2011-07-08, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobilaSektionen
Vad tycker ni om Fjällräven? Hittade ett par riktigt schysta jackor.

I mina kretsar så är FR riktigt uppskattat, det är ju sjukt sköna och användbara jackor. Personligen tycker jag att de flesta är snygga också, om man bortser från deras jävla michelin-jackor och röda eskimo-jackor. Hursomhelst, för oss så finns ingen "fjortis/brat/emo-stämpel" på FR, bara intresse för hållbara snygga jackor som passar finfint till sneakers eller kängor
Citera
2011-07-08, 12:03
Medlem
Citat:
Tycker bra om Fjällräven. Förutsatt att man använder Räven i sitt rätta element.

Kanske inte den jackan man väljer först om man ska gå på derby men om man som jag har en fablaise för att spendera tid i naturen så är Telemark det givna förstavalet.
Citera
2011-07-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Tycker bra om Fjällräven. Förutsatt att man använder Räven i sitt rätta element.

Kanske inte den jackan man väljer först om man ska gå på derby men om man som jag har en fablaise för att spendera tid i naturen så är Telemark det givna förstavalet.

Okej, förstår jag dig rätt om du tycker att märket Fjällräven bör bäras i miljöer som det från början är ämnad för? (Vildmark, skog, - natur.)

Vilka jackor väljer du före Fjällräven när det vankas derby?
Citera
2011-07-08, 12:22
Medlem
Citat:
Okej, förstår jag dig rätt om du tycker att märket Fjällräven bör bäras i miljöer som det från början är ämnad för? (Vildmark, skog, - natur.)

Vilka jackor väljer du före Fjällräven när det vankas derby?
Japp, du förstår mig rätt!
Fast visst, det har ju självklart hänt att jag har haft på mig Fjällräven i andra miljöer också.

Jag väljer i princip alla jackor före Fjällräven om jag ska vistas i en urban miljö.
Citera
2011-07-08, 19:31
Medlem
Martin1894s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monamuslim
har precis en sån,jävligt tunn så till hösten tycker jag att du borde skaffa en lite tjockare.

Har du något tips på en lite varmare höstjacka antingen liknande eller helt annat
Citera
2011-07-08, 20:12
Medlem
NirvanAs avatar
Kanske fel tråd då det nödvändigtvis inte är casual men, vad anser ni om kepsar och de "klistermärken" som finns på vissa märken/modeller oftast på själva "skärmen", ska de sitta kvar eller ska dom tas bort, har ju sett att vissa behåller dem och vissa tar bort dem... Just i detta fallet en New Era keps med ett NHL lag som logga.
Senast redigerad av NirvanA 2011-07-08 kl. 20:15.
Citera
2011-07-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Om du upplever det, så kan det bero på att dom ska (eller har) lagt ner en eller två kollektioner. Har bl.a. läst eller fått för mig att Burberry brit (en billigare kollektion) har kapats rejält eller t.om börjat avvecklas.

burberry brit är väl den klassiska linjen, dvs den med trenchcoats etc? skulle knappast kalla den billig, £175 för en skjorta, http://www.philipbrownemenswear.co.uk/burberry-brit/niall-shirt---new-classic-check.aspx är väl knappast billigt?
Citera
2011-07-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kanske fel tråd då det nödvändigtvis inte är casual men, vad anser ni om kepsar och de "klistermärken" som finns på vissa märken/modeller oftast på själva "skärmen", ska de sitta kvar eller ska dom tas bort, har ju sett att vissa behåller dem och vissa tar bort dem... Just i detta fallet en New Era keps med ett NHL lag som logga.

De flesta håller dem kvar för att det är "tufft" eller möjligtvist för att bevisa att det är riktiga varan. Köpte för ett par år sedan Seattle Mariners kepsar med min kusin, och jag tog direkt bort klistermärket varpå min kusin "skällde ut mig" och sa att man skall hålla kvar dem.
Citera
2011-07-09, 20:47
Medlem
Antar att detta är rent åt helvete fake? http://www.modeklader.com/product.php?id_product=14
Citera
2011-07-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear
Antar att detta är rent åt helvete fake? http://www.modeklader.com/product.php?id_product=14

Ja, det är helt klart fake. Sidan ser skum ut och ser ut som vissa av bilderna är plockade från märkernas hemsidor bla. Burberry och Hugo Boss.
Citera
2011-07-11, 21:23
Medlem
Bruksorts avatar
Citat:

Jag är ett stort fan av Fjällrävens jackor. Just nu är jag sugen på denna: http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=15856&image=1 åsikter?
Citera
2011-07-12, 12:01
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruksort
Jag är ett stort fan av Fjällrävens jackor. Just nu är jag sugen på denna: http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=15856&image=1 åsikter?

Det är helt klart Greenland du ska ha. Men de som heter Mälaren och Järna är inte heller så dumma om jag får säga min åsikt. Personligen har jag aldrig varit ett fan av Fjällräven men det beror på att varenda skitunge har gått runt med såna där michelinjackor i flera vintrar nu.. Kanske hänger man på en parkas själv från Fjällräven lagom till kommande vinter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in