2007-10-04, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande^^
Det funkar enligt vad jag har läst utmärkt att äta en svamp som är torkad i ett mörkt uttrymme, dvs. utan en ugn. Såg för inte så länge sedan en dokumentär (Sacred Weeds) om flugsvamp där de gav försökspersonerna torkade flugsvampshattar...

Hoppas verkligen du inte har rätt, för jag satte precis i mig mina!!

Spydde precis upp mina... :/
Citera
2007-10-04, 17:53
Medlem
Utopia.s avatar
Haha, vad hände då? Nån effekt alls?
Citera
2007-10-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Haha, vad hände då? Nån effekt alls?

Jaa jag fick lite effekt men det var svagare än ett vanligt CB rus. Gick till skolan några timmar senare där vi skulle prata om våra tankar kring en film vi sett tidigare, och jag lyckades komma med några grymt filosofiska synpunkter

Tänker inte skriva någon tripprapport då effekten nästan uteblev.

Ska göra ett nytt försök i helgen. Som jag har förstått skulle man bli mindre illamående om man "kokade" svampen i 80 grader C en stund innan man intar den? Kommer göra detta iaf och sedan baka en omelett med det och drick kokvattnet som te

Nån som har något annat bra tips på hur man kan tillaga svampen?
Citera
2007-10-04, 18:54
Medlem
Utopia.s avatar
Har hört nåt om fil/yoghurt till annat man spyr av, är ju allmänt bra för magen... Men jag har ingen erfarenhet själv, men det är det reklamen säger
Citera
2007-10-04, 20:16
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Det funkar enligt vad jag har läst utmärkt att äta en svamp som är torkad i ett mörkt uttrymme, dvs. utan en ugn. Såg för inte så länge sedan en dokumentär (Sacred Weeds) om flugsvamp där de gav försökspersonerna torkade flugsvampshattar...

Hoppas verkligen du inte har rätt, för jag satte precis i mig mina!!

Nja.. jag har också sett den "dokumentären" för ungefär ett år sedan då jag var väldigt på att testa flugsvamp.
jag står fast vid vad jag sade, det är temperaturen som omvandlar det dåliga ämnet, ämnet som gör dig sjuk av svampen..
Citera
2007-10-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Nja.. jag har också sett den "dokumentären" för ungefär ett år sedan då jag var väldigt på att testa flugsvamp.
jag står fast vid vad jag sade, det är temperaturen som omvandlar det dåliga ämnet, ämnet som gör dig sjuk av svampen..

Tror att jag fattat det nu efter en del läsning..

Finns ett ämne som är supergiftigt som försvinner när flugsvampen torkas hur det än görs.
Sen finns det en syra som gör en illamående, men när svampen värms upp som du säger så omvandlas den till muscimol. Så tror jag det ligger till iaf.
Citera
2007-10-04, 21:22
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Tror att jag fattat det nu efter en del läsning..

Finns ett ämne som är supergiftigt som försvinner när flugsvampen torkas hur det än görs.
Sen finns det en syra som gör en illamående, men när svampen värms upp som du säger så omvandlas den till muscimol. Så tror jag det ligger till iaf.
Aaa det är det jag också har kommit fram till. Tråkigt att du spydde upp de dock Själv så käkade jag 2-3 hattar tillsammans med filmjälk, men var nära att kräkas bara av känslan att svälja ner det

Läste någonstans att man skulle kunna ta vara på den vätska som svampen "svettas ut" när man ugnstorkar den, och dricka den. Då försvinner ju iaf ät-momentet..Har redan hittat flera stora svampar så jag får se om jag testar denna metod nu i höst
Citera
2007-10-05, 15:09
Medlem
Citat:
Aaa det är det jag också har kommit fram till. Tråkigt att du spydde upp de dock Själv så käkade jag 2-3 hattar tillsammans med filmjälk, men var nära att kräkas bara av känslan att svälja ner det

Läste någonstans att man skulle kunna ta vara på den vätska som svampen "svettas ut" när man ugnstorkar den, och dricka den. Då försvinner ju iaf ät-momentet..Har redan hittat flera stora svampar så jag får se om jag testar denna metod nu i höst

Har nu kokat lite svamp i vanligt vatten o sedan lagt i en tepåse i vattnet och sedan fiskade jag ur svampen o stekte en omelett.

Kommer skippa middan ikväll och äta detta till frukost imorn, tror det kommer gå mycket bättre än sist återkommer med resultat imorn!
Citera
2007-10-06, 02:53
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Har nu kokat lite svamp i vanligt vatten o sedan lagt i en tepåse i vattnet och sedan fiskade jag ur svampen o stekte en omelett.

Kommer skippa middan ikväll och äta detta till frukost imorn, tror det kommer gå mycket bättre än sist återkommer med resultat imorn!

jag får säga lycka till"! återkom med rapport om du får effekt
Citera
2007-10-06, 08:47
Medlem
Citat:
jag får säga lycka till"! återkom med rapport om du får effekt

Är just nu i full gång med att sätta i mig det nu

Flugsvamp omelett med flygsvamp te, en bra start på dagen!
Citera
2007-10-06, 11:31
Medlem
Citat:
Är just nu i full gång med att sätta i mig det nu

Flugsvamp omelett med flygsvamp te, en bra start på dagen!

Känner fortfarande nästan ingenting.. Kanske fick tolerans eftersom att jag tog för bara 2 dar sen?
Den svampen var annars mycket äckligare och mer maskäten än den andra.. Kanske gav den därför dålig effekt?

Kommer nog inte göra några fler försök med att äta flugsvamp. Har en liten hatt kvar som jag kommer offra till "flugsvampodlings-projektet".
Citera
2007-10-06, 12:37
Medlem
Blev tvungen att en burk med 3 svampar jag hackat till småbitar o sedan lagt för torkning. Det luktade ruttet o svampbitarna badade i brun oranget slem o maskar kröp runt lite här och var...

Tipsar om att inte göra såhär! torka hattarna hela! det mesta av svampen kommer i bra kontakt med luften ändå. Plockade precis 3 nya hattar som är inlagda för torkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in