2007-09-11, 00:16
Medlem
Försöksdjurs avatar
Köper lite då och då. Men så klart...man laddar ju hem skivan först och hör om det är nått man ska ha
Citera
2007-09-11, 00:17
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nash
Jag själv har gått över till nätradio helt och hållet. Det som skivbolagen släpper intressear mig inte. Verkar bara vara idol"artister" som ska få spelas i dagens radio.

Då söker du på fel ställen.
Citera
2007-09-11, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Köper ingen CD-Skivor längre?!

Inte jag i alla fall. Det skulle i så fall vara speciella skivor som man länge har sett fram emot, men det är sällan faktiskt. Det slutar ofta med en tur till Oink.cd där man hittar det mesta i kanonkvalité.

Om jag känner att jag vill sponsra en artist/grupp som precis fått skivkontrakt och behöver en push, då kan jag tänka mig det. Men jag har inte köpt en skiva på flera år.
Det är nya tider - jag kan istället lägga pengarna på krogen, resor eller något annat trevligt. Allt finns framför näsan på en, och med några klick så har man albumet gratis.

Fast jag måste säga att det var trevligare förr när man la ut 150-200 kr på en skiva och uppskattade den på ett annat sätt. Nu känner man sig väldigt bortskämd. Dock är det inget hållbart argument för att börja köpa igen.
Citera
2007-09-11, 00:18
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nash
Enligt branchen själva uppgick under 2006 CD-försäljningen till 825 miljoner kronor. Försäljningen av CD-album har gått ner med 53 % eller cirka 800 miljoner kronor sedan 2000.

Jag själv har gått över till nätradio helt och hållet. Det som skivbolagen släpper intressear mig inte. Verkar bara vara idol"artister" som ska få spelas i dagens radio.

Ja, för det finns ju inte hur många bolag som helst?
Citera
2007-09-11, 00:18
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Jewelfinger
Dock inte så mycket som jag skulle önska då jag som student ju faktiskt har rätt begränsad inkomst
Jo, det är ju klart att vissa helt enkelt inte kan.
Citera
2007-09-11, 00:20
Medlem
LaResistances avatar
Köper både CD's och vinyler. Visst tankar man men det man fastnar för köper man ju sen. Det ska vara original, om man så får importera det själv från staterna .

MP3 är ju oftast sunkigt, dessutom så håller jag med en av de föregående, det är fan så mycket roligare att ha skivan i sin ägo än några sunkiga filer Nisse 12 år har suttit och rippat nere i pappas källare.
Citera
2007-09-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Ja, för det finns ju inte hur många bolag som helst?

Mainstreambolagen skulle jag skrivit.

Och klart att en hel del av det som spelas på nätradio ligger på skivbolag men jag har inte orken att leta efter artister som finns på något independentbolag och oftast måste beställas från utlandet.
Citera
2007-09-11, 00:25
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaResistance
det är fan så mycket roligare att ha skivan i sin ägo än några sunkiga filer Nisse 12 år har suttit och rippat nere i pappas källare.

Det är precis så jag känner!
Citera
2007-09-11, 00:30
Medlem
Jag köper cd-skivor! Oftast brukar jag dra hem nån ny platta, om jag gillar det jag hör så köper jag den utan tvekan. Det hör ju till ett hem att ha en skaplig cd-hylla anser jag. Fan det värsta jag vet är när folk laddar hem, printar ut cd-covers och gör det till en skiva och sätter i skivhyllan, så jävla fult och pinsamt...usch!
Citera
2007-09-11, 00:34
Moderator
Popesizes avatar
Jag köper skivor fortfarande... Nätets nedladdning använder jag mest när det är låtar som inte direkt går att hitta i butikerna, eller om det bara är någon enstaka låt. Annars så köper jag skivorna. Speciellt om det är en artist jag verkligen gillar och vill stödja.
Citera
2007-09-11, 01:40
Medlem
Airbuzzs avatar
Har haft en paus på ganska många år, men nu köper jag CD igen. Kanske 3-4 st i månaden, beroende på hur mycket pengar jag har.
Citera
2007-09-11, 01:49
Bannlyst
Köper endast Metallicas skivor, allt annat bränner jag ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in