Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-16, 21:48
  #1
Avstängd
toninhos avatar
Jag har en, låt säga, budget på ca. 20.000 kr.

Jag behöver pengar till februari-mars 2008 och har inte tid att jobba extra så jag undrar... Vilka metoder finns det för att öka på dessa summor ?
Om jag hade kunnat öka 10-15 tusen till februari 2008 hade jag varit jävligt nöjd.

Jag behöver tips, men snälla tipsa absolut inte om spelsidor och ställen där man måste ha ren tur för att lyckas. Finns det något relativt säkert är ni välkommna att hjälpa mig.

Jag läste om att köpa - sälja, men hur funkar det ? Vad är det man köper och varifrån ?
Jag kan väll inte tjäna mer än 100-200 kr om jag har RIKTIG TUR och väntar tillräckligt länge på att t.ex. köpa en mobil från blocket o sälja den vidare.
Citera
2007-09-16, 21:53
  #2
Medlem
Deannas avatar
Missat denna klistade tråd?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=153779
Citera
2007-09-16, 21:54
  #3
Medlem
Photechs avatar
Vill inte peka finger på något sätt.. Men som jag ser det så vore ett svartkneg det bästa för dig..

Finns en ganska bra tråd som berör vad som framstår vara det aktuella ämnet..
http://www.flashback.org/showthread.php?t=153779
Citera
2007-09-16, 22:51
  #4
Avstängd
toninhos avatar
Jag har läst igenom många sidor på den där stickyn om tjäna pengar och det är oftast antingen dumma förslag, spela poker och internetsidor (vilket jag starkt tvivlar på).

Då jag har ändå trots allt en budget, så är jag säker på att det finns något säkrare metod, då jag ändå kan göra nåt. Som jag nämnde t.ex. köpa - sälja.
Citera
2007-09-16, 22:57
  #5
Medlem
Photechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toninho
Jag har läst igenom många sidor på den där stickyn om tjäna pengar och det är oftast antingen dumma förslag, spela poker och internetsidor (vilket jag starkt tvivlar på).

Då jag har ändå trots allt en budget, så är jag säker på att det finns något säkrare metod, då jag ändå kan göra nåt. Som jag nämnde t.ex. köpa - sälja.

Varför tror du att det skulle vara lättare för dig att tjäna lätta pengar bara för att du har en budget?


Som nämnts en miljard gånger - DET FINNS INGA GRATISLUNCHER!!

Enda lätta sättet att tjäna snabba, stora pengar är att begå en kriminell handling.. Något jag personligen avråder dig från..


Visst, råkar du vara jävligt smart finns det säkert lagliga sätt.. Å andra sidan har du ju själv tagit kål på den misstanken genom att fråga..
Citera
2007-09-16, 23:03
  #6
Medlem
Photechs avatar
Insåg precis att jag varit väldigt fördömande.. Något jag insett att jag borde minska ner på..

Därför - ett tips!

Du kommer förmodligen aldrig att tjäna stora pengar genom ett tips här.. Detta av den enkla anledningen att om du får tipset här så är det alldeles för många som håller på med det..

Köpa/sälja är det klassiska.. Kanske också en av de mer säkra metoderna och kan ge relativt bra pengar.. Som oftast, desto större ingångssummor, desto mer står du till att tjäna..

Det finns vissa bra ställe att hitta billiga saker att köpa för att sedan sälja vidare.. De är inte många av den enkla anledningen att alla vill vara med och leka.. Human nature!

Det står till dig att tänka, var och vad kan du köpa som du sedan kan sälja vidare med mellanskillnad nog för att göra det lönt.. Risken bör väl vara representerad i uppskattade mellanskillnaden..

Än en gång råder jag dig till att göra detta lagligt, det tjänar inget till att hålla på med tjongade saker.. Du åker på det i slutändan - på ett eller annat sätt..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback