Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-15, 00:20
  #1
Medlem
Jag har hört många historier från min far rörande Hawks MC(Göteborg) och deras framfart på 70-talet och bestämde mig för att efterforska lite. Jag har nu hört att många av dom äldre har lämnat för familjeliv och att klubben har något samröre med HA.

Min far har aldrig haft något samröre med Hawks och därför har han inte kunnat berätta mer så jag hoppas att ni som vet kan hjälpa mig lite.

Vilka var/är Skåning och Karate?

All info om Hawks uppskattas.
Citera
2007-09-15, 07:44
  #2
Medlem
JJDecays avatar
Hawks är en gammal genuin klubb, 1971 om jag inte har fel...
Samröre med HA? Skulle väl vara genom GBG bikerkultur då, om man ser det som samröre. Fast det är väl en del av modellen (om än striktare ändå)....
Citera
2007-09-15, 09:22
  #3
Medlem
Black Widows avatar
Dom finns även här i Malmö
Citera
2007-09-15, 09:59
  #4
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black Widow
Dom finns även här i Malmö

Då har dom nog varit i Malmö och hälsat på, för något chapter i Malmö har dom inte. Om det inte är Hawgz du tänker på, som är en helt annan klubb.

Hawks MC
http://www.hawksmc.se/index_2.html

Hawgz MC
http://www.hawgz.se/
Citera
2007-09-15, 10:03
  #5
Medlem
Black Widows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Då har dom nog varit i Malmö och hälsat på, för något chapter i Malmö har dom inte. Om det inte är Hawgz du tänker på, som är en helt annan klubb.


Sorry, Du har nog rätt. Har faktiskt aldrig tänkt på hur dom stavar sitt namn, uttalet är ju ganska lika. På skånska i varje fall
Citera
2007-09-15, 12:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Hawks är en gammal genuin klubb, 1971 om jag inte har fel...
Samröre med HA? Skulle väl vara genom GBG bikerkultur då, om man ser det som samröre. Fast det är väl en del av modellen (om än striktare ändå)....

Hmm, jag har för mig att det var meningen att Hawks MC skulle bli upptagna i HA, men eftersom HA tyckte att klubben var för dåligt skött gick budet vidare till Gamlestans MC? Om detta stämmer så är väl knappast Hawks en familjeklubb?
Citera
2007-09-15, 12:28
  #7
Medlem
Hawks är knappast en "familjeklubb" med tanke på all skit som har hänt sen A***n med vänner dök upp. På 70-talet var det Hawks som nitade juggar med kedjor och Karate har nog lagt allting på hyllan, han bor i P******e med sina söner. Skåning(om det är samma gubbe som var med från början) o J*n-O**o har nog också lagt ner.

Är det någon som vet vad som hänt med den kvarvarande av bröderan M och S från Landvetter som var med i Hawks från början. M***e är ju död med S då?

När T****n greps: http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9...inrikes56.html

Finns mycket mer att berätta.
Citera
2007-09-15, 13:55
  #8
Medlem
Hawks var den första friendship klubben till HA i Götet. Ganska vilda pojkar med vilda vanor. Detta gjorde att det var lite för mycket strul med poliser och fängelsedomar o.dyl. Då hoppade presidenten över till Gamlestaden och ja, resten vet ni. Mycket trevliga fester i Torslanda! Härlig blandninga av bikers, vanligt folk och skinheads.
Citera
2007-09-16, 14:20
  #9
Medlem
Pirajjans avatar
Är inte en av medlemmarna i det gamla NS bandet Dirlewanger medlem i Hawks??
Citera
2007-09-16, 14:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirajjan
Är inte en av medlemmarna i det gamla NS bandet Dirlewanger medlem i Hawks??
2 tom. De var det iaf.
Citera
2007-09-16, 16:15
  #11
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirajjan
Är inte en av medlemmarna i det gamla NS bandet Dirlewanger medlem i Hawks??

Dom hade ju verkligen valt bandnamn efter en "snäll" herre.....
Citera
2007-09-18, 08:28
  #12
Medlem
Kpt_Haddocks avatar
Hawks Mc, Vikings Mc, Järnbrotts Mc, Gamlestans Mc

Hängde en hel del i Järnbrotts lokaler på helgerna 1979-1982 eller nåt!
Det vart rätt skoj, ibland mindre sköj när folk(K***A) ballade ur!

Besökte väl HAWKS bara i ÖLKÖPs syfte någon gång och det brukade vara ett jävla hallå där!
VIKINGS brukade inte vara så vilt men de kunde ha rejäla fester särskilt när det var tyska
klubbar på besök fast de var väl mest familjegubbs som inte ville bråka och iomd kallades de för
VEKLINGS av vissa element i grannklubben JÄRNBROTTS!

HeHe
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback