2007-09-11, 01:52
Medlem
526s avatar
Viss musik funkar bättre på cd tycker jag. Tex reagge. Djupare fetare bas med okompimerat cd ljud.
Citera
2007-09-11, 01:52
Medlem
st0ckiss avatar
Dom enda skivor jag köper, är från mindre band/wp scenen. Band som inte är signade av stora världsomspännande bolag i stil med Thule, Tattooed Motherfuckers, Heroes osv.

Dom andra stora jävla nötterna får sina stålar iaf, för musik som dessutom är massproducerad och helt enkelt så jävla urusel att det borde vara olagligtatt spela det ens,
Citera
2007-09-11, 04:12
Medlem
Outlaw&Folkhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Viss musik funkar bättre på cd tycker jag. Tex reagge. Djupare fetare bas med okompimerat cd ljud.

...För att inte tala om att man med cd får ett mycket luftigare, mer högupplöst ljud. Låter mindre ansträngt.

Självklart köper jag cd-skivor, och det kommer jag fortsätta med. Huruvida det stöder bandet, det struntar jag i.

Bättre ljud, skönare känsla och inredning.
Citera
2007-09-11, 04:55
Medlem
Freakyweiges avatar
Jag köper inte bara CDs och vinyler i mängder, jag köper också sunkiga demokassetter som trycktes i 88 ex av någon jävel i Ukraina på 90-talet. Jag köper nästan aldrig något från större bolag, men det är mest för att de aldrig har musik som jag gillar.
Citera
2007-09-11, 11:49
Medlem
Jag köper endast album om det är ett riktigt jävla fuckin'-bra album ifrån ett legendariskt jävla band...
Citera
2007-09-11, 12:30
Medlem
Don Cribiaris avatar
Jag köper nog 30-60 skivor varje år. De flesta begagnade, kanske 10-15 nya. Fast den mesta musiken jag lyssnar på laddar jag ner. Det är sällan jag köper ett album utan att först ha lyssnat på det olagligt nerladdat.

Vissa rariteter vill man ha i sin skivsamling helt enkelt. Det är en svårförklarlig och skön känsla att ha ett riktigt köp-ex av ett album man tycker om.
Citera
2007-09-11, 12:34
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Jorå. Men bara när de är något riktigt bra och om de går och få tag på. Brukar ladda ner först och kolla. Sen om de går och få tag på skivan så köper jag den lätt! Dock brukar de vara rätt svårt o få tag på cd's med den musiken jag lyssnar på.. Så de blir lätt mp3.. tyvärr.
Citera
2007-09-11, 12:34
Medlem
När jag var yngre köpte jag skivor hela tiden, spenderade ALLT på skivor.
I dagsläget, fattig student som man är, så laddar jag ner allt.
Citera
2007-09-11, 13:54
Medlem
Har inte köpt en cd på flera år.

För det första så har jag ej någon riktigt bra cd-spelare, sen är jag dålig att förvara mina skivor, så dom går sönder direkt och sen går det så mycket snabbare att dra hem en skiva från nätet.

Men jag skulle gärna ha köpt musik på nätet om priset låg på en acceptabel nivå och om artisterna fick en större andel av intäkterna.
Citera
2007-09-11, 13:58
Medlem
Tandkolls avatar
Jag tjackar säkert 30 skivor per månad...
Citera
2007-09-11, 14:33
Bannlyst
Jag laddar hem MP3 om jag ska lyssna på datorn,
ska jag lyssna i stereon eller freestylen blir det att jag tankar
FLAC och bränner på CD köper jag skivor så köper jag billiga VINYLER istället!

Inte lika kul att köpa cd när man kan tanka, vinyl däremot går inte tanka
på samma sätt, stort omslag m.m.

KÖPA=VINYL . TANKA=MP3 . BRÄNNA=FLAC

Har ingen modern mp3spelare som klarar flac wav och sånt
Citera
2007-09-11, 14:40
Medlem
Långhårs avatar
Jag köper cd:n och LP:n ibland också. Det jag laddar ner är nåt jag bara tycker litet om. Nån mainstream hit som har fastnat i huvet eller dylikt. Man går ju miste om så mycket med att ladda ner. Fodralet, samt känslan att finkamma skivaffärer och hitta fynd för att nämna några exempel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in