• 1
  • 2
2007-09-11, 00:32
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittebitte
En kines hit eller dit påverkar mig inte. MEN, om det nu finns ett helvete skulle jag ha direktkvalificerat mig dit genom en sån handling. Så fastän jag är agnostiker... jag skulle inte göra det. Av religiösa skäl. Shit, jag trodde aldrig att jag skulle se mig själv skriva det.

Tryck på du, det finns inget helvete.
Eller himmel, för den delen.
2007-09-11, 00:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Man kan också tänka sig en riktig altruist som ger sig själv uppdraget att trycka så mycket han bara hinner med och sen använda pengarna till att rädda så många människor han bara kan från svält och fattigdom, vilket underbart sätt att frälsa världen på! Med den givna informationen kan det alltså vara gott att döda människor. Allt är möjligt så länge vi står inför en hypotetisk situation.
2007-09-11, 00:37
Medlem
Ad Astras avatar
Nu får det för fan räcka med de här tramstrådarna.

Människan är mindre benägen att känna empati med människor som är geografiskt långt borta än med människor som är geografiskt nära.

Människan är mindre benägen att känna empati med människor som är känslomässigt obundna till en än med människor som är känslomässigt bundna till en.

Om någon fortfarande tycker att det är konstigt finns det tyvärr inget jag kan göra. Men sluta starta meningslösa trådar där svaren redan är på förhand givna.

Tack.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in