2007-09-15, 14:26
Medlem
je_linds avatar
skicka länken

Citat:
Ursprungligen postat av Tius
Jag ladda hem ett ganska bra program till live messenger

Det hette ungefär messenger discovery, det bästa är när man ser ifall en kontakt öppnar din msn ruta, och ifall det är någon störande person somer man inte vill prata med så hinner man snabbt klicka på ett komando och kör visa som offline.

Programmet visar även när folk har tagit bort dig från deras msn lista
Citera
2007-09-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilton
Tror tyvärr inte man kan spara smileys osv genom ominstallationer :/ Aldrig funkat för mig i alla fall, men å andra sidan gör jag säkert nåt fel.

Kör 7.5 med plus(fast allt utom att den ska plinga när nån går offline avstängt) och stuffplug så man ser när connections öppnas och får 5000 teckens meddelanden, eller hur mycket det nu var.
Citat:
Jag ladda hem ett ganska bra program till live messenger

Det hette ungefär messenger discovery, det bästa är när man ser ifall en kontakt öppnar din msn ruta, och ifall det är någon störande person somer man inte vill prata med så hinner man snabbt klicka på ett komando och kör visa som offline.

Programmet visar även när folk har tagit bort dig från deras msn lista
Tack för tipsen, men gått över till Trillian nu

Live Msn är ju bara för mycket! Dynga i sin renaste form!
Citera
2007-09-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av je_lind
skicka länken
http://live.msgdiscovery.com/
Citera
2007-09-15, 17:11
Medlem
Använder Live Messenger.. Använde 7.5 fram tills igår/förrgår då jag blev tvingad.. Läser nu i tråden att man kan fixxa det:/.. Jaja, bara å byta tebax.. Använder ändå inga smileys förutom de vanliga.. Favvoriten är LÄTT 7.5.. Men nu har jag en fråga:
I 7.5 så, utan att jag bytt inställningar, sparades INTE mina konversationsloggar, men alla andra som höll på sparades.. Så om kompis/flickvän gått in kunde man kolla vad de skrivit.. Smidigt som faan, men vet inte hur jag lyckades:S.. Kan någon hjälpa att få tillbaka den funktionen?? (älskar att läsa andras medelanden.. Speciellt vad de skriver om man traskar iväg nåra sekunder)

EDIT: alltså om de gått in på MIN dator.. Missuppfatta inte att jag hade nått superprogram.. Jag hade bara sparakonversationsloggar, men mina konversationsloggar blev aldrig sparade
Citera
2007-09-15, 22:45
Medlem
je_linds avatar
vågar man hämta hem denna msn? har du haft strul med den nån gång? hur länge har du haft den?

Citat:
http://live.msgdiscovery.com/
Citera
2007-09-15, 22:55
Medlem
Ballenas avatar
Om man tycker om att pilla lite så är Miranda IM ett mycket trevligt program. Men det kan ta bli en hel del problem och mycket arbete som man måste lägga ner för att få allt att fungera om man har många plugins.

Nydligen har jag gått över till att använda Chattklienten Pidgin, tidigare Gaim. En mycket bra IM-klient jag kan rekommendera - www.pidgin.im
Citera
2007-09-16, 00:07
Medlem
esset21s avatar
Citat:
vågar man hämta hem denna msn? har du haft strul med den nån gång? hur länge har du haft den?

Jag har använt den länge och nu funkar den jättebra! Hade lite problem i början men mailade dem och fick svar samma dag och fixade till problemet. Sen dess har det inte varit några problem alls. Superbra metod, den funkar även när man är inloggad som offline, asså man ser vem som öppnar ett konversations förnster mm. Superbra!
Citera
2007-09-16, 07:54
Medlem
je_linds avatar
okej. måste jag avinstallera msn live messenger först innan jag installerar denna?

Citat:
Ursprungligen postat av esset21
Jag har använt den länge och nu funkar den jättebra! Hade lite problem i början men mailade dem och fick svar samma dag och fixade till problemet. Sen dess har det inte varit några problem alls. Superbra metod, den funkar även när man är inloggad som offline, asså man ser vem som öppnar ett konversations förnster mm. Superbra!
Citera
2007-09-16, 11:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
okej. måste jag avinstallera msn live messenger först innan jag installerar denna?

Nopp bara att installera.
Citera
2007-09-16, 11:27
Medlem
lill-mes avatar
GaiM
Citera
2007-09-16, 11:39
Medlem
Kör Pidgin på Windows XP.
Citera
2007-09-16, 12:44