• 1
  • 2
2007-09-11, 17:08
insomnias avatar
Om tio år kommer Flashback vara ett övergivet vrak, detta pga oviljan att fixa den väldigt viktiga sökfunktionen.

Nästan Nordkorea-känsla på oviljan att ge något svar om sökfunktionen. Pöbeln ska hålla käften och gilla läget.
Citera
2007-09-14, 16:26
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Sia om något så långt fram kommer bara bli löjligt och speciellt på nätet.
Citera
2007-09-15, 20:50
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Det intressanta är väl inte vilka funktioner som forumet har om 10 år. Det intressanta, enligt mitt sätt att se det, är med vilken anda Flashbacks drivs då.

Med stigande popularitet vill även de stora företagen använd Flashback som en plattform för attkommunicera med sina målgrupper.

När väl de stora företagen börjar knacka på hos Flashback och öppnar stora plånboken för att annonsera här, vad händer då? Då kanske det finns en risk att ägarna av Flashback försöker göra Flashback lite mer rumsrent för att inte stöta sig med annonsörerna och på så vis riskera förlora stora reklamintäkter?
Man börjar kanske rensa ut de medlemmar som hyser de mest extrema åsikterna. Har vi kanske redan börjat se sådana tendenser? Ja, jag vet inte. bara lite tankar jag fick ...
Citera
2007-09-16, 12:50
Medlem
lejonmannens avatar
Om man ser till utvecklingen till i dag så tror jag knappast att FB kommer att leva om 10 år. Från att ha varit ett undergroundforum har det gått till ett forum styrt med järnhand, där du är fri att säga vad du vill, bara du gör det på "rätt" sätt. Första gången jag såg FB slogs jag över det höga taket i frågeställningarna, idag är det inget unikt. Från underground till väldigt pk på relativt snabb tid gör att jag inte tror att FB kommer att överleva.

Var sak har sin tid...
Citera
2007-09-16, 14:57
Medlem
Jag hoppas att FB då ses som ett av världens bästa diskussionsforum, detta efter att admin under våren 2008 förstod att han var tvungen att sålla agnarna från vetet och öppnade Debatt-forumet igen, införde tuffare regler för hur inlägg skall se ut, samt med järnhand raderade alla oneliners och inlägg som inte tillförde något till debatten. Visst gnälldes det en del, och en hel del personer bannades, men debatterna höll efter det en mycket högre nivå, och gick från att trådar innehöll 250 enradsinlägg utan substans, till att de snittade runt 40 välskrivna, långa inlägg. Den höja kvaliteten ledde till att även de stora dagstidningarna började snegla på Flashback, och då och då kunde man se att de faktiskt nämnde Flashback vid namn i sina artiklar. Under hösten 2009 nämndes Flashback för första gången i Sveriges riksdag, och året efter betraktades forumet av de flesta kunniga som ett seriöst debattforum. Trams- och flamsdelarna fanns kvar, men de var en mycket liten del av Flashback, och inget som någon brydde sig om. De som bara höll till i Laidback emigrerade alla till mindre seriösa forum.

Nå, man kan väl få drömma.
Citera
2007-09-16, 15:14
Medlem
TB-303s avatar
Jag kan tänka mig Flashback expanderar. Forumet finns kvar och uppdateras med tiden, men kanske en FB community kommer i framtiden och är skiljt från forumsdelen.
Citera
2007-09-16, 15:19
Medlem
Neonights avatar
Tror att flashback kommer fylla sin funktion i ännu större utsträckning.

Vi går mot ett big brother samhälle. Ett samhälle där dödshot blir vanligare och vanligare pga av obekväma åsikter ( fakta )

Flashback kommer att behövas.
Citera
2007-09-16, 16:06
Medlem
Bluebeast72s avatar
Jag kommer att vara admins högra hand, forumet styrs därmed med hjärnhand o piska. Oneliners belönas med offentlig avrättning o laidback har en gräns på 5000 inlägg.
Då dom flesta modsen har passerat pensionär vid detta laget så ordnar jag o admin ett Fb styrt ålderdomshem åt dem o alla gamla trogna användare.
Kan se framför mig alla rullstolsrace mellan tex tiera o isch
Citera
2007-09-16, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jag kommer att vara admins högra hand, forumet styrs därmed med hjärnhand o piska. Oneliners belönas med offentlig avrättning o laidback har en gräns på 5000 inlägg.
Då dom flesta modsen har passerat pensionär vid detta laget så ordnar jag o admin ett Fb styrt ålderdomshem åt dem o alla gamla trogna användare.Kan se framför mig alla rullstolsrace mellan tex tiera o isch
Oldlaw..
Citera
2007-09-16, 17:23
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
...Kan se framför mig alla rullstolsrace mellan tex tiera o isch
ASGARV, är väl dags då att starta klubben för alla med 150.000 inlägg också
Citera
2007-09-16, 17:34
Medlem
Tjohildas avatar
Där finns en egen server för Ruskigbuss, för att få plats med hans 400 000 inlägg...

Ett fb-ålderdomshem ser jag sannerligen fram emot!! Istället för att ringa på syster efter medicin internmejlar man nån från drogforumet som kommer rullande med lämplig substans...att sökfunktionen inte funkar gör inte oss något då eftersom vi ändå är senila.

Maten blir utsökt eftersom dePaul, Riddaren och Mysonoxen har ständig kökskommendering. Det kan dock bli lite problem att få ta på unga biträden eftersom Caine jagar dem i turborullstol för att nypa dem i häcken...
Citera
2007-09-16, 20:12
Medlem
ischs avatar
Citat:
Då dom flesta modsen har passerat pensionär vid detta laget så ordnar jag o admin ett Fb styrt ålderdomshem åt dem o alla gamla trogna användare.
Kan se framför mig alla rullstolsrace mellan tex tiera o isch

Hon kommer inte ha någon chans då jag har luftat hennes rullstol. Sen skulle jag montera någon fet stereo på rullstolen och glida ner lirandes gammal punk och dra lite tags och skälla på några ungdomar att de saknar hyfs och sans.

För att vara lite seriös. Jag hoppas verkligen att FB inte behövs om tio år utan att det skall vara möjlig att diskutera alla tankar och ideer i alla våra medium och vi skulle slippa den färgade nyhetsrapporteringen vi tyvärr dras av idag. Finns behovet kvar så tror jag att FB finns kvar i någon form och tappning och möjliggör en plattform för våra barn att diskutera det som de finner viktigt utan att bli censurerade. Kanske har det löst sig med sök ocu URL knappen tills dess så att någon kan bumpa upp en tråd om den planerade wikin
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in