2011-01-29, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Tyvärr men det finns ingenstans i världen en jack modell som är 4-6 år gammal är ny, såvida du inte bor ute i djungeln eller på en öde ö.

Lite som att köpa en Alton Zip nu, fast tom. det skulle vara mer "modernt".

Så du köper kläder efter vad som är "modernt"? Isf tycker jag riktigt synd om dig som inte kan bilda dig en egen uppfattning om plaggen ifråga, utan istället kommer skrikande med att plaggen är gamla.
Citera
2011-01-29, 16:11
Medlem
monamuslims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Så du köper kläder efter vad som är "modernt"? Isf tycker jag riktigt synd om dig som inte kan bilda dig en egen uppfattning om plaggen ifråga, utan istället kommer skrikande med att plaggen är gamla.
Men problemet är ju att varenda liten p12a springer omkring med sånna jackor. Dom är uttjatade,så jävla mainstream. Snygga är dom ju inte heller..
Citera
2011-01-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Nej, men du kan ju ärligt inte säga att en Henri lloyd jacka med reflex(!) och bold text i nacken är snygg? Den enda anledningen att man vill bära en sån jacka är för att skrika ut "hej jag är huligan!1!" fast i slutändan får det motsatt effekt.

Jämför det med hur folk tycker att SI har blivit för hypat och inte använder märket i samma utsträckning alt. tar bort patchen.

Ibland är inte smak subjektivt utan det finns rätt och fel, och Henri Lloyd jackor är oftast fel.
Senast redigerad av Kirenstilen 2011-01-29 kl. 16:21.
Citera
2011-01-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellaW
Så sant så! Har en sådan jacka och rekommenderar den starkt! Det ända jag inte gillar med den är att den är lite kort ner till.

http://www.fashionbeans.com/recommended-fashion/sergio-tacchini-texas-windjacket/

http://www.scottsonline.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/Product_11801_12551__336998_-1_

sjuktsnygg jacka! Dock verkar den vara slut överallt. Riktigt synd.
Citera
2011-01-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milflooker
Har köpt en Henri Lloyd vår jacka, sjuk jävla rea på NK i stockholm.

http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/calstock-jacket-black.html

Hade T-shirt under den och frös ingenting på vintern

Rätt skönt jacka. Hade den för 2 år sen. Dock blir den jättevarm fort. Ingen man har på sig på sig när d blir varamare. Funkar bäst när d regnar.
Citera
2011-01-29, 16:28
Medlem
Citat:
Nej, men du kan ju ärligt inte säga att en Henri lloyd jacka med reflex(!) och bold text i nacken är snygg? Den enda anledningen att man vill bära en sån jacka är för att skrika ut "hej jag är huligan!1!" fast i slutändan får det motsatt effekt.

Jämför det med hur folk tycker att SI har blivit för hypat och inte använder märket i samma utsträckning alt. tar bort patchen.

Ibland är inte smak subjektivt utan det finns rätt och fel, och Henri Lloyd jackor är oftast fel.
Säg mig, vem är Du att diktera rätt och fel?
Senast redigerad av Wezt 2011-01-29 kl. 16:32.
Citera
2011-01-29, 16:30
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Henry Lloyd är verkligen inte okej, märket är byggt för att vara skrikigt, och dessutom på ett billigt och WT-aktigt sätt, jämfört med Stone Island som fortfarande är skrikiga på ett snyggt sätt med patchen.
Citera
2011-01-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Säg mig, vem är Du att diktera rätt och fel?

Inte jag som bestämt att den Henri lloyd jackan är osmakligt, det är allmän fakta, skrivet i sten. Typ som att vargtröjor är för white trash och hipsters. Annars svarade kurt-ingvarz ganska bra på din fråga.

För Du, Wezt, som ändå har en schysst garderob (av vad man läst här att döma) och har bra koll över lag kan väl inte säga att den jackan är snygg, ny eller stilfull?

Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Ingavarz
Henry Lloyd är verkligen inte okej, märket är byggt för att vara skrikigt, och dessutom på ett billigt och WT-aktigt sätt, jämfört med Stone Island som fortfarande är skrikiga på ett snyggt sätt med patchen.
Fö.
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Trodde att jag skulle få vada genom detaljerade storleksangivningar på Henri Lloydjackor när jag klampade in här..
Senast redigerad av Kirenstilen 2011-01-29 kl. 16:53.
Citera
2011-01-29, 17:05
Medlem
Citat:
Inte jag som bestämt att den Henri lloyd jackan är osmakligt, det är allmän fakta, skrivet i sten. Typ som att vargtröjor är för white trash och hipsters. Annars svarade kurt-ingvarz ganska bra på din fråga.

För Du, Wezt, som ändå har en schysst garderob (av vad man läst här att döma) och har bra koll över lag kan väl inte säga att den jackan är snygg, ny eller stilfull?
Allmän fakta? Stil är alltid subjektivt.
Nej, jag tycker inte jackan är speciellt stilfull eller snygg men om den nyblivne ägaren tycker det och vill bära den så tycker jag att han ska göra det.

Sen så vet jag inte om min garderob är så speciell..
Citera
2011-01-29, 17:14
Medlem
Citat:

Att du inte tycker om jackan är en sak, men att påpeka att den är "gammal" tyder enbart på en otrolig osäkerhet kring kläder. Enligt ditt resonemang skulle trenchcoats också vara fult eftersom det är ett otroligt gammalt plagg. Du är fullt välkommen att påpeka dina åsikter kring hans jacka, men som Wezt säger så får vi hoppas att han själv tycker den är snygg, då det faktiskt är han som ska bära den. Att ha ett intresse för kläder handlar, iaf i mina ögon, om att klä sig i vad man tycker är snyggt, oavsett om det är en Gieves&Hawkes-kostym, HL-jacka eller vargtröja.
Citera
2011-01-29, 17:16
Medlem
VonRofs avatar
Palla sitta och klaga över en jacka som en annan person är nöjd över. Ska folk skita i vissa plagg för att några nött ut just de plaggen på grund av en jävla film?

Vi kan ju skippa alla kända klädmärken nu när vi väl är igång..
Citera
2011-01-29, 17:24
Bannlyst
Jag är nöjd med jackan, men vissa reagerar såklart. Har hört en del, men har inte blivit påhoppad än haha.

Citat:
Nej, men du kan ju ärligt inte säga att en Henri lloyd jacka med reflex(!) och bold text i nacken är snygg? Den enda anledningen att man vill bära en sån jacka är för att skrika ut "hej jag är huligan!1!" fast i slutändan får det motsatt effekt..

Jo det kan jag säga, det är en smaksak eller hur? Förrutom att jag köpte den otroligt billigt så tycker jag den är otroligt snygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in