Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-19, 01:34
Medlem
rogga9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Är jag omskuren vid födslen? Det var mig en nyhet... Mycket mer än vad jag visste om mig själv.

Jag skrev inte att du är omskuren, jag skrev att du inte skulle blivit omskuren utan lobotomerad och med det inte menat att du var omskuren nu. Jag förstår inte ens varför ni tjaffsar om detta, vad skulle jag vinna på att hävda det? Du ville bara väva in det i ditt "du vet ju mer om mig än jag själv"-resonemang.

Och du sista killen som säger att omskärning inte minskar risken snackar en massa skit. Just nu visar rönen visst att det minskar risken, sen kanske det ändras vilket man aldrig kan veta. Men vad man vet nu är det så.

Och din kommentar "bara för att du säger det flera gånger blir det liksom inte mer sant" - Var inte ett sån arrogant fitta fan.
Citera
2007-09-19, 01:57
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogga9
Och du sista killen som säger att omskärning inte minskar risken snackar en massa skit. Just nu visar rönen visst att det minskar risken, sen kanske det ändras vilket man aldrig kan veta. Men vad man vet nu är det så.

Och din kommentar "bara för att du säger det flera gånger blir det liksom inte mer sant" - Var inte ett sån arrogant fitta fan.
Lär dig att använda quote-taggen, eller försök åtminstone att komma ihåg namnet på den du vill rikta ett svar till din lilla fjant.

Jag upprepar: http://www.cirp.org/library/disease/HIV/

Läs vad som står där, jag vet att det kan vara svårt att förstå fackspråket och det speciellt när det är på engelska, men gör för sjutton en ansats till att försöka läsa och förstå.

Det finns inga "rön" - de "rön" som presenterats i de två studier som du postade ett antal länkar till (eller rättare: artiklarna som refererade till dessa två studier - själva studierna har vi ju inte fått se några länkar till alls; du kan dock slippa besväret att leta upp dem då jag läst dem och förkastar dem minst lika hårt som kollegorna i alla länkar på källan jag helst av allt önskar få trycka in i nyllet på dig personligen) är alltså inte på några sätt och vis några godkända rön av världens övriga forskarkår.

Det enda som med säkerhet minskar risken för sexuellt överförbar hiv-smitta är användandet av kondom samt övrig försiktighet vid sex (inget oskyddat oralsex heller alltså) och det enda som skyddar är total avhållsamhet.
Citera
2007-09-19, 02:39
Medlem
rogga9s avatar
Dig som jag inte ens bryr mig om jag kommer ihåg namnet på eller inte kan hålla sin kuksugarmun. Du snackar skit och är en besserwisser.
Citera
2007-09-19, 02:53
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Dig som jag inte ens bryr mig om jag kommer ihåg namnet på eller inte kan hålla sin kuksugarmun. Du snackar skit och är en besserwisser.
Nåja, lilla du - jag må ses som en messerschmitt till och från, men till skillnad från dina så är mina kunskaper annat än empiriska; jag råkar alltså ha den adekvata utbildningen som gör det möjligt för mig att både läsa och förstå rapporterna. Tyvärr så har jag inte sysslat med barnbokstextadaptioner på länge, så antingen så läser du länken jag gav dig och kommer sedan tillbaka med faktabelagda argument till vad som läggs fram däri eller så håller du helt enkelt käften. Svårare än så är det inte.

Full av skit är det alltså endast du som varit än så länge, och det så pass att du nog borde gå och sätta dig på toa då risken är överhängande att det börjar spruta ut ur alla andra håligheter på dig också. Ty du är ju redan så full av skit att det väller ut ur käften på dig/ut i fingertopparna till tangentbordet och har så gjort i ett par dagar.

Eller för att ta det som det lät i originalrepliken i den gamla 70-talsspagettiwestern: "Why don't you go and take a shit, 'cause you're so full of it it's startin' to pour outta your mouth!"
Citera
2007-09-19, 02:57
Medlem
rogga9s avatar
Åh se på...du är inte bara proffessor, du är komiker också. Sitter och skrattar mig harmynt här framför datorn. Jag måste erkänna mig besegrad, jag har mött min överman.
Citera
2007-09-19, 03:05
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Åh se på...du är inte bara proffessor, du är komiker också. Sitter och skrattar mig harmynt här framför datorn. Jag måste erkänna mig besegrad, jag har mött min överman.
Whatever munchkin.

Fast jag antar att du nu förväntade dig att jag skulle bli sårad för att du har fräckheten att skratta åt mig och dessutom tala om det? Fat chance, plutten!

Åter topic: Länken jag nu gett dig tre gånger är alltså en sammaställning av ett 20-tal granskningar som gjorts av de två rapporter som du lutar dig tillbaka på när du påstår att "risken för hiv-smitta minskar med 50% om man gör en omskärelse som vuxen!".

Alla dessa granskningar har gjorts av andra forskare inom samma område och INGEN av dem kan hålla med om den slutsats som de två afrikanska studierna kommit fram till. Därtill så påpekas det att de två studierna inte är utförda efter vetenskapliga regler och därmed aldrig ens borde ha publicerats. De är alltså inte giltiga efter vedertagna regler för vetenskapliga presentationer.
Citera
2007-09-19, 04:06
Medlem
WalterSullivans avatar
Jag har hört att man har större risk att få penis cancer om man har kvar föruden, nån som vet om det stämmer? såg nyss några bilder på några cancer kukar i mondo och sitter och darrar av rädsla av att det ska hända en bara för att man har sin förhud
Citera
2007-09-19, 05:47
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Jag har hört att man har större risk att få penis cancer om man har kvar föruden, nån som vet om det stämmer? såg nyss några bilder på några cancer kukar i mondo och sitter och darrar av rädsla av att det ska hända en bara för att man har sin förhud

Har inte vissa forskare påstått att man kan få cancer av att dricka kranvatten typ?

Man ska ta vissa "rön" med en nypa salt. Hur många här som har föhud har drabbats av peniscancer?
Citera
2007-09-19, 12:27
varför kan ni inte bara acceptera att vi som är omskurna inte bryr sej ett skit om att vi e det?jävla idiot horer
Citera
2007-09-19, 13:05
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
varför kan ni inte bara acceptera att vi som är omskurna inte bryr sej ett skit om att vi e det?jävla idiot horer

Vi accepterar, det är bebisarna vi tänker på. Och du verkar för övrigt helt oberörd
Citera
2007-09-19, 14:19
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Har inte vissa forskare påstått att man kan få cancer av att dricka kranvatten typ?

Man ska ta vissa "rön" med en nypa salt. Hur många här som har föhud har drabbats av peniscancer?

Jojo man kan få cancer av allt idag men det jag undrade var om det finns några vetenskapliga bevis på att man har större chans för kuk-cancer om man har kvar förhuden
Citera
2007-09-19, 14:49
Medlem
Moshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
Nej kan inte acceptera att du skriver "vi", alltså ni som är omskurna,att ni inte bryr er, däremot kan jag acceptera att DU som omskuren inte bryr dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in