Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^
Serien vore inte mycket utan Charlie, men Frank är nog den roligaste karaktären. Danny DeVito spelar rollen så sjukt bra. Är jag den ende som tycker att skådespelarna i den här serien är de bästa i någon sitcom?
Killen som spelar Charlie kan nästan börja småflina lite ibland, men han som spelar Mac kör verkligen på med total övertygelse. Och det är grymt hur de kan prata (skrika) i mun på varandra och få det att verka så naturligt.
Håller med fullständigt. Det är en sak att kunna påvisa skådespelartalang i seriösa filmer där många allvarliga känslor är inblandade, men det är mycket svårare att verkligen göra roller i komedier sm får en säga "wow, snyggt skådespeleri". Skulle faktiskt säga att DeVito är i sitt esse här, jag saknar honom hela tiden när jag kollar igenom säsong 1 igen.
Skulle egentligen kunna hålla på hela natten med hur mycket jag älskar denna serie. Sammhällskritiken (eller är det mer än kommentar?), originaliteten i de olika avsnitten, skådespelet, musiken, dialogen etc.
En av de saker jag älskar absolut mest med serien (förutom att den fårmig att rent ut sagt gapskratta) är hur bra skrivna alla karaktärer är. Mac är ett jättebra exempel här, vid en första anblick tror man att han bara är lika dum & elak sm t.ex. Dennis, men när man kollar närmare ser man att han egentligen bara försöker passa in och det är t.om. att man kan relatera till en del saker han gör, det är bara det att det blir så extremt tack vare det umgänge han är i.
Fantastisk serie och jag kommer förmodligen se om alla avsnitt om och om tills den nya säsongen börjar.