• 1
  • 2
2007-09-14, 19:10
Medlem
telephone80s avatar
Ibland i filmer ser man en stor burk inlaggda ägg på bardisken. Har alltid undrat hur de smakar..det låter inget vidare. Nån som provat ett pickled egg?
Citera
2007-09-14, 20:09
Medlem
roaders avatar
Övrigt >>>> Mat & dryck.

// Mod
Citera
2007-09-14, 20:13
Medlem
Jadå, jag har till och med gjort mina egna, med spadet från ett par sillburkar. Det rekommenderas verkligen. Äggen blir hårda och tar åt sig smaken från spadet, och sill och ägg är ju hur gott som helst.
Citera
2007-09-14, 20:17
Medlem
Flytande_argots avatar
Smakar de alltså lite surt, som inlagd gurka?
Citera
2007-09-14, 21:05
Medlem
Friedensengels avatar
Ok, kom igen nu med hur du gjorde. Jag har alltid varit löjligt nyfiken på detta, efter att ha ätit en massa skumma inlagda saker hos släkt i Deutschland och Sverige/Norge. Har även släkt på en kusinsida i Prag som alltid ger mig "Otopence" när jag besöker dem, en slags inlags korv.

Men nog nu, släng hit anvisningar!
Citera
2007-09-14, 21:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Var på en bar i Memphis som endast i övrigt bevistades av fulla fattiga afroamerikaner. Klackarna i taket alltså.
På bardisken stod en burk med såna ägg, och även en likadan burk med inlagda grisfötter.
Blev inte sugen på endera 'snacket'. Verkar äckligt.
Citera
2007-09-14, 21:35
Medlem
Friedensengels avatar
Nej, grisfötter är ju inte så kul, men det kör man ju hemma hos oss också, även om det är äckligt.

Jag har varit på en del barer i USA, men då inte tänkt på detta fenomen. Visserligen är det säkert inte lika vanligt på "upscale"-ställen som när Homer går till Moe´s, men jag undrar ändå över rutinerna kring detta.

Tar man dem själv ur burken, eller får man dem serverade? I filmer tar man dem själv, men det verkar gross. I Europa får man sin korv eller sillbulle, om inte serverad så åtminstone upplockad, av en personal på stället.
Citera
2007-09-14, 23:53
Medlem
PsykoMikes avatar
Här finns massor med recept, håll till godo.
http://www.cooks.com/rec/search/0,1-...d_eggs,FF.html
Citera
2007-09-15, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friedensengel
Ok, kom igen nu med hur du gjorde. Jag har alltid varit löjligt nyfiken på detta, efter att ha ätit en massa skumma inlagda saker hos släkt i Deutschland och Sverige/Norge. Har även släkt på en kusinsida i Prag som alltid ger mig "Otopence" när jag besöker dem, en slags inlags korv.

Men nog nu, släng hit anvisningar!
Jag kokade äggen, skalade dem och lade dem i burken med spad. Svårare än så var det inte.
Citera
2007-09-15, 16:35
Medlem
pickled eggs fy fan...jag är övertygad om att jag hade lagt en stor pizza över hela bardisken av en tugga.
Citera
2007-09-16, 10:04
Medlem
OliTs avatar
Två, inte fullt så eftersträvansvärda, inlägg borttagna.

/Moderator
Citera
2007-09-16, 11:51
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friedensengel
Har även släkt på en kusinsida i Prag som alltid ger mig "Otopence" när jag besöker dem, en slags inlags korv.
Du menar antagligen "Utopence" . Betyder de dränkta/drunknade .

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in