• 1
  • 2
2007-09-11, 21:08
Medlem
Bob-Dylans avatar
Har tränat styrketräning sedan jag var 13-14 år. Känner att tekniken börjar sitta riktigt perfekt just nu. Är nu 18 år och tänker satsa hårt på att träna upp mig i framförallt volym och givetvis viktökning.

Så mitt dilemma är hur många vilodagar jag skall ha i veckan.
Just nu kör jag:
Måndagar: Bröst
Tisdagar: Bröst
Onsdagar: Vilodag
Torsdagar: Ben, rygg, biceps, triceps, axlar
Fredagar: Ben, rygg, biceps, triceps, axlar
Lördagar: Bröst
Söndagar: Vilodag

Ett problem jag hade förr om åren var att jag fick tennis och golfarmbåge när jag tränade hårt. Nu känner jag mig mer skonad från problemet än förr, men känner att det kan fresta på rätt hårt nu när man börjar komma upp i tyngre vikter (körde i förrgår 3rep på 100kg, max hittills).
Så vad säger ni här på flashback? Hur många vilodagar är det ultimata? Som ni märker fokuserar jag på bröst, dock är jag ingen discogymmare heller

Förövrigt så tar jag kreatin, 3 skopor triple whey fuel (60gp) om dagen, dricker 2 liter mjölk om dagen (70gp), 500g keso om dagen (60gp) + lunch och middag.
Anledning till att jag öser på med protein är att jag märkte nyligen att jag legat och kört på runt 50gp om dagen, och ändå haft stor muskeltillväxt. Så hoppas det blir ännu mer resultat med desto mer protein.

Mvh, Bob Dylan
Citera
2007-09-11, 21:20
Medlem
Ser ett uppenbart fel här... varför kör du bröst två dagar i rad?
Vansinne! Samma med rygg och biceps. Ganska uppenbara nybörjarfel.
Citera
2007-09-11, 21:24
Medlem
tapirs avatar
underbart upplägg, let's see those boobs dance!
Citera
2007-09-11, 21:45
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Ser ett uppenbart fel här... varför kör du bröst två dagar i rad?
Vansinne! Samma med rygg och biceps. Ganska uppenbara nybörjarfel.

Kan du säga mer specifikt vad som är fel med det? Är det att jag andra dagen inte klarar av samma belastning som dagen innan eller?
Utveckla tack
Citera
2007-09-11, 21:46
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
underbart upplägg, let's see those boobs dance!

Dom dansar redan...
Rätt kul när folk går runt och tafsar en på brösten.
Skämt åsido, bröst är den mest imponerande muskulaturen i kroppen, enligt mig. Dessutom har jag fastnat för bänkpress övningarna.
Citera
2007-09-11, 21:53
Medlem
Jacobellis avatar
wtf? :S

kör du bröst 3 dagar i veckan?
det är när man vilar muskeln man bygger den, köra bröst 2 dagar i rad känns lite overkill
om du tvunget måste köra bröst 3 dagar i veckan så kan du väl iaf placera ut dom så att dom inte ligger dagen efter varandra?

lycka till med träningen iaf
Citera
2007-09-11, 21:58
Medlem
deletedsmacks avatar
Kan inte dina bröstmuskler gå "sönder"?
Citera
2007-09-11, 22:01
Medlem
SMD FBs avatar
träna ALDRIG samma muskelgrupp 2 dar i rad du kommer bara bryta ner muskeln då.. många splittar upp kroppen då man tränar varje muskelgrupp en dag i veckan. det brukar oftast vara mer lönsamt för nybörjare att ha helkroppspass 3 dar i veckar, eller varannan dag..

dessutom tränar du triceps 5 dagar i veckan vilket var grädden på moset du använder triceps aktivt när du kör bröst å biceps när du kör rygg..
Citera
2007-09-11, 22:06
Medlem
Herrejävlar Ett förslag. Läs på om de mest grundläggande sakerna vettja.
Citera
2007-09-11, 22:12
Medlem
tapirs avatar
Fan vilka kärringar alla på dethär forumet är som snackar om att musklerna måste vila och att två dagar i rad är livsfarligt.. Kroppen fungerar inte på ett sätt och ett sätt endast. Man kan med fördel pressa något två dagar i rad.
Citera
2007-09-11, 22:13
Medlem
Tjaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Har tränat styrketräning sedan jag var 13-14 år. Känner att tekniken börjar sitta riktigt perfekt just nu. Är nu 18 år och tänker satsa hårt på att träna upp mig i framförallt volym och givetvis viktökning.

Så mitt dilemma är hur många vilodagar jag skall ha i veckan.
Just nu kör jag:
Måndagar: Bröst
Tisdagar: Bröst
Onsdagar: Vilodag
Torsdagar: Ben, rygg, biceps, triceps, axlar
Fredagar: Ben, rygg, biceps, triceps, axlar
Lördagar: Bröst
Söndagar: Vilodag

Ett problem jag hade förr om åren var att jag fick tennis och golfarmbåge när jag tränade hårt. Nu känner jag mig mer skonad från problemet än förr, men känner att det kan fresta på rätt hårt nu när man börjar komma upp i tyngre vikter (körde i förrgår 3rep på 100kg, max hittills).
Så vad säger ni här på flashback? Hur många vilodagar är det ultimata? Som ni märker fokuserar jag på bröst, dock är jag ingen discogymmare heller

Förövrigt så tar jag kreatin, 3 skopor triple whey fuel (60gp) om dagen, dricker 2 liter mjölk om dagen (70gp), 500g keso om dagen (60gp) + lunch och middag.
Anledning till att jag öser på med protein är att jag märkte nyligen att jag legat och kört på runt 50gp om dagen, och ändå haft stor muskeltillväxt. Så hoppas det blir ännu mer resultat med desto mer protein.

Mvh, Bob Dylan

Tjena boban.

För att få ut maximalt, ska du träna stenhårt 1 dag i veckan, sen vila muskeln, du kan inte köra bröst två dagar i rad, det är barbariskt, kör du bröst dag1 ska du vila den så mycket som möjligt tex genom att köra ben nästa dag, som inte alls tar på dina bröst som du träna gårdagen med.
Titta på mitt schema så ser du hur alla muskler får vila ut MAXIMALT:

Måndag: Bröst, biceps
Tisdag:
Onsdag: Ben, mage
Torsdag:
Fredag: Axlar, triceps
Lördag:
Söndag: rygg

Lycka till !
Citera
2007-09-11, 22:39
Medlem
zyxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaro
Tjena boban.

För att få ut maximalt, ska du träna stenhårt 1 dag i veckan, sen vila muskeln, du kan inte köra bröst två dagar i rad, det är barbariskt, kör du bröst dag1 ska du vila den så mycket som möjligt tex genom att köra ben nästa dag, som inte alls tar på dina bröst som du träna gårdagen med.
Titta på mitt schema så ser du hur alla muskler får vila ut MAXIMALT:

Måndag: Bröst, biceps
Tisdag:
Onsdag: Ben, mage
Torsdag:
Fredag: Axlar, triceps
Lördag:
Söndag: rygg

Lycka till !

Ska man vara petig så är inte till schema helt optimalt heller. Nu vet jag i och för sig inte hur ditt ryggpass ser ut, men troligtvis aktvierar du biceps ihärdigt på ditt ryggpass och biceps tränade du dagen innan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in