Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Jag håller med Wezt faktiskt. Det handlar lite om att vara nytänkande också, grejen är ju att inte utmärka sig för att vara grabb. Själva letandet efter gear är en kick i sig, och att bära upp ett plagg som inte skyltar märken men som ändå framträder "casual" är spännande. Nytänket med att leta nytt, nya designer och nya märken som inte uppfattas av den "breda massan" är faktiskt något jag strävar efter. Tyvärr är man såld på vissa märken och är lite av en "märkesnörd".
Btw: har en jacka från HM jag köpt på rea som jag är riktigt nöjd över, men bär den sällan för att jag känner att den är "billig"...suck...
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Kan ju hålla med om att det inte är meningen att alla ska gå runt i en rutig keps och en SI jacka ala 2002 men vafan gillar man vissa märken och deras sätt att göra kläder inte fan lägger du av för att det har blivit mer eller mindre populärt? Då är man ju lika illa som nån modebög som ditchar en tröja efter 3 veckor för den är inte "inne" längre. I så fall tycker jag att det kan vara mer "viktigt" att hitta mer diskreta plagg, saker som inte har en 3x3 meter patch på bröstet eller liknande. Men det är ju för fan upp till var och en.
Jag säger inte att det är några krav på märken. Vill du snacka Fred Perry, adidas, Armani eller Penfield här, ja varsågod.
Jag fördömer ingenting heller.
Visst är jag också en märkesbög men min personliga favorit är Aquascutum. Det är inte så känt här i Sverige men nu har Terrace tagit in lite av deras utbud vilket gjorde men besviken ärligt talat. Nu finns det att tillgå för en 15-åring också.. Tappar lite värdighet tycker jag.
Ibland tycker jag att det är kul att visa lite vem man är också men jag vill verkligen inte påstå att jag har det behovet. Jag menar, hur soft är det inte att hänga på sig aqua-jackan och vika upp kragen och visa upp det legendariska mönstret? Men går jag till jobbet är kragen nere och det blir som vilken jacka som helst för många. Några få ser mönstret på fodringen på insidan och vet vad det handlar om.
För att jag anser att adidas är det som gäller på fötterna betyder ju inte det något speciellt. Sen att jag äger modeller som inte finns Sverige, kan ju bara det kategoriseras under "casual" och märkvärdigt. Visserligen är det inte nytänkande men jag är tillfredsställd vad gäller adidas trainers och jag ser ingen anledning att ha något annat. Lacoste och FILA är även dom underbara, om man lyckas välja rätt modell såklart.
Till sist så kan jag också säga som så att jag är ingen jävla poser. Jag skiter i vem som tror vad eller vem som vet vem som grundade märket på min tröja. Huvudsaken är ju min egna förtjusning. Här diskuterar vi huliganmärken, casualmode och allt vad det kan heta. Kul att du kom med åsikter. Åsikter som kanske inte delas fullt ut med alla. Och det får man ju räkna med när vi snackar på ett forum. Som jag sa tidigare, vill du snacka APC, SI Shadow, Onetruesaxon eller Hugo Boss, välkommen. Märkena i sig är inte så relevant för ämnet eftersom att det blir lite vad man gör det till.
Trevlig helg alla!