2007-09-10, 10:53
Bannlyst
Lasagne.
Citera
2007-09-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamhoran
Lasagne.

Lasange är gott, men inget jag ställer mig att slafsar med vid 19.00 på kvällen när jag och grabbarna skall äta kvällsmat. Undantag om det inte redan finns i frysen, då kan "bulltv:en" få stå till tjänst.
Citera
2007-09-10, 12:10
Medlem
[quote=WirelessGkit2]Om detta påstående är sant, vad det gäller Lithells vet jag inte. [quote]

Dom vill ju själva framställa sig som en kvalitets producent och dom rätt bra betalt, så det är nog bra grejjer (good shit, sas)

Det är inte bara Lithell, utan det mesta i varmkorv träsket som sätter sig på tvären. Det kanske är åldern som gör mig känsligare
Citera
2007-09-10, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB

Dom vill ju själva framställa sig som en kvalitets producent och dom rätt bra betalt, så det är nog bra grejjer (good shit, sas)

Det är inte bara Lithell, utan det mesta i varmkorv träsket som sätter sig på tvären. Det kanske är åldern som gör mig känsligare
Jag har tröttnat på korv någon gång men alltid kommit tillbaka på rätt köl igen. Har du provat knäppkorv/wienerkorv? Kokta med bröd smager de underbart, sen byter man ut dom mot röa pölser, sen steker man knäppkorven(det är en höjdare, goda krispiga stekytor där den spricker), eller köper ett grilljärn.. sen när man tröttnat då alla korvvarianter går man tillbaka till sina gamla stekta godingar.. korv.. arghhh..
Citera
2007-09-10, 15:56
Medlem
Squalos avatar
95% av korven på den svenska marknaden är vidrig, ja...

Du kan pröva Don Carmelo Salchichas från G.Möller. http://www.gmoller.se/pics_hres/00252_X.jpg

Förvisso ganska salt, men en väldigt bra korv.
Citera
2007-09-10, 16:31
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Lasange är gott, men inget jag ställer mig att slafsar med vid 19.00 på kvällen när jag och grabbarna skall äta kvällsmat. Undantag om det inte redan finns i frysen, då kan "bulltv:en" få stå till tjänst.

Olika gratänger är jävligt enkelt i det att de sköter sig själva i ugnen, plus att de kan varieras i det oändliga.
Citera
2007-09-10, 16:35
Medlem
ittebittes avatar
Det är skillnad på korv och korv. Att likställa bajskorv från Lidl med en delikat tysk salami eller nåt är ren och skär kulturskugga.
Citera
2007-09-10, 16:35
Bannlyst
Köp riktig korv med hög kötthalt i charkdisken, både gott och nyttigt.

Köttfärssås, chili con carne och lasagne (gör med ostsås på tetra om du ska ha det lättvindigt) är mat som är lätt att göra och passar bra att göra jätteportioner av och frysa in. Brukar gillas av tonåringar.

Snabb pasta: fräs bacon i bitar, gul lök, vitlök och champinjoner. Ha i frysta gröna ärtor på slutet och vänd ner nykokt pasta. Servera med äggula och riven ost.
Citera
2007-09-10, 16:37
Medlem
tryck inte i dig fem korvar varje gång du äter det så är problemet löst. En eller två så slipper man den äckliga eftersmaken som sitter i 2 timmar
Citera
2007-09-10, 17:59
Medlem
Citat:

Jo, riktig lasagne är ju lite tidskrävande att göra,så ibland gör jag den här varianten som brukar uppskattas.
4 port kokt kall spagetti
4 port kall köttfärssås
4 port grätängsås (2msk margain smältes, 3 msk mjöl vipas i, 4 dl mjölk hälles över, koka 3-5 min)
skivad ost.

Lägg spagettin i en smord ugnssäker form, bred över köttfärssåsen, täck med gratingsåsen, sen tar du ostskivorna på toppen.Ugn 225 grader 15-20 min.
Om du gör dubbla porttioner av spagettin och köttfärssåsen nästan gång, så har du allt färdigt och behöver bara koka gratängsåsen.Smidigt och enkelt.

En god och snabblagad sås till pastan:
Bacon, lök och champinjoner fräses ca 10 min. Häll över en burk creme fraiche
och låt koka upp. Serveras med valfri patsa, själv föredrar jag tagliatelle.
Citera
2007-09-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boggle
tryck inte i dig fem korvar varje gång du äter det så är problemet löst. En eller två så slipper man den äckliga eftersmaken som sitter i 2 timmar

Hörrö, du skall inte utgå från att Bobby frossar korv alá Kikki Danielsson, 2 är max, senast i söndags med klyftpotatis till.
Citera
2007-09-10, 20:06
Medlem
Jag har inget emot korv som så, en praktisk mat förpackning, som banan ungefär. Problemet är att magen gör tokrevolt mot det rökta (ja, rillkorv kommer med lite röksmak) och sältan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in