Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-14, 12:53
  #1
Medlem
I vissa bilannonser skriver säljaren att så och så många nycklar följer med bilen. Men hur många ska man få med? Antalet varierar väl mellan olika märken?

Säkrast är väl att koda om nycklarna när man köper import eller få intyg på att detta gjorts...

Ngn med kunskaper i frågan?
Citera
2007-09-14, 13:58
  #2
Medlem
Calico Jacks avatar
Till BMW finns det 4 i alla fall. Till min Mercedes 3, men jag har bara 2. Fattas de vid bilköp bäst och koda-om nycklarna för att f-bolagen kan vara jobbiga om blien skulle bli stulen och nycklar fattades och det inte fanns kvitto på omkodning av nycklar.

På en BMW kan du koda-om/spärra nycklarna upp till tio gånger.
Citera
2007-09-14, 16:08
  #3
Medlem
blohs avatar
Till min Volvo s40 fick jag två nycklar.
Om det nu kan vara till någon hjälp.
Citera
2007-09-14, 16:12
  #4
Medlem
marimekkos avatar
Vanligtvis två, i vissa fall en huvudnyckel (trådlös och ev. flip) och en reservnyckel. Men det hela beror ju på ursprungsköparens önskemål.
Citera
2007-09-14, 16:44
  #5
Medlem
herdens avatar
Till de fyra senaste bilarna har det medföljt 2 riktiga nycklar (alltså sådana med knappar för larm, bagage osv.) samt 1 reserv i rent stål.

Så ser min statistik ut...
Citera
2007-09-14, 16:54
  #6
Medlem
k0rv3ns avatar
Fyra senste bilarn: Passat två nyklar med dosa, 307:a två vanliga fast som går att låsa upp och låsa. 407:a två med dosa, 207: en med dosa och en vanlig. Helt nya bilar alla fyra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback