2012-08-08, 00:22
Medlem
Om track tops ar ST, Fila, Ellesse eller Adidas spelar kanske inte sa stor roll om han inte brukar anvanda nagon av dessa regelbundet. Sjalv foredrar jag nog Fila och Ellesse framfor Sergio Tachini, om vi nu ska prata om de storsta av de gamla football casual markena. Fast det ar ju en smaksak. Vad jag daremot tycker ar ett maste ar att din track top matchar resten av kladerna och framforallt dina trainers. Detta eftesom de I regel har en design med mints tre farger. Det ser lite extra classy ut med en fargmatchning.
Citera
2012-08-08, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Om track tops ar ST, Fila, Ellesse eller Adidas spelar kanske inte sa stor roll om han inte brukar anvanda nagon av dessa regelbundet. Sjalv foredrar jag nog Fila och Ellesse framfor Sergio Tachini, om vi nu ska prata om de storsta av de gamla football casual markena. Fast det ar ju en smaksak. Vad jag daremot tycker ar ett maste ar att din track top matchar resten av kladerna och framforallt dina trainers. Detta eftesom de I regel har en design med mints tre farger. Det ser lite extra classy ut med en fargmatchning.

Ellesse gjorde några riktigt snygga plagg men deras logga var lite väl feamträdande på vissa av de mörkare plaggen men jag får titta runt lite. Ett superbo tips
Adidas är jag lite skeptisk mot, vet inte riktigt varför men det känns så himla "Hit or Miss", antingen älskar man en Adidas eller så hatar man den, det blir aldrig "njaa".
Kollade runt efter ST och hittade den här

Sen såg jag Lil Wayne i en ST ts...

Tack för alla hjälpsamma tips och inspiration!
Senast redigerad av Saffrose 2012-08-08 kl. 01:37.
Citera
2012-08-08, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saffrose
Ellesse gjorde några riktigt snygga plagg men deras logga var lite väl feamträdande på vissa av de mörkare plaggen men jag får titta runt lite. Ett superbo tips
Adidas är jag lite skeptisk mot, vet inte riktigt varför men det känns så himla "Hit or Miss", antingen älskar man en Adidas eller så hatar man den, det blir aldrig "njaa".
Kollade runt efter ST och hittade den här

Sen såg jag Lil Wayne i en ST ts...

Tack för alla hjälpsamma tips och inspiration!

Ar det ST du vill ha sa kan jag recommendera Orion. De finns i flera lattmatchade fargestallningar.
Citera
2012-08-08, 09:20
Medlem
Jag har lite svårt att bli inspirerad av jeans. Vilka klassiska modeller med bra fit för sneakers bör man testa? De enda jag egentligen har erfarenhet av är Levis och Armani jeans förutom diverse svenska märken som inte kan sättas i casualfacket direkt.
Citera
2012-08-08, 10:10
Medlem
Om jag bortser fran det som ar vanligt i sverige, dvs Levis och Diesel, sa ar Edwin, Adidas, Boss, One True Saxon, Replay, HL, Paul Smith och Denham val de jag kan komma att tanka pa direkt. Edwin brukar jag oftast anvanda. De gor jeans till vansinnigt bra kvalite trots hyggliga priser, I alla fall om man jamfor med manga andra jeans tillverkade i japanskt denim. I England ar faktiskt Humor ocksa, konstigt nog om du fragar mig, ganska populart bland yngre casuals. Fast det ar ju a andra sidan G-Star ocksa. Om du lyckas hitta ett par Lois jeans som ser bra ut ar det ju lite cult.
Citera
2012-08-08, 13:25
Medlem
NirvanAs avatar
Edwin ED-55 är de bästa någonsin

Lois jeans är också snygga men passformen är ganska brutal.
Citera
2012-08-08, 18:46
Medlem
De spelar Ghost Town med The Specials på radion. Den låten ger mig verkligen flashbacks (!) från den tid när det som lite av denna tråd handlar om för mig befanns sig i sin storhetstid. Den är för mig intimt förknippad med England under början av 80-talet med upplopp, fotbollskravaller och födelsen av football casuals.

Var bara tvungen att skriva det.
Citera
2012-08-09, 17:12
Medlem
bland det bästa stoneisland gjort? http://shop.havenshop.ca/collections/stone-island-shadow-project/products/stealth-coat_gore-tex-proshell-3l-with-engineered-knit-pocket-array
Citera
2012-08-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
bland det bästa stoneisland gjort? http://shop.havenshop.ca/collections/stone-island-shadow-project/products/stealth-coat_gore-tex-proshell-3l-with-engineered-knit-pocket-array

Riktigt spännande, men kanske något tråkig ? Kan vara min högst personliga uppfattning
Citera
2012-08-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego

Fyfan. Hade jag inte vart en fattig student hade nog den där införskaffats snarast. Tycker att hela deras shadow-linje är rätt häftig men samtidigt halvdiskret.
Citera
2012-08-10, 16:24
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
De spelar Ghost Town med The Specials på radion. Den låten ger mig verkligen flashbacks (!) från den tid när det som lite av denna tråd handlar om för mig befanns sig i sin storhetstid. Den är för mig intimt förknippad med England under början av 80-talet med upplopp, fotbollskravaller och födelsen av football casuals.

Var bara tvungen att skriva det.

Grym låt överlag.
Citera
2012-08-10, 20:02
Medlem
Någon som vet när C.P Company släpper sin höst/vinter kollektion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in