2007-09-12, 23:04
Medlem
je_linds avatar
kan man inte? hur menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av gwely
Jag använder Live Messenger - det duger väl. Det enda jag stör mig på är väl då att man inte kan länka .info sidor.
Citera
2007-09-12, 23:06
Medlem
rdjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av je_lind
kan man inte? hur menar du?

Som jag skrev tidigare, .info är en av sakerna som filtreras server side. Finns en rätt lång lista med saker som censureras utan att man direkt får veta det. Sök i forumet så går den att hitta.
Citera
2007-09-12, 23:09
Medlem
je_linds avatar
nu blev jag nyfiken, måste kolla det. ska jag bara söka "msn" eller?

Citat:
Ursprungligen postat av rdj
Som jag skrev tidigare, .info är en av sakerna som filtreras server side. Finns en rätt lång lista med saker som censureras utan att man direkt får veta det. Sök i forumet så går den att hitta.
Citera
2007-09-12, 23:12
Medlem
rdjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av je_lind
nu blev jag nyfiken, måste kolla det. ska jag bara söka "msn" eller?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=520288

Fast Flashbacks sökfunktion är värdelös, men använder man site: flashback.info går det i alla fall att söka fram.
Citera
2007-09-12, 23:16
Medlem
je_linds avatar
tack !

Citat:
Ursprungligen postat av rdj
http://www.flashback.org/showthread.php?t=520288

Fast Flashbacks sökfunktion är värdelös, men använder man site: flashback.info går det i alla fall att söka fram.
Citera
2007-09-14, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n
Blev dock tvingad idag att uppdatera till Live-dyngan. Kunde inte logga in annars
Citera
2007-09-14, 02:40
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Blev dock tvingad idag att uppdatera till Live-dyngan. Kunde inte logga in annars

Går att komma förbi det genom att leta upp MSN-exen och ändra kompabilitetsläge till Win2000.

OnT: Jag använder MSN 6.2 och lär göra det så länge det är möjligt. Trodde jag blev tvungen att byta upp till Live idag, men sen kom någon på ovanstående lösning så då var den dagen räddad. När tragedin väl är här och inga genvägar finns kvar, då byter jag klient direkt.
Citera
2007-09-14, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Går att komma förbi det genom att leta upp MSN-exen och ändra kompabilitetsläge till Win2000.

OnT: Jag använder MSN 6.2 och lär göra det så länge det är möjligt. Trodde jag blev tvungen att byta upp till Live idag, men sen kom någon på ovanstående lösning så då var den dagen räddad. När tragedin väl är här och inga genvägar finns kvar, då byter jag klient direkt.
Synd att jag fick veta det nu
Vet du om det är möjligt att avinstallera Live och slänga in 7,5an med bibehållna smileys samt inställningar??
Har ingen vidare dator och Live sätter sig direkt som sirap, precis som jag misstänkte. Kollektivt självmord genom Live
Citera
2007-09-14, 11:34
Medlem
JohnMiltons avatar
Citat:
Vet du om det är möjligt att avinstallera Live och slänga in 7,5an med bibehållna smileys samt inställningar??
Har ingen vidare dator och Live sätter sig direkt som sirap, precis som jag misstänkte. Kollektivt självmord genom Live
Tror tyvärr inte man kan spara smileys osv genom ominstallationer :/ Aldrig funkat för mig i alla fall, men å andra sidan gör jag säkert nåt fel.

Kör 7.5 med plus(fast allt utom att den ska plinga när nån går offline avstängt) och stuffplug så man ser när connections öppnas och får 5000 teckens meddelanden, eller hur mycket det nu var.
Citera
2007-09-14, 17:43
Medlem
irrus avatar
Ett tips är ju att ta ett kik på den här sidan:

http://apatch.org/

Är ett program som låter en konfigurera i stort sett hela layouten i MSN. Lägga till och ta bort allt skit man inte vill ha, såsom reklam osv.
Citera
2007-09-14, 22:11
Medlem
je_linds avatar
här har du 7,5:an. tror att smilisarna finns kvar. det fanns det när jag installerade den

http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=sv

Citat:
Citera
2007-09-14, 22:20
Medlem
Jag ladda hem ett ganska bra program till live messenger

Det hette ungefär messenger discovery, det bästa är när man ser ifall en kontakt öppnar din msn ruta, och ifall det är någon störande person somer man inte vill prata med så hinner man snabbt klicka på ett komando och kör visa som offline.

Programmet visar även när folk har tagit bort dig från deras msn lista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in