2007-09-16, 11:26
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Helt riktigt. Många användare skull behöva förstå det, så skulle de ha en mindre irriterande attityd.

Det är PK att vara anti-PK år 2007. Det parti som är mest anti-PK i nästa riksdagsval kommer vinna. Givetvis är anti-PK ingen åsikt utan mer en provocerande pose, och en sådan kan man inte styra ett land med. Men det visar sig så småningom.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Flashback _är_ mainstream. Så är det bara.
Citera
2007-09-16, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Beror det på att en allt yngre grupp människor sökt sig till Flashback?
Beror det på att en allt "oseriösare" grupp människor sökt sig till Flashback?
Beror det på att kraven och förväntningarna på kvalitativa inlägg sänkts generellt över hela Flashback? Dvs. har kvaliteten på det som skrivs på forumet blivit lägre?

Har förvisso inte varit aktiv medlem här på FB så värst länge, men jag för min del tycker det pekar åt en kombination av dessa nämnda faktorer.

Klart är i alla fall att man definitivt kan urskönja en lägre kvalitét i diskussionerna. Flamsande, tramsande och oneliners är mer vanligt förekommande nu än bara för ett halvår sedan. Är till och med förvånad över hur vissa trådar ens kan få fortleva - då även huvudinlägg ibland kan vara av ytterst tveksam karraktär och kvalitét. Kan det vara så att moderatorerna till viss del har blivit "förslappade" och numera accepterar mer av sådant som tidigare utan tvekan ansågs vara som klippt och skuret för en tillsägelse?

Vad gäller "ta den i tvåan"-uttrycket så tycker jag dock att det ligger på en ganska stabil nivå, och är inget man direkt irriterar sig över. Dock så har det helt klart potential att bli ett irritationsmoment om bruket av det fortsättningsvis skulle öka.
Citera
2007-09-16, 16:52
Bannlyst
Tycker personligen att det är bra med lite humorinslag i forumet.. Men det behöver ju absolut inte gå till överdrift, bläddrar man tillbaka i 'Folk på lunarstorm' tråden där allt började (??) så används det i folks gästböcker vilket är i min mening ganska roligt, sen om 'tar du den i tvåanä används i Humor forumet så är det också förståligt enl mig men om det börjar användas i Medecin/Hälsa Psyk forumet osvosv så håller jag med dig till 150%. Eftersom det är meningen att man skall vara lite oseriös i vissa trådar.

Iof så har jag inte varit medlem i mer än 4 månader här på flashback, så jag kan inte svara på om det var mycket seriösare här förr, men det är min åsikt iaf

Sen det med 25cm kuken är bara löjligt. Läser man en tråd i medecin och hälsa (om något penis ämne) så kmr det upp kommentarer "Har du inte mer än 16 cm jag har 27 cm, lite väl oseriöst.
Citera
2007-09-18, 22:30
Medlem
Något som jag stör mig på ännu mer än det som är i rubriken är när folk försöker gå in och göra sig lustiga i någon diskussion.

Antingen är det någon rolig jävel som dyker in och säger Nej men hörni, nu tycker jag att vi tar och sjunger "We shall overcome". Det var roligt en liten stund men nu känns det jävligt förgånget.

En annan sak. Är det meningen att diskussionen ska bli tagen på mindre allvar när det är tjejer som debatterar? Det spelar ingen roll hur saklig debatten är. Det kommer alltid kommentarer som "Oj vilken catfight ", eller "Jag vill se x och x i en brottningsmatch endast iförda bikinis" osv osv. Det är just sådant som får mig att tröttna på att ens delge en tråd min åsikt. Och gud förbjude om man skulle säga emot en kvinnlig debattör, då blir det hela uppblåst till någon manlig fantasicatfight.

Ni killar är ju rätt duktiga på att debattera mot varandra, varför kan då inte vi tjejer få göra det vi också? Utan att få en massa avundsjuk/catfight/lerbrottningskommentarer kastade på oss?

Jag tycker att ovan nämnda skitkastning på debatter borde straffas med tillsägelser.
Citera
2007-09-18, 22:58
Medlem
Chims avatar
Själv stör jag mig något enormt på att allt ska vara WT numera.
Så fort någon har sett något ovanligt skapas det en tråd med "Ser ni ofta folk som gör det? Är det bara WT som gör så?"
Tätt följt av ett svar i stil med:
-Hehe slår vad om att han heter Konny, Ronny eller något annat Y-namn!

Detta fenomen uppstår i trådar om allt möjligt, från cigarettrullning till att köpa soppa på burk istället för att göra egen.
Tycker det är minst lika uttjatat som "tvåan"-skämt och FB-kuken.

Sen håller jag med om att FB inte är vad det var. Jag tycker man märker det mestadels på folk som svarar när dom inte har någon aning om vad dom pratar om. Märks tydligast i drog- samt juridik-avdelningarna.

Hittade nyligen en tråd som jag själv tycker visar väldigt många exempel från denna tråd: http://flashback.info/showthread.php?t=547147
Citera
2007-09-19, 08:20
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Något som jag stör mig på ännu mer än det som är i rubriken är när folk försöker gå in och göra sig lustiga i någon diskussion.

Antingen är det någon rolig jävel som dyker in och säger Nej men hörni, nu tycker jag att vi tar och sjunger "We shall overcome". Det var roligt en liten stund men nu känns det jävligt förgånget.

En annan sak. Är det meningen att diskussionen ska bli tagen på mindre allvar när det är tjejer som debatterar? Det spelar ingen roll hur saklig debatten är. Det kommer alltid kommentarer som "Oj vilken catfight ", eller "Jag vill se x och x i en brottningsmatch endast iförda bikinis" osv osv. Det är just sådant som får mig att tröttna på att ens delge en tråd min åsikt. Och gud förbjude om man skulle säga emot en kvinnlig debattör, då blir det hela uppblåst till någon manlig fantasicatfight.

Ni killar är ju rätt duktiga på att debattera mot varandra, varför kan då inte vi tjejer få göra det vi också? Utan att få en massa avundsjuk/catfight/lerbrottningskommentarer kastade på oss?

Jag tycker att ovan nämnda skitkastning på debatter borde straffas med tillsägelser.
Jag har säkert också syndat i den här frågan, men jag håller med dig ändå.
När det gäller FB-kuk kanske man ska skilja på i vilket sammanhang det används.

FetFulElak delar ju, med glimten i ögat, ut exempelvis 7/10 FB-kukar i RateMe-tråden.
Det är inte riktigt samma sak för mig.
Citera
2007-09-19, 21:31
Medlem
eriikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Själv stör jag mig något enormt på att allt ska vara WT numera.
Så fort någon har sett något ovanligt skapas det en tråd med "Ser ni ofta folk som gör det? Är det bara WT som gör så?"
Tätt följt av ett svar i stil med:
-Hehe slår vad om att han heter Konny, Ronny eller något annat Y-namn!

Detta fenomen uppstår i trådar om allt möjligt, från cigarettrullning till att köpa soppa på burk istället för att göra egen.
Tycker det är minst lika uttjatat som "tvåan"-skämt och FB-kuken.

Sen håller jag med om att FB inte är vad det var. Jag tycker man märker det mestadels på folk som svarar när dom inte har någon aning om vad dom pratar om. Märks tydligast i drog- samt juridik-avdelningarna.

Hittade nyligen en tråd som jag själv tycker visar väldigt många exempel från denna tråd: http://flashback.info/showthread.php?t=547147

Ja, egentligen har ju inte TS där gjort något fel, däremot alla som svarat hittills gjort något väldigt fel. Hade det stannat vid #3 så hade det varit fint men tråden spårade istället ur. En annan fråga är var alla mods är i alkoholforumet? Den tråden borde ju vart låst + varningar för länge sedan...
Citera
2007-09-27, 00:33
Medlem
A.L.Vs avatar
Har tänkt lite på vilka oneliners som stör mig, och det är för det mesta folk som skriver inlägg i exakt varenda tråd även fast dom vet absolut noll om det aktuella ämnet och om det kommer ett inlägg om "tar hon den i tvåan" eller "du har uppenbarligen aldrig smakat en riktig FB kuk" är det ofta lite roligt men när det kommer 3 sidor med sådana inlägg i rad så blir man less, man väntar på att någon ska föra diskussionen vidare och man får bläddra flera sidor mellan varje seriöst skrivna inlägg.

Så summa summarum, roligt med några 2an och FB kuk inlägg men inte tusental i varje tråd och kan man noll och inget om ämnet i tråden så läs vad folk skriver men få upp erat totalt antal skrivna inlägg i någon tråd där ni besitter kunskap eller relevanta åsikter.

edit: såg just att Jernskan var lite inne på det jag just skrev, och det är ju ännu jobbigare för henne som tjej här bland alla hormonstina tonåringar som inte törs säga åt en tjej irl om hon vill ha hans åderpåle långt upp i rectum utan övergör det här anonymt istället.

Nä, skaffa er en tjej så ni kan slänga ur er allt sånt där hemma istället, t.ex. om min tjej är lite förkyld brukar jag dra till med "men lilla gumman är du sjuk? ska jag ta tempen med min kuk?"
Citera
2007-09-27, 00:51
Medlem
Svar:

Citat:
Ursprungligen postat av namram
I allt högre utsträckning ser man trådar som kontamineras av dessa och andra oseriositeter. Det började lite smått i begränsade delar av forumet, men det senaste året har det växt explosionsartat och spridit sig överallt vilket börjar irritera mig allt mer. Jag funderar på vad det beror på, och om det är ett tecken på att Flashback är på väg i en viss riktning.

Beror det på att en allt yngre grupp människor sökt sig till Flashback?
Beror det på att en allt "oseriösare" grupp människor sökt sig till Flashback?
Beror det på att kraven och förväntningarna på kvalitativa inlägg sänkts generellt över hela Flashback? Dvs. har kvaliteten på det som skrivs på forumet blivit lägre?

Kommer detta att fortsätta för att sedan förvandla Flashback till ett mainstream-forum ala Familjeliv eller Allt om TV? Ja är det rentav början till Flashbacks förfall vi ser?

Frågorna var mest för att få igång en diskussion, men vad tror ni om det? Är det något att alls bry sig om?

Etablissemanget styr.
Citera
2007-09-28, 16:46
Medlem
Tafkafs avatar
Efter att ha läst igenom denna tråd så gjorde jag en liten nostalgitripp och kollade inlägg på mitt gamla nick som reggades 2003. Och jag kan säga att det var inte bättre förr. Det var lika mycket trams då och sen endel seriösa inlägg. Jag tycker personligen att käftslängandet är en del av FB, det handla om att ta det med måtta.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in