2007-09-16, 14:42
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
i urinröret?är du dum i huvudet?jag är omskärd, mitt ollon e fan aldrig smutsigt faktum är att, det är när man har förhud man behöver tvätta ollonet.Och vem fan har problem med att skräp åker in i urinröret?det är ju täppt så länge det inte kommer ut nåt ur snoppen?

ska du spotta ut mer dumma kommentarer eller ska jag börja predika om hur eran fitta funkar så att du kanske förstår hur dum du låter

Ja du jag att kalla någon för dum i huvudet säger mer om dig än mig. Klara du inte av att argumentera utan att använda persoangrepp eller är det avsaknaden av skinnbityen som gör att du inte kan använda hjärnan som sitter c:a 60-80 cm ovanför din könstympade kuk?

Du vet även om din omskurna kuk inte klara av att tänka så långt, det var väl den du tänkte med när du skrev, att det finns något som heter att man kan ta reda på fakta med om vad förhuden har för funktioner mycket enkelt att ta reda på det genom b.la LÄKARE och/eller att studer människans anatomi som jag oxå har gjort när jag läste Biologi B.

Men det är väl klart att det som finns som fakta att tillgå om vad skinnfliken gör för nytta är väl bara lögner för din lilla kuk och din lilla kuks tankeverksamhet, i stället för att använda hjärnan som sitter mellan 60-80 cm ovan för kuken beroende på din längd.

Bara för att du har klarat dig så behöver det inte betyda att det är rätt och riktigt att göra det att stympa könet på barn för den saken skull.

Religösa skäl anser jag är bara omogna argument att använda för att könstympa pojkar i späd ålder.

Vad en vuxen man gör är en sak om han VÄLJER att stympa sig själv. Men vuxna som skall könstympa barn oavsätt om det är pojkar eller flickor som könstympas skall spärras in på menatlsjukhus i synnerhet om de vuxna använder religonen som svepskäl.
Citera
2007-09-16, 16:14
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lärarstudenten
Jag tycker inte att dina argument för att omskära små gossar är rimliga, och du tycker inte att det argument jag anfört för att ta bort blygdläppar på flickor är rimligt.

Dina argument har du hittat på fördelarna med själv, mina finns det vetenskapliga belägg för. Det är en väldigt stor skillnad. Jag förstår er syn på problemet men det här var ännu en jättedålig jämförelse.
Citera
2007-09-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
skitsnack

ja? du har din fakta att lita på,jag har en livserfarenhet?bara för att du suger på snoppar och gillar att ha dom i dej betyder inte att du vet ett skit om dom.Du sitter o säger hur jag ska känna och ska bedömma min situation,FUCK YOU och sköt ditt eget.vafan har du för erfarenheter kring hur det är att ha en omskuren snopp, SNÄLLA BERÄTTA

vem litar du på när man snackar om knark tex? missbrukaren eller boken?
Citera
2007-09-16, 17:02
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
ja? du har din fakta att lita på,jag har en livserfarenhet?bara för att du suger på snoppar och gillar att ha dom i dej betyder inte att du vet ett skit om dom.Du sitter o säger hur jag ska känna och ska bedömma min situation,FUCK YOU och sköt ditt eget

vem litar du på när man snackar om knark tex? missbrukaren eller boken?

I det här fallet litar jag nog hellre på boken än på dig. En livserfarenhet är knappast objektiv, inte sagt att en bok är det heller men den torde oftast vara närmare objektiv.
Citera
2007-09-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
I det här fallet litar jag nog hellre på boken än på dig. En livserfarenhet är knappast objektiv, inte sagt att en bok är det heller men den torde oftast vara närmare objektiv.
´
jag skiter fullständigt i dej och din jävla knopp som du kallar kuk,jag pratade inte med dej för det andra
Citera
2007-09-16, 17:09
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
´
jag skiter fullständigt i dej och din jävla knopp som du kallar kuk,jag pratade inte med dej för det andra

Citera
2007-09-16, 17:33
Medlem
Empresss avatar
Citat:
´

Nej men du pratar knappast för andra killar heller än dig själv. men det fattar väl inte din hjärna (f'låt kuk menar jag för det är den du har bevisat att du tänker med) heller att du inte kan göra..
Citera
2007-09-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Nej men du pratar knappast för andra killar heller än dig själv. men det fattar väl inte din hjärna (f'låt kuk menar jag för det är den du har bevisat att du tänker med) heller att du inte kan göra..

nehe ska du som har en fitta prata me andra killar om hur det är att vara omskärd.......vafan e ditt argument mot mitt?!?!

det enda du har sagt är att jag tänker med snoppen(VILKET man menar med att man går efter sitt behov)jag har sagt till dej att jag är omskärd och har inga men,MEN du din jävla pladderkäft vägrar ju tror på det.

OM det är några som beteer sej efter kroppens behov så är det väl tjejer,"OHHH jag har mens förlåt mej""jag är gravid fattar du hur jobbigt det är buuuhuu""vi tjejer vi är extra känsliga WHÄÄÄ" "barnen i afrika dör,jag grinar!snyft,snyft"whäWWHÄÄÄ Evigt jävla grin och ursäkter om era jävla fitt relaterade problem.men så fort vi män säger "jag va full"eller nå liknande så är det HELT JÄVLA OACCEPTABELT........ja hoppas att du kör ihäl dej ditt jävla socialt missanpassade luder
Citera
2007-09-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogga9
Dina argument har du hittat på fördelarna med själv, mina finns det vetenskapliga belägg för. Det är en väldigt stor skillnad. Jag förstår er syn på problemet men det här var ännu en jättedålig jämförelse.

Men vem bedömer vilka argument som är riktiga?

Det går säkerligen utmärkt att finna argument för kvinnlig omskärelse som hos vissa grupper uppfattas som relevanta, bra och rätt vetenskapliga.

Huvudpoängen är dock att barn inte behöver omskäras. De allra flesta pojkar i Sverige blir inte omskurna, och de lider inga problem av det. Då det är ett irreparabelt ingrepp är omskärelse någonting som den vuxne mannen eller den tonårige killen bör bestämma över. FNs barnkonvention om att alla har rätt till sin egen kropp bär gälla även pojkars förhud.
Citera
2007-09-16, 18:12
Medlem
Empress poäng var väl att bara för att du Robin sluppit undan besvär så betyder det inte att besvären inte finns.
Citera
2007-09-16, 18:17
Medlem
Citat:
Empress poäng var väl att bara för att du Robin sluppit undan besvär så betyder det inte att besvären inte finns.

jaha!!!men vafan anledning för at jag omskärde mej va för att jag hade för trång förhud?så problemet jag hade berodde på att jag HADE förhud
Citera
2007-09-16, 19:08
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
Men vem bedömer vilka argument som är riktiga?

Det går säkerligen utmärkt att finna argument för kvinnlig omskärelse som hos vissa grupper uppfattas som relevanta, bra och rätt vetenskapliga.

Jag tycker fortfarande att du borde sluta att jämföra omskärning med att skära av någons blygläppar. Det är inte ens nästan samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in