2007-09-16, 21:26
Medlem
Moshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Hur menar du att den blir mindre?
Tar man bort något så kan det ju inte bli lika mycket kvar
sedan att det antagligen spelar mindre roll när man är "Reday For Action" är en annan sak
Citera
2007-09-16, 21:27
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosh
Tar man bort något så kan det ju inte bli lika mycket kvar
sedan att det antagligen spelar mindre roll när man är "Reday For Action" är en annan sak

Jag har svårt att se att den tunna förhuden har någon nämnvärd effekt på storleken på en kuk i erektion. Men du kanske menade en kuk i slak tillstånd?
Citera
2007-09-16, 21:40
Medlem
Moshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Sant, men som sagt, problemen för de omskurna är i stort sett obefintliga. Att kalla det könsstympning och jämställa med kvinnlig omskärelse känns väldigt krystat. Du har förstås rätt i att icke medcinskt motiverade kirurgiska ingrepp inte bör utföras på någon utan deras uttryckliga samtycke men jag kan tycka att det finns viktigare saker att oroa sig för i världen än just manlig omskärelse.
Jag vet inte om jag tycker det är så krystat, det är i princip samma sak vi talar om, visst konsekvenserna är i regel är värre, men det handlar i grund och botten om att man berövar någon på det personliga valet, och i det fallet kan man inte säga att kvinnlig omskärelse är värre än manlig.

Och visst finns det värre problem i världen, men det gör inte det ena mer rätt än det andra
Citera
2007-09-16, 21:41
Medlem
Tanners avatar
Citat:
Jag har svårt att se att den tunna förhuden har någon nämnvärd effekt på storleken på en kuk i erektion. Men du kanske menade en kuk i slak tillstånd?
Läs vad jag skrev. Så visst kan det påverka. Dock inte för alla.
Citera
2007-09-16, 21:43
Medlem
Moshs avatar
Citat:
Skrev aldrig att det skulle göra stor skillnad, men som sagt, tar man bort något kan man inte ha lika mycket kvar
Citera
2007-09-16, 21:54
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
Efter som jag inte ser någon fördel med att kapa bort hela skinnet så tänker jag fortsätta jämföra dessa två saker.

Jag har ju sagt typ 10 gånger att det halverar risken att få AIDS. Sjukdomen är inget jätteproblem i Sverige men nog fan är det en fördel att löpa hälften så stor risk att drabbas av den.
Citera
2007-09-16, 21:59
Medlem
Tanners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogga9
Jag har ju sagt typ 10 gånger att det halverar risken att få AIDS. Sjukdomen är inget jätteproblem i Sverige men nog fan är det en fördel att löpa hälften så stor risk att drabbas av den.
Och man ska inte käka potatischips för då får man cancer. Sen så löper man stor risk för hudcancer genom att vara ute i solen...men man löper även stor risk för cancer om man inte är tillräckligt mycket i solen...osv...bla bla bla.

Orka....
Citera
2007-09-16, 22:00
Medlem
Moshs avatar
Citat:
Finns flera sätt, använd kondom och hålla koll på vart man stoppar den.
Citera
2007-09-16, 22:49
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanner
Citat:

Och man ska inte käka potatischips för då får man cancer. Sen så löper man stor risk för hudcancer genom att vara ute i solen...men man löper även stor risk för cancer om man inte är tillräckligt mycket i solen...osv...bla bla bla.

Orka....

Tanner du har onekligen en poäng. hoppas att han fattar piken du gav... Fast den var tydlig egentligen...

Citat:
Finns flera sätt, använd kondom och hålla koll på vart man stoppar den.

Tror inte många vill begripa detta att kondom finns. Misstänker att de använder "minskade risker för aids om man skär av kragen"-studien på snoppen, som ursäkt för att egentligen slippa kondom.
Citera
2007-09-16, 23:19
Medlem
Moshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Tror inte många vill begripa detta att kondom finns. Misstänker att de använder "minskade risker för aids om man skär av kragen"-studien på snoppen, som ursäkt för att egentligen slippa kondom.

Sedan så minskar ju faktiskt inte risken med att få AIDS bara för att man genomför en omskärning, däremot så kanske risken minkar att få den via sexuell väg iaf vid oskyddat samlag, fast jag kan ha fel, men det är så min skalle får det till iaf
Citera
2007-09-16, 23:27
Medlem
ibumetins avatar
omskärning=bättre sex?

tror de flesta har missat vad tråden handlade om. tänkte påminna om att det handlar om er som e omskurna o tyckte det va bättre sex efter det eller vad ni vet om ämnet omskärning=bättre sex?

inte om vilket som e renligsat.
vad jag ahr kommit fram till är att det oftast e renligare utan förhud. men jag behöver inte veta mer o m det nu. tack för den info men kan vi försöka hålla oss till ämnet!! please

mvh
Citera
2007-09-17, 00:04
Medlem
Empresss avatar
felpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem