2011-03-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Där har du fel.

Hackett ligger väl på Regent Street? Tillsammans med Lacoste, Burberry och Quicksilver om jag inte minns fel.

Finns ungefär 5 st Hackett butiker i London (om inte flera?). Denna butik va den som hade mest vanliga tröjor , pikeér osv. Många av dom andra hade mest kostymer etc. Men som sagt , bara min egen åsikt!
Citera
2011-03-10, 22:43
Medlem
Citat:
Det är ju så, många bryr sig inte ens. Kanske slänger ett öga och tycker att det är snygga grejer.

Nuförtiden finns det folk som vill provocera fram och letar efter minsta lilla för att skapa bråk.

Grejen är den att jackorna är ju dyra. Tröjorna är rätt dyra för en 14-åring. Men då köper dom en SI-keps istället och tror att man är tuff. Eller kollar runt på blocket där de säljs lite billigare. Även när det är rea går det att få tag på tröjor runt sex-sjuhundra. Personligen tycker jag att man inte ska ha Stone Island förrän man är vuxen, om man inte är välvuxen som 17-18 bast.

Hursomhelst, ska bli intressant nu när Terrace får in Hackett. Inte för att jag kommer handla där men kul att se utbudet.

Vardför inte handla på Terrace? Dom ägs inte länge av AIK om nu d är anledningen...
Citera
2011-03-10, 23:03
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brommakille
Vardför inte handla på Terrace? Dom ägs inte länge av AIK om nu d är anledningen...

Det måste då vara något jag missat.. Men det verkar ändå vara en halvpissig affär så jag håller mig borta, som förr.
Citera
2011-03-10, 23:15
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Finns ungefär 5 st Hackett butiker i London (om inte flera?). Denna butik va den som hade mest vanliga tröjor , pikeér osv. Många av dom andra hade mest kostymer etc. Men som sagt , bara min egen åsikt!

Inte trodde jag det fanns så många Hackett-butiker. Det stämmer, den på Regent hade lite tanigt utbud faktiskt.

Citat:

Man lär sig något nytt varje dag Känns lite som att dom har en del överpriser iallafall så man handlar där när det är rea så att butiken inte går lika mycket plus. Känns bättre då

Har Terrace blivit uppköpt alltså?
Citera
2011-03-11, 00:03
Medlem
Citat:
Inte trodde jag det fanns så många Hackett-butiker. Det stämmer, den på Regent hade lite tanigt utbud faktiskt.

Man lär sig något nytt varje dag Känns lite som att dom har en del överpriser iallafall så man handlar där när det är rea så att butiken inte går lika mycket plus. Känns bättre då

Är väl han som var chef över terrace butiken som köpt den av aik?
Citera
2011-03-11, 02:57
Medlem
nej-tacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyckaren
Jag ska åka till London om två veckor och då undrar jag om det finns någon här som har varit i London senaste tiden och vet några schyssta butiker. Skulle vara grymt med lite gatuadresser också.

Tack på förhand
/Tyckaren

Säger bara Stuarts London. Ligger aningen off, ute i Sheperds Bush men helt klart värt ett besök!

http://www.stuartslondon.com/
Citera
2011-03-11, 13:02
Medlem
parkråttas avatar
Nu när jag ändå slugar i den här tråden kan jag passa på att fråga er som verkar ha koll. Jag tycker inte själv jag klär mig speciellt "casual", brukar för det mesta bara ha carhart-jeans och nike airmax 90-dojjor, tisha och en vanlig skidjacka. Ändå har det vid flera tillfällen kommit "huliganer" och skrikit ord som "jävla dressare" vilket jag antar betyder att jag klär mig som en huligan? 2 gånger har jag även blivit frågad vilket lag jag "kör" för och om jag vill "köra 1 mot 1".

Skulle även vara kul att veta vad ni som klär er "casual" vad ni tycker om huliganerna om ni inte är det själva?
Citera
2011-03-11, 16:10
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Nu när jag ändå slugar i den här tråden kan jag passa på att fråga er som verkar ha koll. Jag tycker inte själv jag klär mig speciellt "casual", brukar för det mesta bara ha carhart-jeans och nike airmax 90-dojjor, tisha och en vanlig skidjacka. Ändå har det vid flera tillfällen kommit "huliganer" och skrikit ord som "jävla dressare" vilket jag antar betyder att jag klär mig som en huligan? 2 gånger har jag även blivit frågad vilket lag jag "kör" för och om jag vill "köra 1 mot 1".

Skulle även vara kul att veta vad ni som klär er "casual" vad ni tycker om huliganerna om ni inte är det själva?

Får man fråga vilken bondehåla du kommer ifrån?
Citera
2011-03-11, 20:25
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Så klär sig typ 70% av alla ungdomar i stockholm.
Citera
2011-03-11, 22:40
Medlem
Citat:

Eftersom AIK´s ekonomi e så crap så har dom sålt den ja. Tror d va butikschefen som köpte loss den! Tycker dock den blivit bra mycket sämre sen dom flyttade till dom nya lokalerna

Jo d finns en hel drös. Precis som Burberry butiker. Tror ja såg 6-7 st under min helg där.
Citera
2011-03-12, 01:53
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Får man fråga vilken bondehåla du kommer ifrån?
Västerås. Har i efterhand fått förklarat för mig av kompisar som är lite mera insatta att det är bajare som utmanat till att slåss (finns massa bajare i västerås). Det som jag tycker är så roligt i det hela är att jag har haft min stil sen urminnes tider och ser fan ingen likhet med "casual-looken". Däremot så verkar många huliganer här bära northface-jackor och runners istället för stone-island-kläderna man förväntar sig, men då är det ju fan de som klär sig som mig och inte jag som "dressar" (om jag nu fattat ordet dressa rätt).
Citera
2011-03-12, 21:31
Medlem
Jag fundera på att köpa en MA.Strum jacka och undrar hur kvalitén är på dessa jackor och görs de i Italien? Hur är storlekarna jämfört med SI är det samma storlek man har SI som i Ma.Strum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in