Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-10, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RickJames
Ja ollonet är torrt, fast inte tort tort som havrefras direkt men helt klart inget blötdjur.

så ditt ollon har slutat glänsa?!
Citera
2007-09-10, 15:30
Medlem
wastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirFlaw
Har för mig att Penn & Teller hade ett helt avsnitt där de dissar omskärelse.

De dissade mest omskärelse eftersom det numera utförs på ren rutin på spädbarn som inte direkt har något att säga till om. Varför görs det? Det är knappast på grund av några fysiska eller hygieniska fördelar, vilket gör att det är ganska onödigt med ett ingrepp vid födseln.

Omskärelse är ännu en vansinnigt arv från religionen, suck...
Citera
2007-09-10, 15:39
Bannlyst
Om det hänvisas till renlighet så ska även kvinnor omskäras:
Citat:
Förhuden

Som ett skydd för klitoris känsliga ollon, är det mer eller mindre täckt av förhuden, som ofta liknar en mössa i sin utformning. Förhuden har i sin tur förbindelse med de inre blygdläpparna. Under förhuden utsöndras, liksom på de inre blygdläpparna, smegma. Sitter förhuden snävt och är svår att dra tillbaka samlas smegman runt ollonet och kan ge upphov till irritation, vilket lätt orsakar besvär, särskilt hos yngre flickor. Även hos vuxna kvinnor föreligger risken att förhuden tenderar att växa ihop med klitoris ollon.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Klitoris
Citera
2007-09-10, 15:44
Medlem
kafkas avatar
Är jag helt unik?
Min förhud har alltid varit tämligen tillbakadragen och har så vitt jag vet aldrig omslutit ollonet om jag inte dragit den framåt. Den sitter liksom naturligt, i slakt tillstånd, bara några millimeter över ollonkanten och i eregerat tillstånd dras den naturligtvis då helt tillbaka.
Citera
2007-09-10, 15:46
Medlem
RickJamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirFlaw
så ditt ollon har slutat glänsa?!

Mitt ollon slutar aldrig att glänsa

Jag håller med om att den religösa biten är lite skruvad men omskärelse i sig tycker jag är prima ballerina. Lite väl att tvinga någon av religösa skäl, men av sexuella skäl, why not?
Citera
2007-09-10, 15:48
Medlem
Ben Avrahams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafka
Är jag helt unik?
Min förhud har alltid varit tämligen tillbakadragen och har så vitt jag vet aldrig omslutit ollonet om jag inte dragit den framåt. Den sitter liksom naturligt, i slakt tillstånd, bara några millimeter över ollonkanten och i eregerat tillstånd dras den naturligtvis då helt tillbaka.
Samma här. Jag har ingen aning om vad de andra dillar om
Citera
2007-09-10, 15:52
Medlem
Flytande_argots avatar
Könsstympning i form av omskärelse är något som inte hör hemma i ett civiliserat samhälle. Skulle du slita loss ögonlocken också om någon påstod att du såg färger mycket klarare då?
Citera
2007-09-10, 15:54
Bannlyst
jag skulle vilja veta vad kvinnorna på FB tycker om förhud á omskuren.
Giggi? har du några visdomsord?
Citera
2007-09-10, 15:55
Medlem
kafkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben Avraham
Samma här. Jag har ingen aning om vad de andra dillar om

Så, du är också då helt oförstående till fenomenet flänsost? ALDRIG upplevt detta.
Citera
2007-09-10, 15:58
Medlem
Krappfiskarns avatar
Jag är inte omskuren och ingen av de jag haft sex med har klagat något, snarare tvärtom.

Är du omskuren blir du inte automatiskt en bättre knullare.
Citera
2007-09-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Könsstympning i form av omskärelse är något som inte hör hemma i ett civiliserat samhälle. Skulle du slita loss ögonlocken också om någon påstod att du såg färger mycket klarare då?

Nu är du ute och cyklar. Trådskaparen pratar om omskärelse för att förbättra utseende/prestanda eller liknande av hans kuk - inte könsstympning.

Jag har varit omskuren sedan tidig ålder pg.a. för trång förhud. Det har varken varit för- eller nackdelar med det tycker jag. De tjejer jag har varit med har alla sagt att det är trevligare med en omskuren kuk och att de föredrar en sådan.

Om det inte vore för det medicinska ingreppet så skulle jag dock ha föredragit att ha förhud - det är så vi är skapade och det är mest naturligt.
Citera
2007-09-10, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plarre
De tjejer jag har varit med har alla sagt att det är trevligare med en omskuren kuk och att de föredrar en sådan.
Tror du verkligen att de skulle sagt motsatsen till dig

- Du Plarre, fan va ful din kuk är, omskuren och slaktad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in