Citat:
Ursprungligen postat av rogga9
Och du sista killen som säger att omskärning inte minskar risken snackar en massa skit. Just nu visar rönen visst att det minskar risken, sen kanske det ändras vilket man aldrig kan veta. Men vad man vet nu är det så.
Och din kommentar "bara för att du säger det flera gånger blir det liksom inte mer sant" - Var inte ett sån arrogant fitta fan.
Lär dig att använda quote-taggen, eller försök åtminstone att komma ihåg namnet på den du vill rikta ett svar till din lilla fjant.
Jag upprepar:
http://www.cirp.org/library/disease/HIV/
Läs vad som står där, jag vet att det kan vara svårt att förstå fackspråket och det speciellt när det är på engelska, men gör för sjutton en ansats till att försöka läsa och förstå.
Det finns inga "rön" - de "rön" som presenterats i de två studier som du postade ett antal länkar till
(eller rättare: artiklarna som refererade till dessa två studier - själva studierna har vi ju inte fått se några länkar till alls; du kan dock slippa besväret att leta upp dem då jag läst dem och förkastar dem minst lika hårt som kollegorna i alla länkar på källan jag helst av allt önskar få trycka in i nyllet på dig personligen) är alltså
inte på några sätt och vis några godkända rön av världens övriga forskarkår.
Det enda som med säkerhet
minskar risken för sexuellt överförbar hiv-smitta är användandet av kondom samt övrig försiktighet vid sex (inget oskyddat oralsex heller alltså) och det enda som
skyddar är total avhållsamhet.