Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Skit i vad andra tycker och ta pa dig det du gillar. Glom inte att detta ar var generations klader som kidsen anammat. Vi har haft samma stil i 15-25 ar, om inte annu langre. Bara for att vi blir aldre betyder det inte att vi maste borja kla oss som vara foraldrar.

Precis så är det! Det är fan "vår" kultur och inte skall någon 17åring med ny inköpt stonie kepa få en att ändra sig vad man har på sig.
Jag ser att ni diskuterat casualkulturen och vad som är rätt eller fel märken. Min syn är det absolut behövs nytänkande och att man "vågar" testa nya märken, som inte i dag ses som casualmärken, herregud det var ju så kulturen uppstod att killar med koll började kitta upp sig med nya märken som inte tidigare burits på läktarna. Men och här är det ett stort men, det måste vara någon balans också, jag kan tycka att många har blivit så jävla kissenödiga och jagar nya märken i absurdum samtidigt som man dissar dom gamla märkena. Stone Island går bort för kidsen har på sig det märket och Nigel Cabourn är inte lika hett som förra året osv osv. Fan vad jag hatar sånt. Casualkulturen har inget med mode att göra och skall fan inte analyseras över en kopp kaffe samtidig som man bläddra i nya Gentlemens Quartley och försöker vara skön.
Jag har på mig jäkligt mycket stone island, precis som jag hade för 15+ år sedan, visst det var roligare förr när man verkligen fick leta efter ett plagg, jag kom ihåg att jag planerade mina jobb resor så jag kunde göra små avstickare till affärer i england, och inte som nu att det räcker att surfa på nätet och beställa hem extra allt. Men som sagt jag skiter i om kidsen för stunden anammar märket, det är bara en fas för många tyvärr om några år så hittar dom någon annan subkultur att följa.