2016-06-09, 18:42
Medlem
joims avatar
Vilka möjligheter finns efter många år i yrket? Kan man lätt klättra i rangerna och bli chef och tjäna multum?
Citera
2016-06-09, 18:44
Medlem
joims avatar
Måste man torka upp bajs och kräk eller är det undersköterskorna som gör dem skitjobben?
Citera
2016-06-09, 18:47
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joim
Måste man torka upp bajs och kräk eller är det undersköterskorna som gör dem skitjobben?
Det värsta jag hört var en kollega som var tvungen att provsmaka faeces för att avgöra konsistens och möjlig orsak till diarre.
Citera
2016-06-09, 18:48
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Vilka möjligheter finns efter många år i yrket? Kan man lätt klättra i rangerna och bli chef och tjäna multum?
Tror inte det är lätt att tjäna multum, men att klättra.
Citera
2016-06-09, 18:53
Medlem
joims avatar
Citat:
Är man så gott som garanterad jobb efter utbildningen?

Jag går i funderingar på att bli ssk. Jag ser dock att lönen är dålig. En hantverkare tjänar ju mer än vad ni gör och de drar inte på sig studieskulder.
Är Norge lösningen på löneproblemet?

Hur slitsamt är jobbet, finns det arbetsskador?

Tycker det verkar roligast att jobba i ambulans eller i akuten, jag gillar action.

Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Tror inte det är lätt att tjäna multum, men att klättra.
Tack för svaren, kan du svara på detta med?
Citera
2016-06-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Det värsta jag hört var en kollega som var tvungen att provsmaka faeces för att avgöra konsistens och möjlig orsak till diarre.

Det där händer aldrig. Det är inte two girl one cup film.
Citera
2016-06-22, 16:05
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Jag pluggar till syrra och borde ha fattat men gör inte de. Var får man reda på alla nya lagar och föreskrifter och vad som ändras i vetenskap och bprövad erfarenhet? Är det chefer som säger när nåt nytt kommer eller nån adm eller ska alla söka nya saker i jobbet.

/ Cykel-Ingemar
Citera
2016-06-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar.
Jag pluggar till syrra och borde ha fattat men gör inte de. Var får man reda på alla nya lagar och föreskrifter och vad som ändras i vetenskap och bprövad erfarenhet? Är det chefer som säger när nåt nytt kommer eller nån adm eller ska alla söka nya saker i jobbet.

/ Cykel-Ingemar

Det är ditt ansvar att känna till de författningar och lagar som gäller. Arbetsgivaren har också en informationsplikt. Men i slutändan är ansvaret ditt att söka informationen.
Citera
2016-06-22, 22:36
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Tack för svaren, kan du svara på detta med?
Sämre kurs i Norge plus att våra löner ökat ganska bra på sina håll i Sverige. Men fortfarande, norge är läsningen ändå pga arbetsmiljöfaktorer.... belastning... personaltäthet...
Citera
2016-08-04, 08:41
Medlem
Yuckies avatar
Hade själv tänkt studera ssk i Kanada, Vancouver.
Har andra tankar nu eftersom
1. det dyrt som fan
2. kanske kan dra dit efter studier här i sverige (kanske inte)

Men är det någon som vet hur hur det funkar? Nån ssk i sverige som flyttat till Kanada, jobbar som ssk där kanske? Kan du berätta om din erfarenhet/tid där i Kanada?
Det känns som att livskvaliteten där e ännu bättre.

Gör min research nu, men många som uppmuntrar mig att plugga här vilket jag tror jag kommer göra istället. Pallar fan inte med CSN skitet längre. Stått nästan 10 år i kö, får lätt bostad, har extrajobb allt som fattas är att bara komma in i programmet.

Min handledare sa till mig (för er som delar samma dröm om att dra till Kanada) att dom gör det jävligt tufft för en som vill plugga ssk där eller annat, eftersom de prioriterar sina egna medborgare först. Tänkte va fan har ni kontrakt med Blueberry språk om de ska göra det så jävla jobbigt för en?!

Tänker bara när man är färdig ssk och ska ändå få jobb utomlands, kanske man kommer komplettera....or not....vet inte men vill mer än gärna skapa ett liv där.

Vad säger ni? Vad har ni för åsikter?
Citera
2016-08-14, 23:22
Medlem
Någon som vet i vilka landsting förutom västra götaland som tillämpar marinblåa arbetskläder?
Citera
2016-08-15, 09:47
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Någon som vet i vilka landsting förutom västra götaland som tillämpar marinblåa arbetskläder?

I Region Skåne har man blå alt. vit bussarong... Dock vita byxor/långklänning....
På Helsingborgs Lasarett hade man blåa bomullsbyxor på prov för några år sedan. Vet dock inte om man har de så idag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in