2007-09-15, 13:38
Bannlyst
Tycker Lasse på heden är helt ok!
Citera
2007-09-20, 05:33
Medlem
En fruktpizzas avatar
Svar direkt!

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Oves gatukök i Sävedalen hör till de mer kända. Deras mat är genomgående god.

~Paul~

Okej! Har inte testat Oves - ännu. Kanske blir ett besök där under helgen då... Alltid kul med extravaganser i vardagen!

Tack för tipset!

PS. dePaul! Du som har koll. Vilken potatissort använder Jonsborgs till sitt underbara mos? Det är himmelskt gott, lite "slemmigt" och nästan knallgult till färgen. Vet du något vettigt om deras mos?

Tack på förhand!

Citat:
Ursprungligen postat av BSamedi
Sannagrillen

Dåså! Ännu ett ställe att testa alltså..

Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
Oves är bra. En dåldis är Mariagrillen på Mariaplan. Samma ägare som korvhaket på stigbergstorget som också är bra. Maria grillen är dock roligare att handla på för där står ett par gamla tanter som är redo att ge en käftsmäll om man inte har beställningen 100% klar, inte ens när man har beställningen klar är det bra. Då får man veta att man skall ta det lite lugnt...

Mariagrillen har jag tyvärr liknande erfarenheter av. Dessa uschliga kärringar! Att de fortfarande håller igång. När jag och en kamrat cyklade dit för en massa år sedan för att få lite vatten i varsin sladdrig pappersmugg, ja då fick vi detta under stor irritation och sura miner. När vi munnat upp vattenslattarna så krävde satkärringarna TILLBAKA engångsmuggarna "utifall någon annan blir törstig senare." Detta var droppen! (Humor...) Att de sedan var ruggigt snåla med moset "tänk om ALLA skulle ha lika mycket mos..." är en annan femma! Näpps - aldrig Mariagrillen eller korvan på Stigbergsliden med andra ord.

Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Beckmans, är det den i örgryte?

Jomenvisst är det den!

Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Tycker Lasse på heden är helt ok!

Ny ägare där, eller vad? Skall dit och testa någon gång.. Nära hem är det också!
Citera
2007-09-20, 07:56
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
PS. dePaul! Du som har koll. Vilken potatissort använder Jonsborgs till sitt underbara mos? Det är himmelskt gott, lite "slemmigt" och nästan knallgult till färgen. Vet du något vettigt om deras mos?
Jag har inte ätit där personligen. Men enligt din beskrivning så skulle sorten kunna vara "Juliette". Märk väl dock att många korvkioskägare bättrar på färgen med gurkmeja! Moset ser då liksom mer smörigt ut.

~Paul~
Citera
2007-09-20, 19:13
Medlem
Cobra Styles avatar
Vet att jag flyter lite of topic men Stenungsund ligger ju ändå rätt nära GBG och "Korvan" där är väl värt att nämna. Dels är allt supergott men sedan får man sjukt stora portioner där, vi snackar 2 kilos halv special och hamburgertallrikar som väger 3.
Korvan ligger strax efter tågstationen på vänster sida, just ask a local......
Citera
2007-09-20, 19:29
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Vet att jag flyter lite of topic men Stenungsund ligger ju ändå rätt nära GBG och "Korvan" där är väl värt att nämna. Dels är allt supergott men sedan får man sjukt stora portioner där, vi snackar 2 kilos halv special och hamburgertallrikar som väger 3.
Det är så att man fungerar helt oplanerat förlägga sin nästa visit i Stenungsund .

~Paul~
Citera
2007-09-20, 19:46
Medlem
Coolcittes avatar
Nobelgrillens ostburgare är inte att leka med....
Citera
2007-09-21, 01:56
Medlem
Schnyggves avatar
Jag måste slå ett slag för Arnolds på eketrägatan!! Bra och relativt billig mat, och även lite ovanligare saker såsom strömming, rödspätta osv! Moset är bra men inte 100, sen har ju tyvärr några turkar tagit över, fast jag har inte märkt någon försämring än....
Citera
2007-09-21, 04:59
Medlem
En fruktpizzas avatar
Dåså!

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag har inte ätit där personligen. Men enligt din beskrivning så skulle sorten kunna vara "Juliette". Märk väl dock att många korvkioskägare bättrar på färgen med gurkmeja! Moset ser då liksom mer smörigt ut.

~Paul~

Juliette? Hmm, har aldrig hört talas om...men, men... Skall dock undersökas NOGA! Gurkmeja som visualiseringshöjare alltså? Tala om innovativa gatuköksinnehavare...

Tack för svaret!

Citat:

"Korvan" är uppsatt på fruktiz årliga västkustliga korvhaksturné...

När vi ändå är uppe i Stenungsund så finns det ett annat ställe som har GIGANTISKA humburgare. Tror de kallas plusburgare men är inte riktigt säker. Återkommer med adressen när jag har hört med min hamburgsleverantör!

Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Nobelgrillens ostburgare är inte att leka med....

Noterat!

Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Jag måste slå ett slag för Arnolds på eketrägatan!! Bra och relativt billig mat, och även lite ovanligare saker såsom strömming, rödspätta osv! Moset är bra men inte 100, sen har ju tyvärr några turkar tagit över, fast jag har inte märkt någon försämring än....

Också noterat!

Fler faciliteter som är värda namnet att fylla tråden med?

Lycka till!

.
Citera
2007-09-21, 05:14
Medlem
baazs avatar
Citat:

Korvan är riktigt bra.

Men jag måste faktiskt erkänna att Sibylla på torget håller bra klass. Deras burgare är goda, moset något sämre.

Edit: Vad gäller Gbg är det Oves för hela slanten.
Citera
2007-09-21, 18:12
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Äntligen någon som nämner ett ställe jag känner till! Hade inte du sagt det så hade jag, gillar Arnolds som fan. På väg hem och tidigare så jobbade jag på Eketräg. så då passade det hur bra som helst.

Men vad säger du? Har den gamla goa gubben och tanten slutat??

När jag for iväg till Israel (första och andra ggn.) hade jag tänkt att skicka ett vykort till dom och tacka för deras fina mat som gör att man längtar hem.

Btw. detta Oves...kan någon förklara för en smått vilsen pöjk var det är någonstans?

Citera
2007-09-21, 18:17
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Btw. detta Oves...kan någon förklara för en smått vilsen pöjk var det är någonstans?

här har du något att se fram emot! Oves är fan västsveriges bästa gatukök, skulle jag våga säga. Göteborgsvägen i Partille, precis vid Bilia och Volvo som man ser från E20.
Citera
2007-09-21, 18:43
Medlem
franks

är mycket förvånad att intr franks nänms. kanon mos och go korv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in