• 1
  • 2
2007-09-15, 01:49
Medlem
En fruktpizzas avatar
Själv tycker jag att Jonsborgs som ligger på Kungsportsavenyn mittemot Elite Park Hotel har det överlägset godaste potatismoset - och självklart framställt på riktig potatis. Korvarna där är väl också bra, men...ja..det är moset som gör att man kommer tillbaka.

Sedan fungerar Beckmans Gatukäk också. Det ligger på Delsjövägen vid det gamla TV-huset. Både deras potatismos (pulver, men väldigt mumsigt pulver!) och korvar är verkligen tiptopgott!

PS. Vilken potatissort tror ni att Jonsborgs använder sig av? Hur blir det sådär gulaktigt och kletigt? Någon som vet?

Vilka fler gatukök är värda namnet inom Göteborgs upptagningsområde?
Citera
2007-09-15, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Sedan fungerar Beckmans Gatukäk också. Det ligger på Delsjövägen vid det gamla TV-huset. Både deras potatismos (pulver, men väldigt mumsigt pulver!) och korvar är verkligen tiptopgott!
Beckmans är det klart bästa jag har ätit på. När jag jobbade som fastighetsskötare så var det ju inte ovanligt att man var en riktig miljöbov och åkte tvärs över stan för att köpa mat där.
Citera
2007-09-15, 08:19
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Vilka fler gatukök är värda namnet inom Göteborgs upptagningsområde?
Oves gatukök i Sävedalen hör till de mer kända. Deras mat är genomgående god.

~Paul~
Citera
2007-09-15, 09:14
Medlem
korvgobbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Oves gatukök i Sävedalen hör till de mer kända. Deras mat är genomgående god.

~Paul~

Kan bara hålla med dig paul...Oves är riktigt bra...! men sen är även beckamns (inte det på delsjövägen utan det på kungsportsplatsen) riktigt bra...!!
Citera
2007-09-15, 10:01
Bannlyst
Sannagrillen
Citera
2007-09-15, 10:35
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BSamedi
Sannagrillen
Men är den kvar?? Tog man inte bort den i samband med ombyggnaden av hela området?

~Paul~
Citera
2007-09-15, 10:39
Medlem
Beckmans äter jag aldrig mer på efter att en kaxig jävla neger/mulatt haft en jävla taskig attityd både till mig som kund och till en tjej som jobbade med honom inne i gatuköket. Jag var millimetrar ifrån att kasta en oöppnad colaburk allt vad jag orkade i ansiktet på honom. Jag kokar av ilska fortfarande när jag tänker på det! Käket är inget vidare heller...
Citera
2007-09-15, 10:49
Medlem
HonkenLarssons avatar
Oves är bra. En dåldis är Mariagrillen på Mariaplan. Samma ägare som korvhaket på stigbergstorget som också är bra. Maria grillen är dock roligare att handla på för där står ett par gamla tanter som är redo att ge en käftsmäll om man inte har beställningen 100% klar, inte ens när man har beställningen klar är det bra. Då får man veta att man skall ta det lite lugnt...
Citera
2007-09-15, 11:01
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
ett par gamla tanter som är redo att ge en käftsmäll
Fy fasen, vilken mardröm. Bli jagad av två ilskna ungmöeer på sina rullatorer med hjullager insmorda i årgammalt stekflott och med stekspaden i högsta hugg

~Paul~
Citera
2007-09-15, 11:06
Medlem
Dharmas avatar
Beckmans, är det den i örgryte?
Citera
2007-09-15, 11:09
Medlem
mongrels avatar
Jag gillar Jonsborg och 7:ans gatukök på Vasagatan. Dessa ställen är guld för en fyllehungrig vegetarian (och alla andra).
Citera
2007-09-15, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Men är den kvar?? Tog man inte bort den i samband med ombyggnaden av hela området?

~Paul~
Hmm var ett tag sen jag var där men jag tror det, iaf för 3-4 månader sen var den kvar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in