• 1
  • 2
2007-09-10, 23:41
Medlem
Cherokees avatar
frågan är enkel - du känner inte kinesen men får se på ett plasma tv framför dig hur han sprängs i bitar och det händer verkligen... men du blir inte straffad på något sätt och 1milj kr sätts in på ditt bankkonto.
2007-09-10, 23:42
Medlem
En sådär 20ggr kanske. Bryr mig inte om personen i fråga och kina är dessutom överbefolkat
2007-09-10, 23:44
Medlem
000000000000
2007-09-10, 23:46
Medlem
Professorn_123s avatar
vem vet

Det var en annorlunda fråga, men dock värd att tänkas på... Då de flesta skulle kunna göra många konstiga grejor när stora belopp pengar är inblandade. Där är givetvis jag inräknad, alla vill få det bättre och pengar underlättar.
2007-09-11, 00:00
Medlem
Al Gores avatar
hmmmmm!!!
lätt att sitta här och säga 100 ggr men det skulle kanske bli svårare efter att man sett första kinesen flyga i luften, jag tror dock att jag skulle trycka några ggr i alla fall.....
2007-09-11, 00:02
Moderator
MondoBizarros avatar
3 ggr.
Känns lagom.

(Å andra sidan...vilket snart kommer upp, så skulle ju detta inte fungera för det finns mer människor med en önskan om snabba pengar än med empati mot en, eller som i mitt fall 3, stackars kineser. Men visst, skulle Kamprad sponsra det hela, gammal nazist som han är och därmed kanske inte så empatisk mot utomeuropeer, så skulle det ju räcka till en hel del. )
2007-09-11, 00:02
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Jag är för paranoid för att kunna göra det. Det finns säkert en baktanke. Det gör det alltid, det skulle drabba mig själv på något fiffigt sätt liktförbannat.
2007-09-11, 00:12
Medlem
Rallans avatar
Skulle jag väl komma över spärren att trycka en gång skulle jag nog fortsätta trycka 1.7 miljardär gånger.
2007-09-11, 00:17
Medlem
terrieterries avatar
Jag tror att de flesta inte skulle trycka någon gång. Det anses ju, inte förvånande, coolt här på FB att vara cynisk och kallsinnig... Men de flesta människor är inte det när det väl kommer till kritan.

Att döda en varelse tvekar de flesta människor inför. Att döda en människa tvekar nästa alla inför.

Att se på TV att någon dör är en sak... Men att medvetet orsaka att en människa dör är något helt annat.
mvh

tt
2007-09-11, 00:25
Medlem
Jag hade tryckt tills jag hade kunnat starta ett eget rymdprogram med anställda och allt och dessutom göra vad jag vill för resten av mitt liv, utöver rymdprogrammet.
2007-09-11, 00:27
Medlem
ittebittes avatar
En kines hit eller dit påverkar mig inte. MEN, om det nu finns ett helvete skulle jag ha direktkvalificerat mig dit genom en sån handling. Så fastän jag är agnostiker... jag skulle inte göra det. Av religiösa skäl. Shit, jag trodde aldrig att jag skulle se mig själv skriva det.
2007-09-11, 00:30
Medlem
Höjas avatar
Varför måste det vara just en kines? kunde det inte varit en indier, eller någon vit människa?

Och som tidigare nämnt i tråden, så är det lätt att skryta om att man skulle trycka många gånger bara för pengarna, personligen finner jag dock att det första trycket måste vara svårast, man är oskyldig och ingen mördare fram tills det första trycket, klarar man av detta så blir det nog lättare med tiden.

Dock skulle ju inte några miljoner vara fel, problemet är ju att man blir trött i fingrarna av att trycka på knappar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in