Har tränat styrketräning sedan jag var 13-14 år. Känner att tekniken börjar sitta riktigt perfekt just nu. Är nu 18 år och tänker satsa hårt på att träna upp mig i framförallt volym och givetvis viktökning.
Så mitt dilemma är hur många vilodagar jag skall ha i veckan.
Just nu kör jag:
Måndagar: Bröst
Tisdagar: Bröst
Onsdagar: Vilodag
Torsdagar: Ben, rygg, biceps, triceps, axlar
Fredagar: Ben, rygg, biceps, triceps, axlar
Lördagar: Bröst
Söndagar: Vilodag
Ett problem jag hade förr om åren var att jag fick tennis och golfarmbåge när jag tränade hårt. Nu känner jag mig mer skonad från problemet än förr, men känner att det kan fresta på rätt hårt nu när man börjar komma upp i tyngre vikter (körde i förrgår 3rep på 100kg, max hittills).
Så vad säger ni här på flashback? Hur många vilodagar är det ultimata? Som ni märker fokuserar jag på bröst, dock är jag ingen discogymmare heller
Förövrigt så tar jag kreatin, 3 skopor triple whey fuel (60gp) om dagen, dricker 2 liter mjölk om dagen (70gp), 500g keso om dagen (60gp) + lunch och middag.
Anledning till att jag öser på med protein är att jag märkte nyligen att jag legat och kört på runt 50gp om dagen, och ändå haft stor muskeltillväxt. Så hoppas det blir ännu mer resultat med desto mer protein.
Mvh, Bob Dylan