Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-01-12, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nampot
konditionslös? båda står upp i 10 minuter och slåss för fullt UTAN handskar, om du tror att det är samma sak att fightas utan hanskar som med så är du helt ute, visst har kimbo inte den bästa konditionen man kan tänka sig men den är iallafall inte dålig, tycker du ska lära dig lite om fight innan du uttalar dig

Mina erfarenheter är förstås väldigt begränsade jämfört med en stor skrivbordskrigare som dig. Jag har tränat Aikido, Tae-Kwon-Do, Wado-Ryu och Muay-Thai. Utöver det så var jag underofficer på kustjägarna en gång i tiden.
Senast redigerad av henkka 2008-01-12 kl. 04:42.
Citera
2008-01-12, 21:01
Medlem
Smaskenss avatar
Jag tror verkligen att Kimbo tränar så seriöst som det sägs. Nu tar det ju tid att lära gamla hundar sitta men jag gissar att han har kondis till iaf 5 minuter i hyfsat tempo och att han har lärt sig en smula teknik. Han är favorit av en anledning. Yngre, hungrigare och bättre tränad.

Klasskillnaden är däremot inte så stor som man kan tro. Denna match kan sluta hur som helst, även om jag har svårt att se Tank åstadkomma något speciellt efter 1:30 minuter.

Jag ÄR intresserad av att se matchen, och jag hoppas på ett par minuters sköna slagväxlingar.
Citera
2008-01-12, 21:25
Medlem
Kimbo tränar med Bas Rutten = win
Citera
2008-01-13, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Mina erfarenheter är förstås väldigt begränsade jämfört med en stor skrivbordskrigare som dig. Jag har tränat Aikido, Tae-Kwon-Do, Wado-Ryu och Muay-Thai. Utöver det så var jag underofficer på kustjägarna en gång i tiden.

bara en fråga sådär, vad har lumpen tid på kustjägarna med konditionen i en mma fight att göra?

och btw ni som klagar på kimbo hela tiden och att han är en fjolla som bara möter drägg, visst det stämmer väll men tror inte det är så många är på fb som skulle våga gå en bare knuckle fight mot en okänd person på gatan och sen även om han inte är något proffs så tycker jag han klarar sig ganska bra för att vara så ny inom mma.
Citera
2008-01-13, 09:33
Medlem
Procrastinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger12
bara en fråga sådär, vad har lumpen tid på kustjägarna med konditionen i en mma fight att göra?

och btw ni som klagar på kimbo hela tiden och att han är en fjolla som bara möter drägg, visst det stämmer väll men tror inte det är så många är på fb som skulle våga gå en bare knuckle fight mot en okänd person på gatan och sen även om han inte är något proffs så tycker jag han klarar sig ganska bra för att vara så ny inom mma.

Om Kimbo hade legat i min viktklass skulle jag gärna mött honom. Inte alls säker på att jag skulle vinna men absolut värt ett försök. Att han klarat sig bra hittills beror nog mkt på motståndet han mött.
Citera
2008-01-13, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Procrastinator
Om Kimbo hade legat i min viktklass skulle jag gärna mött honom. Inte alls säker på att jag skulle vinna men absolut värt ett försök. Att han klarat sig bra hittills beror nog mkt på motståndet han mött.

jo men det krävs ändå gutts att köra bare knuckle fights på gatan mot random personer och att han fått dåligt motstånd i mma är väll inte så konstigt eftersom han är ny i det och inte så bra själv, för den korta tid han tränat för mma tycker jag inte att han är så jävla dålig.
Citera
2008-01-13, 10:03
Medlem
Procrastinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger12
jo men det krävs ändå gutts att köra bare knuckle fights på gatan mot random personer och att han fått dåligt motstånd i mma är väll inte så konstigt eftersom han är ny i det och inte så bra själv, för den korta tid han tränat för mma tycker jag inte att han är så jävla dålig.

Jag tycker inte att det krävs särskilt mkt guts för att gå bare knuckle fights. Jag säger inte att han är kass på MMA, bara att vi inte fått se vad han går för än.
Citera
2008-01-13, 10:53
Bannlyst
Citat:
Jag tycker inte att det krävs särskilt mkt guts för att gå bare knuckle fights. Jag säger inte att han är kass på MMA, bara att vi inte fått se vad han går för än.

okej, jag tycker iaf det krävs guts för det så du är väll modigare än mig då.

Citat:
bara att vi inte fått se vad han går för än.

jusst det jag menar, tycker det är fel när folk häver ur sig hur dålig han är bara för att han mött dåligt motstånd, men det är inte så konstigt eftersom han är ny och det är nog inte så många som debuterar i ringen mot bra fighters.

hur pass bra han kommer klara sig återstår att se.
Citera
2008-01-16, 05:43
Medlem
tepss avatar
Hoppas på att Abbot tar det.
Är inget stort fan av Kimbo för hans jävla skitfilmer som han lagt upp överallt på nätet för att bli "känd". men det är coolt att han tränas av rutten.
Citera
2008-01-17, 11:33
Medlem
pappabears avatar
http://youtube.com/watch?v=mZNoTKtr5c4

"I pull my pants down this whole room will get dark!"

Kimbo verkar ju vara en riktigt trevlig kille, inte direkt den bilden man fick när man såg hans bare knuckle matcher.

Kimbo borde ta hem detta, tank har förlorat 7 av sina 8 senaste fighter. Kimbo kommer nog komma i toppform, kan inte tänka mig något annat än att Bas ger han ett helvete i gymmet.

100e inlägg
Citera
2008-01-17, 13:48
Medlem
Sufferstreams avatar
Jag hoppas och tror på Tank, går nog inget vidare för Kimbo utan hans gäng me monster negrer runt han som hjälper till på olika sätt. Men sen så har han ju tränat me rutten nu så han kanske tar det endå vem vet.
Citera
2008-01-17, 15:37
Medlem
Babbages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
Kimbo tränar med Bas Rutten = win

Äsch, ställ dörrvaktsfasoner mot en som slagits på gatan så får vi se vad som händer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in