2012-09-07, 23:29
Medlem
Roquepines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
NK har lite också, men varför ska du köpa Hackett i Sverige? Bättre att köpa det från England, då de tar överpriser på kläder från Hackett här i Sverige.

Va, säljer NK Hackett? På vilken avdelning då? Det har jag helt missat. Däremot så har jag sett att NK i Göteborg har ett hyfsat Stone Island-sortiment, och det är inte heller ett märke som jag har sett på NK i Stockholm. Men NK är väl i och för sig inte en butik per se, utan någon sorts galleria, så det beror väl lite på vilka som hyr in sig på respektive ort.

Att beställa från England har jag aldrig tänkt på. Jag tycker om att se kläderna innan jag köper dem och handlar inte på postorder alls, men hur stor skillnad i pris är det? Var skall man handla från i så fall?
Citera
2012-09-07, 23:35
Medlem
R0SSIs avatar
Är väldigt intresserad av den är jackan: http://www.stoneisland.com/item/store/STONE+ISLAND/tskay/0735EF3C/rr/1/cod10/41318872HL/areaid//sts//collection_id/ (Dark blue)

Men jag är osäker på vilken storlek jag ska välja. Jag har ett bröstmått på cirka 100 cm så är det XL (107 cm) jag skall sikta in mig på eller XXL (112 cm).

Någon som kan dela med sig av sin visdom?
Citera
2012-09-07, 23:51
Medlem
Roquepines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0SSI
Är väldigt intresserad av den är jackan: http://www.stoneisland.com/item/store/STONE+ISLAND/tskay/0735EF3C/rr/1/cod10/41318872HL/areaid//sts//collection_id/ (Dark blue)

Men jag är osäker på vilken storlek jag ska välja. Jag har ett bröstmått på cirka 100 cm så är det XL (107 cm) jag skall sikta in mig på eller XXL (112 cm).

Stone Island brukar vara rätt små i storlekarna. Men har de inga mått på den så är det väl ingen större idé att handla därifrån, åtminstone inte utan att prova ut rätt storlek i verkligheten först.
Citera
2012-09-08, 02:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Godkväll damer och herrar.

Väntar just nu på ett par såna här : http://www.size.co.uk/product/new-balance-420/77723/

Vad har det sagts om Ma.Strum och storlekar? Bör man köra en större storlek där eller? Tänker främst på jackor o tröjor.
Ja, M.A Sturm ska du gå upp en storlek, precis som C.P och Stone Island

Citat:
Ursprungligen postat av Roquepine
Va, säljer NK Hackett? På vilken avdelning då? Det har jag helt missat. Däremot så har jag sett att NK i Göteborg har ett hyfsat Stone Island-sortiment, och det är inte heller ett märke som jag har sett på NK i Stockholm. Men NK är väl i och för sig inte en butik per se, utan någon sorts galleria, så det beror väl lite på vilka som hyr in sig på respektive ort.

Att beställa från England har jag aldrig tänkt på. Jag tycker om att se kläderna innan jag köper dem och handlar inte på postorder alls, men hur stor skillnad i pris är det? Var skall man handla från i så fall?

coggles
mainlinemenswear
psyche
oipolloi
infinities
woodhouse
bbclothing
80scasualclassics
endclothing
uniquemenswear
aphrodite1994
philipbrownemenswear
northernthreads
stuartslondon
(Finns säkert fler, skriv gärna ner dom, brukar scanna igenom sidorna en gång i veckan eller så)

Kika gärna på sale, där är det 50-75%, man kan göra riktiga kap på vanligtvis dyra jackor etc.
Citera
2012-09-08, 02:34
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Godkväll damer och herrar.

Väntar just nu på ett par såna här : http://www.size.co.uk/product/new-balance-420/77723/

Vad har det sagts om Ma.Strum och storlekar? Bör man köra en större storlek där eller? Tänker främst på jackor o tröjor.

Snygga, vilken kulör valde du att köpa? Tycker själv att den löv-gröna kulören är riktigt trevlig!
Citera
2012-09-08, 03:14
Medlem
NirvanAs avatar
Ställde denna fråga för väldigt länge sen, men är uppe på tapeten igen.

Kepsar...Huvudbonader, vet ni om något snyggt som passar in med övriga plagg i denna kultur?

Kör för tillfället med 2 lacoste kepsar med diskret liten logga på sidan, finner att alla kepsar antingen har för stor och ful logga eller att det är en sån "new era" keps med rak skärm och ser allmänt neger ut. Så tips skulle uppskattas...

En sån 20tals hatt är det väl bara vissa som kan klä upp antar jag?

Vad tycker ni? Eller kör ni alltid utan huvudbonad?
Citera
2012-09-08, 04:04
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Kepsar...Huvudbonader, vet ni om något snyggt som passar in med övriga plagg i denna kultur?

Kör för tillfället med 2 lacoste kepsar med diskret liten logga på sidan, finner att alla kepsar antingen har för stor och ful logga eller att det är en sån "new era" keps med rak skärm och ser allmänt neger ut. Så tips skulle uppskattas...

Om du vågar kan du ju pryda ditt huvud med en Lahinch/bucket Hat från Kangol. Men det krävs lite mod att bära en sådan, även ska man kunna bära upp den bra.

Annars om du ska ha en snygg-vanlig-keps tycker jag märken som Lacoste gör sig bra, dock har du ju redan två i din ägo. Vilket kanske gör det tråkigt med en tredje.

Diskret, snygg keps som inte är utav märket Lacoste. Då skulle jag slå till på en vit eller svart Sergio Tacchini keps.
Citera
2012-09-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0SSI

Måtten som anges i storlekarna är aldrig plaggets egentliga mått utan det bröstmått som plagget passar till. Sedan får man välja om man vill ha den vidare. Endast några fåtal butiker mäter plaggen och anger hur stora de är. För mig låter det som om en Large ska vara din storlek.
Citera
2012-09-08, 15:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Måtten som anges i storlekarna är aldrig plaggets egentliga mått utan det bröstmått som plagget passar till. Sedan får man välja om man vill ha den vidare. Endast några fåtal butiker mäter plaggen och anger hur stora de är. För mig låter det som om en Large ska vara din storlek.
Så här gjorde te.x woodhouse när jag frågade dom
All of our garments are hand measured. We then deduct upto 4" from the total measurement to allow for movement.

Tycker bröstmåttet är väldigt bra att gå på, hittills har alla plagg suttit fint
Citera
2012-09-08, 15:16
Medlem
Citat:

Har oftast keps, på matcherna under vintern något varmare såklart. Det mesta neutrala fungerar tycker jag. De bra modellerna kommer och går. Väljer olika kepsar beroende på vad jag har för kläder. Färgerna och passformen är viktigast. Är du riktigt modig så blir du första med att använda deer stalkern igen. Garanterat att den kommer tillbaka förr eller senare. Var först med ännu en ny retro trend och stick ut i mängden.
Citera
2012-09-08, 15:18
Medlem
Citat:
Så här gjorde te.x woodhouse när jag frågade dom
All of our garments are hand measured. We then deduct upto 4" from the total measurement to allow for movement.

Tycker bröstmåttet är väldigt bra att gå på, hittills har alla plagg suttit fint

Ja en del firmor mäter upp alla plagg men då skriver de att det är deras egna mått. De flesta butikerna lägger inte ner så mycket tid, de använder istället tillverkarens rekommendationsmått. Men sedan är ju Woodhouse en av de bästa butikerna alla kategorier också.
Citera
2012-09-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roquepine
Va, säljer NK Hackett? På vilken avdelning då?
Jo de har en liten hörna, dock gömd så man ser den inte om man inte går "in" så att säga. Ligger brevid/ bakom Burberry hörnan. Stone Island fanns det bara ett rack av vid Trend delen sist jag var där.

Ang. kepsar gillar jag Hilfigers marinblå med liten logo i fram. Kört igenom två stycken nu, blir nog en tredje samt en Gant och/ eller polo.

Hittade någonting lite roligt på Woodhouse, nu får det väl räcka? Verkar vara grym webshop fö.
http://www.woodhouseclothing.com/acatalog/CP_Company_Caps_&_hats_cp90417001288895.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in