2012-04-04, 06:15
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Har man en helmönstrad Burberry keps förtjänar man ett järnrör i skallen, fulare och skabbigare plagg får man leta efter.

Ja det kan jag ju inte annat än hålla med om men du fattar poängen ;D
Citera
2012-04-04, 08:52
Medlem
Detta är en rätt så intressant diskussion egentligen.
Det känns dock som att man har börjat från fel ände här. K-Way är inte casual per se utan det är snarare den generella stilbildningen med hipsters och dylikt pack i frontlinjen som har svängt över till ett mer sportigt mode. Där har dock läktarmodet varit mycket länge och skvalpat runt så där är det inget nytt under solen.

Man ska dock inte glömma att det är casuals som ofta har varit först med vissa prylar och i flera fall skapat trender som sträcker sig långt från våld och fotboll. I takt med att kulturen och modet blivit allt mer introvert så har även det avstannat. Tyvärr.
Citera
2012-04-04, 13:02
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Detta är en rätt så intressant diskussion egentligen.
Det känns dock som att man har börjat från fel ände här. K-Way är inte casual per se utan det är snarare den generella stilbildningen med hipsters och dylikt pack i frontlinjen som har svängt över till ett mer sportigt mode. Där har dock läktarmodet varit mycket länge och skvalpat runt så där är det inget nytt under solen.

Man ska dock inte glömma att det är casuals som ofta har varit först med vissa prylar och i flera fall skapat trender som sträcker sig långt från våld och fotboll. I takt med att kulturen och modet blivit allt mer introvert så har även det avstannat. Tyvärr.

Introvert hur då menar du?`Jag tycker jag ser fler folk nuförtiden som har på sig terrace wear oavsett om det är menat att dom ska "se ut" som casuals eller inte, folk skiter liksom i vilket. Sen vet jag inte hur "hipster" K-Way är, men det är definitivt åt det sportigare hållet. Men å andra sidan så har det ju alltid funnits den sidan, bara att kolla på typ 80-talets UK när dom sprang runt i tracksuits och adidas sneakers. Vet man inte bättre kan man ju tro att dom var på joggingtur.
Citera
2012-04-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
... bara att kolla på typ 80-talets UK när dom sprang runt i tracksuits och adidas sneakers. Vet man inte bättre kan man ju tro att dom var på joggingtur.

Hela tracksuit grejjen är otroligt överspelad. Det var inte vanligt att hela ligor sprang runt i färgglada tracksuits alá The Firm, men visst var det på modet då. http://www.countylads.com/casuals.html Följer utvecklingen ganska bra.

http://www.countylads.com/boozer
http://www.countylads.com/pitch

Är fina sidor om man gillar att kolla runt lite.
Citera
2012-04-04, 18:49
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Har haft mina i några veckor nu men jag har inte märkt nåt ovanligt, alla skor är ju "annorlunda" första veckan eller två men sen mjukas dom ju upp. Personligen inga problem alltså.

Fick f.ö hem min K-Way idag och den satt ju som ett smäck. Medium var precis som jag trodde. Den är ju riktigt stilig också nu när vädret börjar ljusna.
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Har haft flera par Beckenbauer genom aren och jag har aldrig haft nagra problem. Fast det beror val pa hur man ar skapt. Daremot brukar jag pa dessa skor ha en halv UK storlek storre.
Tackar för svar! Kanske ska ge dessa en chans då, för skon i sig tycker jag är jävligt snygg.

Vet någon var man kan få tag i denna doja i butik? Finns ju (minst) två olika varianter av Superstar II, där den ena (svartrandiga original t.ex.) har tjock plös, medan en nyare variant har tunn plös och sitter lite annorlunda. Är skon på bilden den första eller andra varianten? Den första sitter klockrent på min fot, medan den andra inte funkade, därför undrar jag.
Citera
2012-04-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
http://www.kingmagazine.se/bloggar/lindbergs-stil/20120403/new-balance-x-k-way

Verkar vara någon som har läst här? New Balance och K-way jackor, hehe.

Ännu mera bränsle för mitt modehat. Här klär man sig i New balance och windrunners i flera år och får mottaga gliringar från både höger och vänster, samma människor som gav gliringarna kommer väl gå klädda precis som jag i sommar. Man blir så jäkla trött på alla människor helt utan egen smak.
Citera
2012-04-04, 20:05
Medlem
Citat:
Introvert hur då menar du?`Jag tycker jag ser fler folk nuförtiden som har på sig terrace wear oavsett om det är menat att dom ska "se ut" som casuals eller inte, folk skiter liksom i vilket. Sen vet jag inte hur "hipster" K-Way är, men det är definitivt åt det sportigare hållet. Men å andra sidan så har det ju alltid funnits den sidan, bara att kolla på typ 80-talets UK när dom sprang runt i tracksuits och adidas sneakers. Vet man inte bättre kan man ju tro att dom var på joggingtur.
Den progressiva attityden som krävs för att driva kulturen framåt saknas tyvärr.
Har inte sagt att K-Way är 'hipster'. Läser du inte inläggen?

Nu är väl det där med tracksuits precis som Kirenstilen sa något som är populärkulturellt betingat. Främst genom divsere skitfilmer. Efter att ha spanat in mängder av privata fotoalbum från den tidsepoken så kan jag räkna träningsoveraller på ena handens fingrar bland fotona. Däremot vimlar det av Doc Martens och harringtons.
Citera
2012-04-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Ännu mera bränsle för mitt modehat. Här klär man sig i New balance och windrunners i flera år och får mottaga gliringar från både höger och vänster, samma människor som gav gliringarna kommer väl gå klädda precis som jag i sommar. Man blir så jäkla trött på alla människor helt utan egen smak.

Du bar det sakert med met stil och inte strumplost med for sma uppvikta jeans.

Det har stor betydelse hur du bar ditt plagg. En Paul & Shark skjorta med tva uppknappta knappar i halsen over en harig bringa, skiljer sig fran samma skjorta knappt I kragen och burden utanpa de raka jeansen. Gissa vilket som ar klassiskt football casual?
Citera
2012-04-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Den progressiva attityden som krävs för att driva kulturen framåt saknas tyvärr.
Har inte sagt att K-Way är 'hipster'. Läser du inte inläggen?

Nu är väl det där med tracksuits precis som Kirenstilen sa något som är populärkulturellt betingat. Främst genom divsere skitfilmer. Efter att ha spanat in mängder av privata fotoalbum från den tidsepoken så kan jag räkna träningsoveraller på ena handens fingrar bland fotona. Däremot vimlar det av Doc Martens och harringtons.

Visst forekom det hela track suits, inklusive byxorna, men det var bara ett fatal firmor och under en kort preiod. Liverpool och London kunde de dyka upp. Daremot bar alla track suit tops. Doc martens forsvann helt en bit I pa 80-talet, efter att ha varit obligatiriska pa 70-talet. En del firmor pa mindre orter var senare att byta stil.
Citera
2012-04-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Visst forekom det hela track suits, inklusive byxorna, men det var bara ett fatal firmor och under en kort preiod. Liverpool och London kunde de dyka upp. Daremot bar alla track suit tops. Doc martens forsvann helt en bit I pa 80-talet, efter att ha varit obligatiriska pa 70-talet. En del firmor pa mindre orter var senare att byta stil.
Jag pratar London. Sent 70-tal till mitten 90-tal.
Citera
2012-04-04, 22:35
Medlem
Helt säker på att snubbarna i King läser denna tråd eller någon annan casualtråd. Angående K-way så tycker jag varken "cagoulen" eller samarbetet med New Balance är så intressant att jag bara måste klicka hem. Visst, NB-sneakers har jag tänkt inhandla, och Cagoulen är helt klart snygg.

Angående Forest Hills: I mitt tycker är de guld/gul/vita helt klart snyggast, därefter kommer de silver/röd/vita. F.ö ett par grymt sköna trainers (ffa på mig med bred fot)

Om någon hittat fler stiliga jackor i windbreaker/cagoule/parka-stil så får ni gärna tipsa.
Citera
2012-04-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Helt säker på att snubbarna i King läser denna tråd eller någon annan casualtråd. Angående K-way så tycker jag varken "cagoulen" eller samarbetet med New Balance är så intressant att jag bara måste klicka hem. Visst, NB-sneakers har jag tänkt inhandla, och Cagoulen är helt klart snygg.

Angående Forest Hills: I mitt tycker är de guld/gul/vita helt klart snyggast, därefter kommer de silver/röd/vita. F.ö ett par grymt sköna trainers (ffa på mig med bred fot)

Om någon hittat fler stiliga jackor i windbreaker/cagoule/parka-stil så får ni gärna tipsa.
Förklara dig. Snälla. Jag blev väldigt nyfiken hur du menar. Eller så är du bara ironisk.

Du har annars rätt. Det är ett ganska så ointressant samarbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in