyvärr inte ha sådana.

Är det standard i alla länder att ta bort SI patchen eller är det mest nåt som "fega" svenskar kör med? nyfiken bara
Senast redigerad av NirvanA 2012-09-10 kl. 00:07.
Citera
2012-09-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
I höst/vinter kommer jag variera mellan Baracuta G9, ST windbreaker, Hugo Boss Quilted, Fila "skidjacka"... Är ganska nöjd men såklart skulle man velat ha en fin Moncler men jag kan tyvärr inte ha sådana.

Är det standard i alla länder att ta bort SI patchen eller är det mest nåt som "fega" svenskar kör med? nyfiken bara

Det ar inte sa speciellt vanligen I England I alla fall. Nagra valde att ta bort patchen nar market borjade bli "for vanligt", fast de fortfarande gillade kladerna. Speciellt sk "top boys" som ville vara lite speciella. Numera skiter folk I vilket. I alla fall de jag umgas med. Det kan handa att det finns de som fortfarande gor det pa andra stallen. Tycker det ser fanigt ut med knapparna kvar bara. Det ar ju ingen ide att att ta av patchen infor likasinnade och for de som bryr sig, de kanner ju anda ingen alla plaggen och modellerna. Fast det ar klart, ska man in pa en fin restaurant med dress code, med SI pa sig, kanske man ska ta av patchen.
Citera
2012-09-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Brukade finnas pa Aquascutum flagship store pa Regent St. I London. Nu la de ju ner hela butiken i borjan av aret sa jag tror inte de gar att kopa riktiga langre. Finns massor av billiga kopior annu. Vet dock var det gar att fa tag pa akta aqua caps. Dessvarre inte pa natet.

Vilka ar hostens och vinterns snyggaste jackor enligt er? Jag har sett ut min jacka, SI's marinbla 30/30 jacka. Dyr som fan men vad gor man? Den finns bara en gang i livet och kommer bli ett samlingsobjekt. Dessvarre ar den slut I alla butiker I min storlek. Maste ut och jaga pa natet. Kanske liks bra om jag inte hittar den, da blir jag inte ruinerad.

Är det den här du pratar om?
http://www.casualclothing.dk/shop/stone-island-jacket-26602p.html
http://www.endclothing.co.uk/brands/stone-island/stone-island-30th-anniversary-30-30-jacket-37434.html
http://shop.havenshop.ca/collections/stone-island/products/30th-anniversary-30-30-jacket
http://www.stoneisland.co.uk/30th-anniversary-special-edition-3030-jacket-in-navy-blue-/invt/0057154tty2v0020/

Lite varierande pris och jag tror att det fanns M-XXL i alla fall.

Snyggaste? Den jag länkade, och eventuellt den du pratade om. Jag själv är nog ekonomisk(fattig?) i år och kör på förra årets jacka. http://m.hollywood.se/images/73686/mobile_large.jpg Vet inte riktigt om den hör hemma i den här tråden men den blir det.
Senast redigerad av chillamore 2012-09-10 kl. 12:03.
Citera
2012-09-10, 22:53
Medlem
I Höst/ Vinter kör jag med en navy military jacket från SI (s/s 12), en Raso gommato från 2003 (tror jag) , samt en svart parkas från Fjällräven (modellen heter Aska)

Just det, beställde även denna: http://www.countryattire.com/barbour-men-s-fore-quilt-jacket-black-mqu0347bk91.html

Kanske sparar den till våren...
Citera
2012-09-10, 22:57
Medlem
Nån som har erfarenhet av mainline menswear? Leveranstider etc?

Tack på förhand
Citera
2012-09-10, 23:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r

Tack på förhand
Jag har bara gott att säga om dom, beställt därifrån 3 gånger ungefär och aldrig några problem, supportchat nästan dygnet runt också tror jag så bara ställa frågor där, tar ungefär 4-5arbetsdagar att få leveransen, skickas det från dom på måndagen har man det oftast på fredagen.

Om det är några få plagg och inte alltför tunga skickas det med RoyalMail och det flygs till Arlanda, är det lite tyngre grejor te.x skor i en kartong, vinterjacka etc skickas det med DPD och då går det med bil och kommer till malmö.
Senast redigerad av NirvanA 2012-09-10 kl. 23:15.
Citera
2012-09-11, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r

Tack på förhand

Jag kan varmt rekommendera dem, beställde en jacka och ett par skor från dem. Leveranstiden var på 4-5 dagar och det var inget strul med dem. Skickade rätt varor och betalningen gick smärtfritt. Vad ska du beställa därifrån?
Citera
2012-09-11, 14:21
Awaiting Email Confirmation
Någon som har tips på en snygg keps? Har sedan innan en ljusbeige gant.
Citera
2012-09-11, 15:10
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Någon som har tips på en snygg keps? Har sedan innan en ljusbeige gant.

Som jag skrivit tidigare i tråden tycker jag att Sergio Tacchini gör riktigt enkla och snygga kepsar. De är diskreta med enbart en liten logga fram samt text på spännet. Finns att köpa på 80scasualclassics.
Citera
2012-09-12, 10:17
Medlem
Little.Geezers avatar
Jag kanske är den enda som inte fattat tycke för de quiltade jackorna.

Den typen av jacka hör hemma hos en kille med backslick har jag fått känslan av. Eventuellt att bära den över en tweed-kavaj.
Citera
2012-09-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer

Den typen av jacka hör hemma hos en kille med backslick har jag fått känslan av. Eventuellt att bära den över en tweed-kavaj.

Nu har jag aldrig ägt en förut, väntar på min första. Får se vad jag tycker, men teorin är att den kommer passa bra till ett par jeans med tapered fit och ett par smidiga dojor
Citera
2012-09-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer

Det beror lite på modellen och hur du bär den. Sitter den tight som de flesta svenskar i regel bär sina quilted Barbour, då ser det kanske mer överklass än football casual ut. Just den modellen som länkades till innan används ganska ofta av casuals i norra England. Fast då ska den sitta lite lösare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in