2011-01-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseU
Geezer, crew neck = vanlig t shirt?

Han syftar givetvis på en sjysst ribstickad eller typ lamullströja med crewneck...Skulle jag tro. Förslagsvis av högre kvalité då. Inte en bomullströja från dressman med "crewneck".
Citera
2011-01-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Men tror du själv att Ralph Lauren-avdelningen säljer några kinesfejkade kepsar eller?

Savile Row har rätt taskigt utbud på kepsar vad jag minns.. Kan väl ha ändrats om de fortfarande är igång med verksamheten.

Visst bleks de röda kepsarna också? Känns lite jobbigt att köpa sig en shysst keps som man måste slänga efter ett halvår pga slitage.

Nej men hemsidorna du länkade till verkade suspekta, åtminstone en av de.

Okej, nja när jag var där fanns det en blandning av RL, Hackett och någon enstaka Aquascutum men det var i sommras, förhoppningsvis får de in mer till våren.

Jo röda kepsar bleks också, vet inte just med RL men min röda Gant keps har blivit blekt. Införskaffa den förra våren och använde hela vår+ sommaren inkl. utomlands.

Kepsar är ju slit och släng, men det kan vara schysst med en lite "sliten" keps ibland. Om man vill att de ska hålla längre får man variera med ett flertal så inte samma keps är ute i solen flera dagar i streck, likt skor.

Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Du är inte ensam!! Verkligen inte fel på någon av dessa ovan. Tycker det är jobbigt att man inte kan få tag på deras helrutiga keps längre. Men deras svarta med mönstret i skärmen har bra kvalité och är snygg. Helt klart värt pengarna.

Sweat eller crew neck och en rutig skjorta under... Måste nog vara det snyggaste man kan bära tror jag. Tillsammans med rätt jeans och trainers vill säga.

Bara jag som inte gillar full mönstrade skjortor här? De kan funka under en tröja men aldrig en burberry eller aquascutum bara för sig. Primezzor, om jag ska vara ärlig sa jag att den va ok för att det kändes lite drygt att dissa allt du införskaffade, haha.

Rutiga skjortor är snyggt däremot och måste hålla med om att mönstrad skjorta+ crewneck/ v-neck är svårslaget.
Senast redigerad av Kirenstilen 2011-01-20 kl. 22:59.
Citera
2011-01-20, 23:04
Medlem
monamuslims avatar
Har för mig att det var någon mer som letade RL keps,här har de i flera olika färger!
http://www.mainlinemenswear.co.uk/product.php?xProd=24446
Citera
2011-01-21, 09:19
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Nej men hemsidorna du länkade till verkade suspekta, åtminstone en av de.

Okej, nja när jag var där fanns det en blandning av RL, Hackett och någon enstaka Aquascutum men det var i sommras, förhoppningsvis får de in mer till våren.

Jo röda kepsar bleks också, vet inte just med RL men min röda Gant keps har blivit blekt. Införskaffa den förra våren och använde hela vår+ sommaren inkl. utomlands.

Kepsar är ju slit och släng, men det kan vara schysst med en lite "sliten" keps ibland. Om man vill att de ska hålla längre får man variera med ett flertal så inte samma keps är ute i solen flera dagar i streck, likt skor.

Skit i hemsidorna, in på NK bara!

Man har ju sett en solblekt röd keps (Gant), antagligen väl använd också. Den var nästan vit på sina ställen. Riktigt fult dessvärre.

Det är ju det som är grejen. Färgad keps på vintern och vit keps på sommaren.

Citat:
Bara jag som inte gillar full mönstrade skjortor här? De kan funka under en tröja men aldrig en burberry eller aquascutum bara för sig. Primezzor, om jag ska vara ärlig sa jag att den va ok för att det kändes lite drygt att dissa allt du införskaffade, haha.

Rutiga skjortor är snyggt däremot och måste hålla med om att mönstrad skjorta+ crewneck/ v-neck är svårslaget.

Citera
2011-01-21, 10:19
Medlem
nej-tacks avatar
Någon som vet om man kan få tag på denna jacka någonstans eller är det helt kört?

http://www.aphrodite1994.com/clothing-7/jackets-and-coats-9/suit-jacket-navy-felix-22478.htm
Citera
2011-01-21, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nej-tack
Någon som vet om man kan få tag på denna jacka någonstans eller är det helt kört?

http://www.aphrodite1994.com/clothing-7/jackets-and-coats-9/suit-jacket-navy-felix-22478.htm

Snygg jacka här har du några återförsäljare av märket och förhoppningsvis hittar du den.

http://www.fashionsauce.com/brands/suit-stockists
Senast redigerad av trakc 2011-01-21 kl. 11:26.
Citera
2011-01-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nej-tack

Letar efter samma, tyvärr är den där modellen ett år gammal men de släppte en liknande dock snäppet dyrare nu i höstas fast båda är slut nu på alla webbshoppar jag har hittat iaf. Förhoppningsvis blir det ett tredje släpp med ungefär samma modell i år med.
Citera
2011-01-21, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Han syftar givetvis på en sjysst ribstickad eller typ lamullströja med crewneck...Skulle jag tro. Förslagsvis av högre kvalité då. Inte en bomullströja från dressman med "crewneck".
Det där lät härligt skitnödigt.
Citera
2011-01-21, 15:08
Medlem
nej-tacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Letar efter samma, tyvärr är den där modellen ett år gammal men de släppte en liknande dock snäppet dyrare nu i höstas fast båda är slut nu på alla webbshoppar jag har hittat iaf. Förhoppningsvis blir det ett tredje släpp med ungefär samma modell i år med.

Mjo jag vet, tänkte beställa den för ett par månader sen men dum i huvudet som jag är gjorde jag inte det! Får helt enkelt hålla tummarna för Suit släpper den på nytt eller att man kanske springer på något liknande.
Citera
2011-01-21, 15:12
Medlem
Någon som har erfarenhet av Berghaus-jackor, hur är de i storlekarna?
Citera
2011-01-21, 15:20
Medlem
Om man nu som "vanlig" människa skulle gå med rakad skalle, typ Fred Perry jacka & keps, + ljusa jeans och vita tennisdojjor, skulle det vara "farligt" i såna fall eller hur skulle folk i huligankretsar reagera?
Citera
2011-01-21, 15:58
Medlem
monamuslims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.kolle
Om man nu som "vanlig" människa skulle gå med rakad skalle, typ Fred Perry jacka & keps, + ljusa jeans och vita tennisdojjor, skulle det vara "farligt" i såna fall eller hur skulle folk i huligankretsar reagera?
Frågan har varit uppe många gånger förut. Mycket handlar om hur du uppträder. Jag har fått frågan vilka jag kör för(jag är inte med i någon firma) fast då var det från några förortsblattar som lekte tunga. Så du kan vara lugn,dock finns det alltid undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in