2007-09-18, 01:14
Medlem
heidens avatar
SI är väl det enda riktiga märket som kan räknas som huligan märke eftersom det har en väldigt tydlig badge...
eller visst det finns fler märken, men inga som får lika många blickar så att säga..
fjällräven är även på ingång eftersom det är väldigt populärt i uk

angående fred perry o ben sherman har dom blivit för mycket mainstream för att vara patent belagt av ligisterna
Citera
2007-09-18, 11:57
Medlem
csts avatar
Finns det inte redan massvis med trådar som behandlar precis samma sak?
Som svar på frågan, du blir automatisk kat. C om du köper en SI jacka eller Hackett piké, men det visste du väl redan?
Citera
2007-09-18, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kenneth_k
Tack för den oerhört ointressanta "faktan".

Varsågod.
Citera
2007-09-18, 16:11
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashy_
Två andra så kallade "huliganmärken" är Fred Perry och Ben Sherman. Även om Fred Perry även kopplas ihop som ett "nazistmärke".

Jaså? Jag trodde det enda "nazistmärket" var Hugo Boss.
Citera
2007-09-18, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Jaså? Jag trodde det enda "nazistmärket" var Hugo Boss.

Jag har inte hört någonting om att "Hugo Boss" skulle vara ett "nazistmärke" men det stämmer säkert.
Citera
2007-09-18, 17:06
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashy_
Jag har inte hört någonting om att "Hugo Boss" skulle vara ett "nazistmärke" men det stämmer säkert.
Han syftar antagligen på att Hugo Boss designade nazi-uniformer någon gång på 20- eller 30-talet.
Citera
2007-09-18, 22:44
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Han syftar antagligen på att Hugo Boss designade nazi-uniformer någon gång på 20- eller 30-talet.

Exakt.
Citera
2007-09-18, 23:01
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spazzie
Fjallraven, Y3, CP Company, Prada Sport etc etc

Citat:
Ursprungligen postat av heiden
SI är väl det enda riktiga märket som kan räknas som huligan märke eftersom det har en väldigt tydlig badge...
eller visst det finns fler märken, men inga som får lika många blickar så att säga..
fjällräven är även på ingång eftersom det är väldigt populärt i uk

angående fred perry o ben sherman har dom blivit för mycket mainstream för att vara patent belagt av ligisterna

Fjällräven, det var som fasen? Är det mycket dyrare i det förenade kungariket?
Kanske får se upp nu i höst, precis som alla andra runt universiteten som strosar runt i grönlandsjackan!

Vad jag tycker om "huliganstämpel" på kläder har jag avhandlat i tidigare trådar, orkar inte dra det än en gång.
Citera
2007-09-19, 22:10
Medlem
AFCs avatar
Här är en länk som ni kan förkovra er i www.countylads.com klicka på bilden sedan på de olika föremålen på bordet and meet the casuals så slipper ni gissa.
Citera
2007-09-20, 12:11
Medlem
vedo_TM87s avatar
Hoppas du har sparat kvittona grabben..
Citera
2007-09-22, 10:54
Medlem
Men låt bli att köpa fjolliga och dyra märkeskläder om ni dessutom riskerar att ses som en byfåne när ni bär de, eftersom de kan symbolisera något.
Citera
2007-09-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
[...]

Mods, om vi ska ha en kommentar om dom, var medelklasskids som la stor möda på sina kläder. Italienska kostymer var favoriten. Lambretta och Vespa-scootrar transporten. Musiken som tidigare nämnt, ska, R&B, jazz, soul...
[...]

"Tvättade jeans med utsvängda ben från Impo på Gamla Brogatan, militärgrön parkas som man gjorde kulhål i med en kniv. Håret långt och stripigt. Tjejerna hårdsminkade med kortkorta kjolar.
Musik lyssnade man på. Stones och Beatles. Och så spelade man förstås gitarr om man kunde" -
http://wwwc.aftonbladet.se/special/1900/60/mods.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in