Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-13, 23:44
Medlem
Eitzels avatar
Nej det var väl inget av de bättre avsnitten precis. Jag brast inte ut gapskratt en enda gång utan det enda tillfället jag skrattade lite högt var när Charlie ylade: -''Cats (do) not obey by the laws of nature''

Jag misstänker att humorn och elakheten fungerar bäst när huvudpersonerna (i all sin självupptagenhet och oförmåga att empatisera med andra människor) på ett eller annat sätt drabbar samman med andra eller när Charlie är måltavlan för allsköns jävelskap.
Citera
2009-11-13, 23:45
Medlem
ironmaidengeeks avatar
Fan va jag skrattade då Frank klättrade ur soffan
Fast säsong 5 är bra dålig...
Citera
2009-11-14, 00:22
Medlem
fredrocks avatar
jag gillade det här avsnittet, älskade det dock inte, men bra nog.

vad jag inte gillar med den här säsongen är att dennis har blivit så babblig på nåt sätt, och att dee alltid verkar ha nån egen separat grej istället för att vara mer involverad i vad de andra gör. och den är inte lika bra som 1-3 såklart, men ungefär lika bra som fyran än sålänge.
Citera
2009-11-14, 01:32
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Jag vet inte jag... I avsnittet "Mac bangs the waitress" så är ju Mac och Charlie bästa vänner, och Dennis får ingen Walkie Talkie. Fast det kan ju vara för att Mac var arg på Charlie i det avsnittet. Men ändå, Mac och Charlie är ju vänner sen barnsben, medan Dennis var en popular guy, och Mac och Charlie satt i källaren och sniffade lim i ungdomen.

Jag vet inte jag...
Citera
2009-11-14, 03:25
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Jag vet inte jag... I avsnittet "Mac bangs the waitress" så är ju Mac och Charlie bästa vänner, och Dennis får ingen Walkie Talkie. Fast det kan ju vara för att Mac var arg på Charlie i det avsnittet. Men ändå, Mac och Charlie är ju vänner sen barnsben, medan Dennis var en popular guy, och Mac och Charlie satt i källaren och sniffade lim i ungdomen.

Jag vet inte jag...
nja, charlie ser mac som sin bästa vän, men du verkar ha glömt bort scenen då dennis får en walkie talkie av mac medan charlie sover. mac säger då att han och dennis är blodsbröder.
Citera
2009-11-14, 16:37
Medlem
hesoyams avatar
Såg just senaste, riktigt skönt avsnitt

Dags att se julavsnittet snart!
Citera
2009-11-14, 16:43
Medlem
tramtorskens avatar
Helt klart en av de bästa serier, ska ladda hem nya säsongen.
Citera
2009-11-14, 20:04
Medlem
Oneofakinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesoyam
Såg just senaste, riktigt skönt avsnitt

Dags att se julavsnittet snart!

Julavsnittet är så innihelvete roligt! Såg det igår och har inte skrattat så mycket på ett bra tag. Det är inte konstigt att de är lite knäppa efter vad de har fått stå ut med som små
Citera
2009-11-14, 21:30
Medlem
Eitzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oneofakind
Julavsnittet är så innihelvete roligt! Såg det igår och har inte skrattat så mycket på ett bra tag. Det är inte konstigt att de är lite knäppa efter vad de har fått stå ut med som små
Som sagt, delen med Frank och soffan var det äckligaste jag sett på bra länge. Vedervärdigt!

Får mig att relatera tillbaka till en gammal skräckfilm man såg som liten grabb utan att föräldrarna visste om det.

VARNING!!! Hör egentligen hemma i MGB-delen (Titta på egen risk):

"Xtro" (1983) http://www.youtube.com/watch?v=6M7oT1l0J0w

Precis som i julavsnittet, med skillnaden att soffan inte blivit påsatt av en alien. Är det bara jag som tycker det eller har det blivit mer äckligheter denna säsongen? Typ Cricketts anemi, Dennis högljudda spya och flummet vid lägenhetssaneringen.
Citera
2009-11-15, 02:47
Medlem
hesoyams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oneofakind

Haha, såg det idag. Höjdpunkten var ju
Citera
2009-11-15, 14:28
Medlem
Frontschweins avatar
OK, nu har jag kraft att välja det bästa avsnittet enligt mig

Det finns så många avsnitt, Gas Crisis-avsnittet var en favorit en längre tid (gruppdynamiken, wildcard osv)

Men, min favorit just nu är...

- The Nightman Cometh

Hittade inte ord för hur episkt de sista 10 minuterna var
Citera
2009-11-15, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontschwein
OK, nu har jag kraft att välja det bästa avsnittet enligt mig

Det finns så många avsnitt, Gas Crisis-avsnittet var en favorit en längre tid (gruppdynamiken, wildcard osv)

Men, min favorit just nu är...

- The Nightman Cometh

Hittade inte ord för hur episkt de sista 10 minuterna var

Ja The nightman Cometh är riktigt bra. Charlies bästa avsnitt.

Senaste avsnittet var halv bra, en del roliga stunder men inte i närheten av tidigare säsonger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in