2007-09-13, 01:01
Medlem
I allt högre utsträckning ser man trådar som kontamineras av dessa och andra oseriositeter. Det började lite smått i begränsade delar av forumet, men det senaste året har det växt explosionsartat och spridit sig överallt vilket börjar irritera mig allt mer. Jag funderar på vad det beror på, och om det är ett tecken på att Flashback är på väg i en viss riktning.

Beror det på att en allt yngre grupp människor sökt sig till Flashback?
Beror det på att en allt "oseriösare" grupp människor sökt sig till Flashback?
Beror det på att kraven och förväntningarna på kvalitativa inlägg sänkts generellt över hela Flashback? Dvs. har kvaliteten på det som skrivs på forumet blivit lägre?

Kommer detta att fortsätta för att sedan förvandla Flashback till ett mainstream-forum ala Familjeliv eller Allt om TV? Ja är det rentav början till Flashbacks förfall vi ser?

Frågorna var mest för att få igång en diskussion, men vad tror ni om det? Är det något att alls bry sig om?
Citera
2007-09-13, 01:04
Medlem
filofaxs avatar
Jag tycker att internhumorn bidrar till en mysig sektkänsla..
Citera
2007-09-13, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Och det är bra av vilken anledning? På vilket sätt höjer det Flashbacks status som ett seriöst diskussionsforum?
Citera
2007-09-13, 01:18
Medlem
llduces avatar
Citat:

Jag håller med, så länge de inte spårar ur totalt.
Citera
2007-09-13, 01:24
Medlem
snapcases avatar
Ibland snubblar jag över nån tråd från 2004-2005 och ofta reflekterar jag över hur pass mer allvarlig diskussionen var. Pålästa och kunniga användare som faktiskt diskuterade och inte enbart släppte oneliners. Min subjektiva åsikt är därför att det har skett en kvalitetssänkning på forumet. Jag gissar att det hänger ihop med den explosionsartade medlemsutvecklingen. Antagligen har vi fått en mängd riktigt bra och kunniga skribenter hit de senaste åren men samtidigt så har andelen puckon och fånar ökat på samma sätt.
Citera
2007-09-13, 01:30
Medlem
Koolaids avatar
Citat:

Varför har jag problem med en mening som samtidigt innehåller orden "humor" och "sekt"
Citera
2007-09-13, 01:36
Bannlyst
Helt klart har Flashbacks kvalitet förfallit sen jag reggade mig här. Just de saker som nämns i titeln och "Word!" irriterar jag mig ordentligt på.
Känns som att man ser allt fler kassa off-topics, oneliners, onödiga citat, idiotiska åsikter utan grund, omogna kommentarer osv osv.
Sämre kommer det säkerligen bli också. Sidan sprids i allt yngre, okunnigare och allmänt efterblivna samhällsgrupper verkar det som. Detta märker jag i verkliga livet också, då personer som jag anser vara på en apas nivå faktamässigt och diskussionsmässigt refererar till flashback ständigt nu för tiden, till skillnad till bara för något år sedan då sidan verkade vara totalt okänd.
Tyvärr tror jag ej att det går att göra något åt denna negativa utvecklig. Kan inte komma på någon vettig lösning iaf. Skulle isf vara mass-ban av alla som inte verkar vara smarta och seriösa? Det går å andra sidan helt emot forumets strävan efter yttrandefrihet (den gäller ju tyvärr även för den ignoranta majoriteten).
Allt vettigt folk (måste ha blivit accepterade av ex. antal andra medlemmar) som har varit reggade i minst ett år och har 500+ inlägg skapar en kopia av flashback som det inte går att regga sig på om man inte har nått upp till dessa kriterier?

Inom 5 år tror jag hårt på att flashback kommer ha förvandlats till ett politiskt inkorrekt lunarstorm som föräldraföreningen, aftonbladet och (regeringen?) vid det laget har startat öppet krig mot! Eller något i den stilen...
Citera
2007-09-13, 01:42
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Ibland snubblar jag över nån tråd från 2004-2005 och ofta reflekterar jag över hur pass mer allvarlig diskussionen var. Pålästa och kunniga användare som faktiskt diskuterade och inte enbart släppte oneliners. Min subjektiva åsikt är därför att det har skett en kvalitetssänkning på forumet. Jag gissar att det hänger ihop med den explosionsartade medlemsutvecklingen. Antagligen har vi fått en mängd riktigt bra och kunniga skribenter hit de senaste åren men samtidigt så har andelen puckon och fånar ökat på samma sätt.

Jag håller med om att det är väldigt många nya användare som väller in till forumet. De skapar problem eftersom de inte kan assimileras in i flashback kulturen och därför tvingar våran i vanliga fall civiliserade debatt ton att sänkas till deras primitiva nivå. Istället för att ta seden dit de kommer och lära sig av de gamla användarna väljer de att klumpa ihop sig i diverse nybörjar trådar där de beter sig allmänt opassande. Jag föreslår ett användarstopp och att vi repartierar alla användare som blivit medlemmar efter årsskiftet.
Citera
2007-09-13, 01:46
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Och det är bra av vilken anledning? På vilket sätt höjer det Flashbacks status som ett seriöst diskussionsforum?

Det höjer inte statusen, det sänker den till apnivån där vi hör hemma. Status är gay.
Citera
2007-09-13, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det höjer inte statusen, det sänker den till den apnivå där vi hör hemma. Staus är gay.
Suck. Ett ord kan ha flera betydelser. Med status menar jag här "tillstånd, läge". Har vi rett ut missförstånden nu?
Citera
2007-09-13, 01:49
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Suck. Ett ord kan ha flera betydelser. Med status menar jag här "tillstånd, läge". Har vi rett ut missförstånden nu?

Det var det jag menade också
Citera
2007-09-13, 04:42
Medlem
Profaxs avatar
Det beror på att det bara finns mainstream och knarkforum kvar. Mainstream med en massa skaller, porr och hata islam trådar (jo det är faktiskt mainstream att klaga på invandrare och kritisera islam), och knarkforumen... men vad kan man förvänta sig av dom?...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in