Annica Dahlström och hennes bok utgiven 2007 är fortfarande aktuell 2015... jag lärde mig alldeles nyss att det fanns en dylik bok utgiven på svenska, och det är först efter att jag läst boken "
BrainSex" skriven på engelska, utgiven 1992... boken "BrainSex" tar upp en hel massa fakta som beskriver för en lekman på ett i alla fall för mig begripligt sätt vari skillnaderna mellan mäns och kvinnors biologi består, och vari grunderna för både homosexualitet såväl som intersexualitet står att finna...att Annica Dahlström troligen missat en hel del faktaunderlag i sin bok och istället fyllt utrymmet med mer personliga tankegångar verkar framgå av alla nedvärderande omdömen om boken som jag läst på sociala medier, och det faktum att hon dels blivit censurerad av ett landsting samt valt att avgå från Hjärnfonden istället för att upplyftas som en vetenskaplig klippa att luta sig emot i en svår samhällelig fråga, verkar spegla den omständigheten att boken "BrainSex" tillkommit som ett samarbete mellan en man och en kvinna, medan Annica Dahlströms bok är resultatet av en enskild människas ansträngningar...
Icke desto mindre har Dahlström uppmärksammat en brännande aktuell fråga, och hennes grundbudskap är fortfarande aktuellt och intressant...jag har beställt boken...