• 1
  • 2
2007-09-10, 08:29
Medlem
Efter att ha ätit grillkorv (tjocka från Lithell) så har jag bestämt mig, aldrig mer. Halsbränna av rökningen och ett osläckbar törst av sältan, samt ett konstant illamående gör att nu är det dax, det får bli annan mat på kvällarna.

Är det fler som upplever samma sak?
Någon som har någon enkelt och bra förslag? Tänk på att det skall tillagas av en halvfull farbror och ätas av tonårsbarn.

Tacos, burgare och pizza är ju så självklart så det behöver ni inte ens nämna.
Citera
2007-09-10, 08:33
Bannlyst
Korv är en av guds främsta uppfinningar jämte dasspapper, kommer aldrig sluta äta korv..

OnT: enkel snabb mat som är populär bland tonåringar.. pannkaka så klart..
Citera
2007-09-10, 08:41
Medlem
stfu!s avatar
All korv förutom sojakorv är äcklig
Citera
2007-09-10, 08:45
Bannlyst
felpost..
Citera
2007-09-10, 09:00
Medlem
Al Gores avatar
Varma mackor?
Citera
2007-09-10, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Efter att ha ätit grillkorv (tjocka från Lithell) så har jag bestämt mig, aldrig mer. Halsbränna av rökningen och ett osläckbar törst av sältan, samt ett konstant illamående gör att nu är det dax, det får bli annan mat på kvällarna.

Är det fler som upplever samma sak?
Någon som har någon enkelt och bra förslag? Tänk på att det skall tillagas av en halvfull farbror och ätas av tonårsbarn.

Tacos, burgare och pizza är ju så självklart så det behöver ni inte ens nämna.

Tag ett korvbröd, lägg i en ostbit, vira om en skiva bacon (om du gillar bacon tag 2 skivor) in i ugnen 225 grader tills osten smält och baconet fått lagom färg ca 7-10 beroende på hur många bröd som görs. Dessa korvbröd kan senare värmas i micron, så gör en stor sats. Alla tonåringar som jag har bjudit dessa bröd på har gillat dem.
Annars brukar ju varma mackor vara ett säkert kort.
Hemma hos oss gör vi ofta paj (som ju kan varieras i det oändliga med olika fyllningar). Om alla hjälps åt går det snabbt och lätt, en fixar deg, en fyllning, en äggstanningen, en sallad osv.

Hamburgare brukar ju vara populärt och går lika snabbt att göra som grillkorv.
Appropå korv, har du testat med kokkorv någon gång, många tål kokt bättre än stekt och grillat.
Citera
2007-09-10, 09:21
Medlem
kommer nog att äta korv i form av falu och liknande, det var just detta med grillkorv som gett mig halsbränna. Burgare går självklart lika fort men vi hade det i lördags och lite vill man variera sig.

Korvbröden var ett spännande tips, det tackar jag för.
Citera
2007-09-10, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Korv är en av guds främsta uppfinningar jämte dasspapper, kommer aldrig sluta äta korv..

OnT: enkel snabb mat som är populär bland tonåringar.. pannkaka så klart..

Pannkaka är smasken, inte bara hos tonåringar Dessvärre är det evinnerligt stekande och dom går dåligt med öl
Citera
2007-09-10, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Pannkaka är smasken, inte bara hos tonåringar Dessvärre är det evinnerligt stekande och dom går dåligt med öl
Jo, men stekar man en jättesats pannkaka räcker det ett tag..

Annars kan du fortsätta använda korvbröden till annat än korv, köttbullar t ex, gott som f*n.. plutta i lite ost och in i ugnen och kanske lite bacon i samtidigt, populärt hos youngsters..
Citera
2007-09-10, 09:28
Medlem
sailawayss avatar
Korv är rent slaktavfall. Vidrigt!
Citera
2007-09-10, 09:51
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways
Korv är rent slaktavfall. Vidrigt!

Om detta påstående är sant, vad det gäller Lithells vet jag inte. Vad jag däremot vet är att samtliga korvar tillverkade av Konsum Värmland innehåller fin köttråvara. Visst, en del av det är säkert friskuret från benen, då sådant kött kan vara svårt att stycka snyggt. Men rent fint kött är det likaväl. Givetvis är deras korv inte mindre fet än andra fabrikat, men det har ju med recepten att göra. Fettet kommer från djuren det med. Kallar du det vita på en baconskiva för slaktavfall med?

Trångsynta personer äter gladeligen Fläskkarré, men ratar Grishals, fast det är samma sak.

Och vad är egentligen slaktavfall?

Här är de delar som normalt kasseras i Sverige. (hjärna, ryggmärg, klövar, päls, bukspottkörtel, luftstrupe, matstrupe, struphuvud, gallblåsa, fortplantningsorgan)

Dessa delar har användningsområden de med, men det mesta av dem säljs till foderproducenter och äts sedan med glädje av våra husdjur.

En sak är säkert, de används inte i korvtillverkning.
Citera
2007-09-10, 10:46
Medlem
kajsiborvs avatar
Kokt korv är duglig lunchföda, stekt däremot är rent av groteskt. Dessutom gillar skåningar korv, det säger väl allt.

Toasts i toastmaskin är mitt tips som ersättare till flottkorvarna. Snabbt, lättlagat och kan varieras i oändlighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in