• 1
  • 2
2007-09-08, 15:19
Medlem
Lance Dances avatar
Hej jag tänkte filma mig själv när jag är i lågor, jag har testat med etanol men det gör ju ont efter ett litet tag och det brinner inte speciellt länge.

Så vad är lämpligast att använda?
Citera
2007-09-08, 15:22
Citat:
Ursprungligen postat av Lance Dance
Hej jag tänkte filma mig själv när jag är i lågor, jag har testat med etanol men det gör ju ont efter ett litet tag och det brinner inte speciellt länge.

Så vad är lämpligast att använda?

Ska du inte ha något skydd? Fick du nekad asyl?
Citera
2007-09-08, 15:24
Medlem
Naturvetarens avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=391703

Tror du att den tråden duger och att den här kan låsas?
Citera
2007-09-08, 15:31
Medlem
Lance Dances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
http://www.flashback.org/showthread.php?t=391703

Tror du att den tråden duger och att den här kan låsas?
Så du rekomenderar detta? Jag hade tänkt mig något som går att köpa i affären.
Citera
2007-09-08, 15:32
Medlem
Naturvetarens avatar
Läs hela tråden.
Citera
2007-09-08, 15:37
Medlem
Lance Dances avatar
Det står ju att han misslyckades. Fast han skrev glycerin medan du skrev glycerol.
Så kortfattat, etanol/alt. kemisk ren bensin+glycerol är det allt?
Citera
2007-09-08, 15:44
Medlem
Naturvetarens avatar
På Jey verkade det ju inte som att det fungerade, men det kanske är något att pröva iaf. Annars kan du ju fortsätta i den tråden.
Citera
2007-09-08, 15:48
Medlem
Lance Dances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
På Jey verkade det ju inte som att det fungerade, men det kanske är något att pröva iaf. Annars kan du ju fortsätta i den tråden.
Ok, jag ska försöka, men vad föreslår du som är expert, etanol eller bensin?
Och vad var det han skrev, skulle man koka glycerolet och bensinet/etanolen för att det ska kunna lösas upp?
Citera
2007-09-08, 16:32
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Och vad var det han skrev, skulle man koka glycerolet och bensinet/etanolen för att det ska kunna lösas upp?

etanol brinner inte med så bra fart!!

vadför ens hålla på med grejerna som att tända eld på sig själv när du inte ens vet vad som händer när man tänder eld på grejerna..

Skulle det inte vara roligare att hälla en 10 L dunk med svavelsyra över dig och filma

Mvh //C9
Citera
2007-09-08, 16:50
Medlem
Naturvetarens avatar
Citat:
Etanol (inte E85, T-röd eller liknande) är trevligare att arbeta med än bensin så det är överlägset bäst OM det fungerar.
Citera
2007-09-08, 17:42
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Om jag skulle vara så jävla korkad att jag skulle tända eld på mig, så inte fan skulle jag välja ren etanol som enda tändmedel!

Om man nu verkligen vill brinna så är det väl för höge farao idé om lågorna syns tydligt? Etanol syns knappt i dagsljus och lyser inte megabra på natten.

Det kvittar ju egentligen vad för vätska han använder bara den har en hyfsat låg flampunkt så han kan få en snabb övertändning.

Ta fotogen om du tänkt vara på land, och exempelvis etanol med några % bensin så du får en synlig låga om du tänker hoppa ner i vatten när du är varm nog...

Jag hoppas att du är smart nog att inse det praktiska att använda en sjö som släckningsmedel istället för filt och CO2-släckare. För jag antar att dina medhjälpare inte är brandmän...
Citera
2007-09-08, 17:47
Medlem
Silverturks avatar
Etanol och liknande vätskor har ju problemet att de är för tunna, så de rinner av kroppen och det brinner inte särskilt länge. Därför bör du använda någon sorts tröflytande olja, så att mer volym kan hänga kvar på hud och kläder och du bränner dig avsevärt mycket mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in