Flashback bygger pepparkakshus!
2009-03-09, 00:07
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikholm
Håller med, klockren serie! Charlie är lätt roligaste karaktären

Serien vore inte mycket utan Charlie, men Frank är nog den roligaste karaktären. Danny DeVito spelar rollen så sjukt bra. Är jag den ende som tycker att skådespelarna i den här serien är de bästa i någon sitcom?

Killen som spelar Charlie kan nästan börja småflina lite ibland, men han som spelar Mac kör verkligen på med total övertygelse. Och det är grymt hur de kan prata (skrika) i mun på varandra och få det att verka så naturligt.
Citera
2009-03-09, 01:45
Medlem
monoceress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^
Serien vore inte mycket utan Charlie, men Frank är nog den roligaste karaktären. Danny DeVito spelar rollen så sjukt bra. Är jag den ende som tycker att skådespelarna i den här serien är de bästa i någon sitcom?

Killen som spelar Charlie kan nästan börja småflina lite ibland, men han som spelar Mac kör verkligen på med total övertygelse. Och det är grymt hur de kan prata (skrika) i mun på varandra och få det att verka så naturligt.

Håller med fullständigt. Det är en sak att kunna påvisa skådespelartalang i seriösa filmer där många allvarliga känslor är inblandade, men det är mycket svårare att verkligen göra roller i komedier sm får en säga "wow, snyggt skådespeleri". Skulle faktiskt säga att DeVito är i sitt esse här, jag saknar honom hela tiden när jag kollar igenom säsong 1 igen.

Skulle egentligen kunna hålla på hela natten med hur mycket jag älskar denna serie. Sammhällskritiken (eller är det mer än kommentar?), originaliteten i de olika avsnitten, skådespelet, musiken, dialogen etc.

En av de saker jag älskar absolut mest med serien (förutom att den fårmig att rent ut sagt gapskratta) är hur bra skrivna alla karaktärer är. Mac är ett jättebra exempel här, vid en första anblick tror man att han bara är lika dum & elak sm t.ex. Dennis, men när man kollar närmare ser man att han egentligen bara försöker passa in och det är t.om. att man kan relatera till en del saker han gör, det är bara det att det blir så extremt tack vare det umgänge han är i.

Fantastisk serie och jag kommer förmodligen se om alla avsnitt om och om tills den nya säsongen börjar.
Citera
2009-03-09, 02:58
Medlem
dawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heppasvensson
Helt klart, s8 är helt värdelöst.

Någon som vet när säsong 5 kommer ut?

Edit: Charlie och "The waitress" är väl tillsammans i verkligheten?

Japp. Charlie är gift med "the waitress", gifta är även Mac och Dee.
Citera
2009-03-09, 03:46
Medlem
wikholms avatar
Jag tycker det är perfekt också, dom nöter inte ut serien som dom brukar göra med vissa, som tex "The office" , It's always sunny in philly kör på med 8-12 avsnitt per säsong och inte nöter ut det med 20-24 avsnitt, för efter 3-4 säsonger blir det inge roligt, bättre att köra korta säsonger med mer kvalitet:P
Citera
2009-03-09, 04:04
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikholm
Jag tycker det är perfekt också, dom nöter inte ut serien som dom brukar göra med vissa, som tex "The office" , It's always sunny in philly kör på med 8-12 avsnitt per säsong och inte nöter ut det med 20-24 avsnitt, för efter 3-4 säsonger blir det inge roligt, bättre att köra korta säsonger med mer kvalitet:P

Antar att du menar det amerikanska The Office? Det engelska körde de i två säsonger + en julspecial och det var hur bra som helst. Men så är det ju det enda riktiga Office också.
Citera
2009-03-09, 12:33
Medlem
wikholms avatar
Jo, jag menar amerikanska som var skitbra i början och nu är det bara pinsamt
Citera
2009-03-09, 14:50
Medlem
heppasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawn
Japp. Charlie är gift med "the waitress", gifta är även Mac och Dee.
Fan vad oväntat
Citera
2009-03-09, 14:57
Medlem
T-bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
För att dra ett till exempel så finns ju avsnittet när Dee dejtar rapparen och Dennis säger att han är efterbliven varpå Dee säger "I'm not dating a retarded guy.. Am I?" Så kommer titelbilden upp "Dee dates a retarded guy" eller liknande det. Humor i det också
Episodnamnen är ju nästan höjdpunkten på serien. Som när den judiske affärsmannen hade köpt hela byggnaden och ville vräka den. Scenen avbryts av signaturmelodin och texten "The gang goes jihad". Så jävla politiskt fel det kan bli. Skrattade så det kom mjölk ur näsan. Och jag hade inte ens druckit mjölk.
Citera
2009-03-11, 16:09
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monoceres
En av de saker jag älskar absolut mest med serien (förutom att den fårmig att rent ut sagt gapskratta) är hur bra skrivna alla karaktärer är. Mac är ett jättebra exempel här, vid en första anblick tror man att han bara är lika dum & elak sm t.ex. Dennis, men när man kollar närmare ser man att han egentligen bara försöker passa in och det är t.om. att man kan relatera till en del saker han gör, det är bara det att det blir så extremt tack vare det umgänge han är i.

Fantastisk serie och jag kommer förmodligen se om alla avsnitt om och om tills den nya säsongen börjar.

Nja, Mac är nog generellt sett den trögaste förutom Charlie. Men han har ett samvete, vilket som du säger framgår först efter att man studerar honom lite. Charlie verkar också ha ett samvete, även om han saknar förmågan att sätta sig in i andras situation och skilja på rätt och fel.

Ett annat exempel är Dee. Till en början verkar hon smartare och mer moralisk än de andra, och man tycker synd om henne för att hon får ta så mycket skit - men granskar man hennes handlingar så ser man att hon inte är ett dugg bättre än Dennis.

Dennis är en narcissist med sociopatiska drag. Och Frank är bara ett asshole som driver med alla för att få lite underhållning.

Det är så jag har tolkat karaktärerna i alla fall.

Håller precis som du på och ser alla avsnitt om och om igen i väntan på nya.
Senast redigerad av SheriffeN^^ 2009-03-11 kl. 16:13.
Citera
2009-03-14, 20:15
Medlem
Chowies avatar
jag måste ta tillbaka mitt tidigare påstående & härmed säga att jag tycker nog fan säsong 1 är klart bäst.
Citera
2009-03-14, 22:33
Medlem
WildCrawlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chowie
jag måste ta tillbaka mitt tidigare påstående & härmed säga att jag tycker nog fan säsong 1 är klart bäst.
Säsong 1 och 2 är mina favoriter tror jag
Citera
2009-03-15, 01:27
Bannlyst
Jag vet inte varför, men jag äcklas av den här serien. Kan alltså inte kolla på den för jag får sådana där äckel känslor.

Tror det är p.g.a. de svaga karaktärerna i serien, eller något. Nej fan jag vet inte. Jag vet dock att jag äcklas något utav bara helvete av att kolla på skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in