• 1
  • 2
2007-09-15, 00:20
Medlem
Jag har hrt mnga historier frn min far rrande Hawks MC(Gteborg) och deras framfart p 70-talet och bestmde mig fr att efterforska lite. Jag har nu hrt att mnga av dom ldre har lmnat fr familjeliv och att klubben har ngot samrre med HA.

Min far har aldrig haft ngot samrre med Hawks och drfr har han inte kunnat bertta mer s jag hoppas att ni som vet kan hjlpa mig lite.

Vilka var/r Skning och Karate?

All info om Hawks uppskattas.
Citera
2007-09-15, 07:44
Medlem
JJDecays avatar
Hawks r en gammal genuin klubb, 1971 om jag inte har fel...
Samrre med HA? Skulle vl vara genom GBG bikerkultur d, om man ser det som samrre. Fast det r vl en del av modellen (om n striktare nd)....
Citera
2007-09-15, 09:22
Medlem
Black Widows avatar
Dom finns ven hr i Malm
Citera
2007-09-15, 09:59
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black Widow
Dom finns ven hr i Malm

D har dom nog varit i Malm och hlsat p, fr ngot chapter i Malm har dom inte. Om det inte r Hawgz du tnker p, som r en helt annan klubb.

Hawks MC
http://www.hawksmc.se/index_2.html

Hawgz MC
http://www.hawgz.se/
Citera
2007-09-15, 10:03
Medlem
Black Widows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
D har dom nog varit i Malm och hlsat p, fr ngot chapter i Malm har dom inte. Om det inte r Hawgz du tnker p, som r en helt annan klubb.

Sorry, Du har nog rtt. Har faktiskt aldrig tnkt p hur dom stavar sitt namn, uttalet r ju ganska lika. P sknska i varje fall
Citera
2007-09-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Hawks r en gammal genuin klubb, 1971 om jag inte har fel...
Samrre med HA? Skulle vl vara genom GBG bikerkultur d, om man ser det som samrre. Fast det r vl en del av modellen (om n striktare nd)....

Hmm, jag har fr mig att det var meningen att Hawks MC skulle bli upptagna i HA, men eftersom HA tyckte att klubben var fr dligt sktt gick budet vidare till Gamlestans MC? Om detta stmmer s r vl knappast Hawks en familjeklubb?
Citera
2007-09-15, 12:28
Medlem
Hawks r knappast en "familjeklubb" med tanke p all skit som har hnt sen A***n med vnner dk upp. P 70-talet var det Hawks som nitade juggar med kedjor och Karate har nog lagt allting p hyllan, han bor i P******e med sina sner. Skning(om det r samma gubbe som var med frn brjan) o J*n-O**o har nog ocks lagt ner.

r det ngon som vet vad som hnt med den kvarvarande av brderan M och S frn Landvetter som var med i Hawks frn brjan. M***e r ju dd med S d?

Nr T****n greps: http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9...inrikes56.html

Finns mycket mer att bertta.
Citera
2007-09-15, 13:55
Medlem
Hawks var den frsta friendship klubben till HA i Gtet. Ganska vilda pojkar med vilda vanor. Detta gjorde att det var lite fr mycket strul med poliser och fngelsedomar o.dyl. D hoppade presidenten ver till Gamlestaden och ja, resten vet ni. Mycket trevliga fester i Torslanda! Hrlig blandninga av bikers, vanligt folk och skinheads.
Citera
2007-09-16, 14:20
Medlem
Pirajjans avatar
r inte en av medlemmarna i det gamla NS bandet Dirlewanger medlem i Hawks??
Citera
2007-09-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirajjan
2 tom. De var det iaf.
Citera
2007-09-16, 16:15
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirajjan

Dom hade ju verkligen valt bandnamn efter en "snll" herre.....
Citera
2007-09-18, 08:28
Medlem
Kpt_Haddocks avatar
Hawks Mc, Vikings Mc, Jrnbrotts Mc, Gamlestans Mc

Hngde en hel del i Jrnbrotts lokaler p helgerna 1979-1982 eller nt!
Det vart rtt skoj, ibland mindre skj nr folk(K***A) ballade ur!

Beskte vl HAWKS bara i LKPs syfte ngon gng och det brukade vara ett jvla hall dr!
VIKINGS brukade inte vara s vilt men de kunde ha rejla fester srskilt nr det var tyska
klubbar p besk fast de var vl mest familjegubbs som inte ville brka och iomd kallades de fr
VEKLINGS av vissa element i grannklubben JRNBROTTS!

HeHe
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in