2007-09-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Jag gillar Jonsborg och 7:ans gatukök på Vasagatan. Dessa ställen är guld för en fyllehungrig vegetarian (och alla andra).

Var ligger Jonsborg, och 7:ans är inte det som ligger på vasaplatsen va?
Citera
2007-09-21, 20:07
Medlem
Vardons avatar
7ans ligger på vasagatan, strax innan spårvagnarna svänger upp mot Annedal. Förslagsvis på vasagatan nummer 7. Generösa öppettider ialla fall. God mat oxå. Saknar dock Schnitzel / Lövbit där.

Jonsborg är väl det besjungna gatuköket på avenyn, som ligger i korsningen Avenyn - Engelbrektsgatan. "När vi möttes mellan Domus - Paley"

Höglunds på centralen är väl helt okej, dessutom har de baguetter om man inte vill äta sig jättemätt. De har även den goda smaken att ha falukorv, Schnitzel och sånt...
Citera
2007-09-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vardon
7ans ligger på vasagatan, strax innan spårvagnarna svänger upp mot Annedal. Förslagsvis på vasagatan nummer 7. Generösa öppettider ialla fall. God mat oxå.

Jonsborg är väl det besjungna gatuköket på avenyn, som ligger i korsningen Avenyn - Engelbrektsgatan. "När vi möttes mellan Domus - Paley"

Jonsborg är en klar favorit hos mig
Citera
2007-09-21, 22:24
Medlem
Oves måste vara stans bästa,
7:an är oxå kanon det va längesen jag var där nu finns 7:ans special kvar (shaken) ?

Fråga om Ove´s det jobbar nån där som alltid är helt svartklädd smal långt mörkt hår, är det en kille eller tjej ??
Dum fråga men jag har funderat på det länge antingen i maskulin tjej eller en mkt feminin kille
Citera
2007-09-21, 22:34
Medlem
Cement112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jadu
är mycket förvånad att intr franks nänms. kanon mos och go korv

Håller med, speciellt deras french hot dog. Den rekommenderas verkligen!
Citera
2007-09-21, 22:38
Medlem
CashBlows avatar
Creperiet, Linnégatan.

Skönt med typ av snabbmat som inte finns i varje gathörn.
Citera
2007-09-22, 03:47
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Äntligen någon som nämner ett ställe jag känner till! Hade inte du sagt det så hade jag, gillar Arnolds som fan. På väg hem och tidigare så jobbade jag på Eketräg. så då passade det hur bra som helst.

Men vad säger du? Har den gamla goa gubben och tanten slutat??

När jag for iväg till Israel (första och andra ggn.) hade jag tänkt att skicka ett vykort till dom och tacka för deras fina mat som gör att man längtar hem.

Btw. detta Oves...kan någon förklara för en smått vilsen pöjk var det är någonstans?

Ja det är ett skitbra ställe! Lite av charmen med stället var ju att det drevs av just två svenskar och med inslag av strömming osv, ganska ovanligt i gatukökssammanhang, turkkiosker finns det ju miljoner av! men tyvärr har denna nu också gått detta öde till mötes, tanten blev tydligen dålig och de bestämde sig för att sälja. Men som sagt så har jag hittils inte stött på några försämringar, utan de har tom. utökat öppettiderna till att nu även innefatta Lörddagar som de inte hade öppet på förut. Jag hoppas även att de fått ta över med någon slags förmaning att inte ändra konceptet för mycket! Så än så länge ser det ganska bra ut...
Citera
2007-09-22, 04:27
Bannlyst
Lasse på heden har ny ägare, ja! En riktigt bra kille, samma personal som innan och ägarn är mån om sitt gatukök.
Citera
2007-09-22, 04:54
Medlem
SebbeBoys avatar
Jag är förtjust i 7:ans gatukök vid vasa, brevid ODD FELLOW,
deras 200 grams jumboburgare har man ätit måååånga gånger efter att krogen stängt.

jäkla underbara uppettider,stänger 04.00 på vardagar, och 06.00 på helger
Citera
2007-09-22, 05:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
Jag är förtjust i 7:ans gatukök vid vasa, brevid ODD FELLOW,
deras 200 grams jumboburgare har man ätit måååånga gånger efter att krogen stängt.

jäkla underbara uppettider,stänger 04.00 på vardagar, och 06.00 på helger

11:ans som ligger bredvid 7:ans, har stans bästa kebab i pitabröd, testa den någon gång med starksås, du kommer bli frälst.
Citera
2007-09-22, 05:40
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Lasse på heden har ny ägare, ja! En riktigt bra kille, samma personal som innan och ägarn är mån om sitt gatukök.

Som jag anade då! Som sagt, skall testas snart...

Franks & Créperiet? Dåså...

.
Citera
2007-09-23, 01:42
Medlem
En fruktpizzas avatar
Dåså!

Då har jag därmed bevistat Sibyllagrillen vid Stenungsunds Torg ikväll! Deras mat är som några i tråden också sagt - kanonbra! Inget snåleri med vare sig mos, tillbehör eller annat. Maten som jag och min kamrat fick var riktigt bra! Sibyllagrillen rekommenderas absolut!

PS. Det kanske inte är någon höjdare att äta vid själva gatuköket (fullt med en massa oroliga och aggressiva kids som skapar dålig stämning...), men ta med maten till havet som ligger i närheten. Det blir så mycket trevligare om man gör det!

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in